Drágább a gázolaj a benzinnél, mégis olcsóbb vele autózni

Ismét drágább a gázolaj, mint a benzin. Milyen autó kell így a népnek?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon csökken-e a dízel autók népszerűsége a drágább gázolaj miatt?

[kepallobal=425669]Várhatóan nem okoz majd különbséget a dízel autók keresletében a gázolaj drágulása, a velük elérhető üzemanyag-spórolás ugyanis jóval jelentősebb, mint a novemberben beköszöntő 5 százalék körüli felár[/kepallobal] Ahogyan arról már a hét elején hírt adtunk, a gázolaj mai naptól életbe lépett, literenkénti 7 forintos áremelése következtében ismét a dízel üzemanyag lett a drágább a hazai töltőállomásokon. A most csak literenkénti néhány forintos áreltérés ráadásul november 1-től, azaz a jövő héttől még komolyabb mértékű lesz, ugyanis akkor lép életbe a gázolaj jövedéki adójának emelése, melynek következtében várhatóan az adónövekedés mértékével egyezően, literenként 16 forinttal drágul majd tovább a gázolaj. Joggal merül fel a kérdés: vajon a benzin tartósnak ígérkező árelőnye mennyire csökkenti a dízelautók iránti keresletet?
A naponta 200 ezer autóvásárló keresését regisztráló Használtautó.hu szakportál adatai szerint a jövedéki adó emelésének bejelentése óta nincs jelentős változás a keresletben, és ez a várható, 20 forintos árkülönbség esetén a jövőben sem valószínűsíthető.
Noha autókereséskor a vásárlók harmada állít csak be üzemanyagfajta szerinti szűrést, közülük továbbra is zömében dízelekre keresnek. 2011 eleje óta nincs lényeges elmozdulás a keresési arányokban. Azok közül, akik keresésük során a benzin/dízel üzemanyagfajta szerint is szűrték találataikat, 70 százalék dízel-, míg 30 százalék benzinüzemű személyautót keresett az év elején. Ez az arány napjainkra 66:34-re változott, vagyis továbbra is kétszer akkora a kereslet a dízeles autók iránt, mint a benzinesekre.
Hirdetés

„Aki spórolni akar, annak továbbra is megéri gázolajjal üzemeltetni az autóját, mivel a dízelmotorok azonos teljesítmény mellett literben 15-20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint benzines társaik – magyarázza a változatlan érdeklődést Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Igaz ugyan, hogy az újautók körében a dízeles példányok ára jellemzően 10-25 százalékkal magasabb, de ez a különbség az autók néhány éves korára adataink szerint már jelentősen lecsökken.”
Érdemes egy pillantást vetni a kínálat összetételére is: a Használtautó.hu portálon jelenleg megtalálható 67 ezer személyautó több mint 60 százaléka benzinüzemű, ami azt jelenti, hogy azonos állapotban lévő benzines és dízelmotoros autók közül az utóbbiakat most is valamivel gyorsabban és/vagy kedvezőbb feltételekkel tudják értékesíteni tulajdonosaik, hiszen szerényebb autómennyiségre komolyabb kereslet jut, ami nyilvánvalóan az eladók malmára hajtja a vizet.
A gázolajnak a benzinét meghaladó árszintje egyébként nem ismeretlen jelenség: 2008 elejétől több mint egy éven keresztül ez jellemezte a hazai üzemanyagpiacot. A legnagyobb eltérés idején a gázolaj ára több mint 20 forinttal haladta meg a benzinét, ami – az akkori 300 forintos benzinárra vetítve – arányaiban jóval nagyobb eltérés volt, mint a novembertől várható különbség. Keresleti változáshoz tehát aligha vezethet majd a mostani gázolaj-drágulás, azt, hogy olcsóbb-e egy dízel modell üzemeltetése, leginkább vételára és fogyasztása, valamint a korosabb példányoknál a szervizköltség határozza meg, a mostani drágulás pedig minimálisan változtatja csak a korábbi kalkulációk eredményét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Avatar. Még egy érv a RENAULT mellett, nekem is egy megane limousin 1.6 benzines autóm van, még csak 7-ezer kilométert mentem vele, igaz nem uj az autó, olaj, olajszürő, levegőszürő, ja és egy aksi kelett mert még eredeti volt benne.. szóval semmit pluszban nem költöttem-rá.. még egy érv 5 csillagos töréstesz, ehez párosul 1200kg. mert rengeteg a müanyag alkatrész az öszes sárvédő például.Betartom a sebeséghatárokat, üzemanyagtakarékosan vezetek, igy jött-ki 5.98 fogyyasztás, 80-90 kilométeróránál, megvagyok elégedve eddig a géppel, most viszem müszakira, és janárba telik el az éves ciklus, tehát megint kap uj olajat, olajszürőt, és persze levegőszürőt..a polen.szürőt is cserélem..Hozzáteszeszem még hogy rengeteg a német alkatrész a kocsiban ! igaz a törökök pakolják öszse, de nincs ezzel semmi gond..Nézük meg a török gazdaságot pár éven belül bennelesznek a 20. legfejlettebb országok között.. Volna mit tanulni Orbán Viktorurnak, nem csak igérgetni, és a falnak vezetni az országot..Lásd üzemanyagárak, leminősités..

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Tökéletesen igazad van amit a dieselekről írsz . Sajnos ugyanilyen”SZOPÓROLLER”-nek mutatkozik az autógyártók újabb próbálkozása , a kisebb károsanyagkibocsátás érdekében kifejlesztett kis köbcentis , nagy teljesítményű benzines turbómotorok elterjedése . Pár év használat után ezekre is kábé annyit lehet költeni felújításra , mint a dieselekre .

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    ott a pont barátom..ezek a fogysztáscsökkentők parasztvakítások.
    Ha mindet használnám amit ajánlottak akkor a 11 literes átlagfogyasztásom a fele lenne, valamint mondjuk öcsém 1.3-as CDTI Corsája is csak 2 litert fogyasztana 100-on :))))
    Hozzátéve a benzin vs. diesel vitához:
    volt egy 1989-es Mitsu Coltom, 1.5 benzin, hengerenkénti befecskendezéses, 85 Lóerővel.Városban 6.2 télen, szó szerint az alföldön 5.2-5.5 liter/100km.
    Jó konstrukció volt maga a motor, csak a hozzá való elektronika és kasztni volt csapnivaló…Motorvezérló gallyra ment 15 év alatt, a kasztniról meg ne is beszéljünk.Mint Frédi és Béni kocsija 🙂 De a motor az tényleg jó volt.Igénytelen, könnyen szerelhető, olajat nem zabálta, keveset fogyasztott, csendben tette a dolgát, ha valamit cserélni kellett minden hozzáférhető volt.
    Sokáig gondolkoztam hogy vegyek e egyet városi második kocsinak, vagy inkább gázüzemre alakíttassam a mostanit.De győzött az olcsó gáz 🙂

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    A gyártók vért izzadnak és mindent elkövetnek, hogy a kiélezett piaci versenyben az egyre jobb fogyasztási adataikkal tudjanak vevőket csalogatni. Évek fejlesztői munkáját ölik akár pár 1-2%-os fogyasztás csökkenésbe is. Ha létezne olyan csodakütyü, ami univerzálisan minden autóban működik és egycsapásra 8-10%-kal (ami nagyon sok) csökkentené a fogyasztás, akkor erre már rég lecsaptak volna és megvették volna a megoldást a feltalálóval együtt. Ha igaz lenne és _tényleg_ 8-10%-ot spórolna, akkor nem itt kéne hirdetni egy gmailes email címmel, mert már rég világszenzáció lenne. Na erről lehet felismerni, hogy humbug.

    Csodák nincsenek, ellenben vannak tévhitek, meg mindenféle csodakütyük, amit homályos magyarázatokkal és marketing dumákkal (_akár_ 10% megtakarítás ugye, ami akár nullát is jelenthet) próbálnak eladni. Ilyen a benzincsőre kötendő mágnesgyűrő, meg a többi hülyeség is.

    Áruld el a benzint például miért kéne szűrni a “fém részecskéktől”? Miért lennének a benzinben fém részecskék, mikor:

    – a legtöbb mai autó teljes üzemanyagrendszere műanyag/gumi alkatrészekből van
    – van az autóban üzemanyagszűrő
    – a benzinnek mindenféle minőségi előírásoknak meg kell felelnie

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Ha bármelyik neves autó gyártó bejelenti: beszerelt 1 kis kütyüt az autóba ami ettől 0.1 alatti kipufogó gázú lett és és nem fog kopni a motor mivel nem lesz korom lerakódás, nem lesz csúcs beégés a lerakódástól és ezért az autóért mondjuk 1 misivel többet kér mint az előző szériás kocsijai azt mondod ez K.. jó! Ha mindezt egy Magyar feltaláló BNV nagydíjas termékének ismertetőjében mondjuk az hunbuk. Nos több ezer ilyen égésjavítóval szerelt autó, traktor van hazánkban a tulajdonosok teljes megelégedésére. De lehet hogy a föld még mindig lapos és nem kerek!

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Üdv Autós Társak!
    Jobb minőségű üzemanyagból a kevesebb is többet ér, pláne ha az szűrve van a fém részecskéktől.
    Injektor és egyéb meghibásodásokat védhetünk ki vele, ára aprópénz a hibák javítási költségeivel szemben. Benzin és dízel járművekbe is szerelhető, csökkenti az alap fogyasztást 8-10%-al, tökéletes égést biztosít ami a porlasztó csúcs beégéstől is óvja a járművet. margo.szlavik@gmail.com

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Előző autóm, Audi 80, 1.9E, 113 LE. Gyári adat országúti fogyasztásra, 5,3 liter. Amit mértem: Kolozsvárra menet, Nagyváradon tele tankoltam, elmentem Kolozsvárra, ott városi kocsikázás (a forgalom, a pestihez fogható, vagy még rosszabb). Visszafelé jövet, Nagyváradon újra tele tankolás és számolás. 6,1 liter jött ki. 1,9-es benzinestől, szerintem, kiváló érték. Soha nem vennék dízelt.

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    vidi500 ezt írta:
    [i]“[u]Bemelegedett benzinmotornál országúti közlekedésben[/u] tényleg produkálható dieseles érték, sőt 5 liter alatti is, 80-90-100 lóerős benzinmotor esetében is.”[/i]

    Tehát nem azt írta, hogy vegyesben.

    Egyébként a fogyasztás annyi mindentől függ, hogy 2 különböző sofőr 2 különböző autóját teljesen értelmetlen összehasonlítani. Nagyban függ a vezetési stílustól, sebességek betartásától, tömegtől, gumiktól, stb stb, és persze a helytől. Nem mindegy, hogy valaki a mátrában lakik vagy az alföldön, nem imndegy mennyit országutazik/pályázik/városozik, de még az sem mindegy, hogy a város kinek mint jelent (egy vidéki város egész más, mint a budapesti dugózás).

    Nekem az 1.6-osom vegyesben nem eszik annyit, mint neked az 1.4-esed. ha csak az “alföldön kirándulok”, akkor 6liter alatt van, vegyesben meg 7.

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Hülyeséget az beszél, akinek nem volt dízelese. Persze, 100 lovas benzinessel 5 liter. 1,2 milliót tekertem idáig. 3 autó van a családban, a legkisebb, 1,4-es Fiat Brava, 8,0 liter, ( én vegyes használatról beszélek, nem amikor kirándulni voltál az alföldön) Peugeot 405 1,9 szívódízel, 5,5 liter, és egy kéttonnás Ssangyong Musso terpjáró, 2,9 szívódízel 8,0 liter. Ezek éves átlag adatok. Döntsd el magad.

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Jé, valamiben egyetértünk 🙂

    Annyit tennék hozzá, hogy manapság már olcsón lehet venni különböző utólag is beépíthető állófűtés megoldásokat. Aki meg tudja oldani (pl saját kerten, garázsban), hogy a kocsihoz elvezet egy 220-as kábelt, az egy egyszerű (15-30e Ft-os) elektromos állófűtéssel megoldhatja, hogy reggel ha nem is üzemmelegen, de nagyjából átmelegítve induljon az autó, ez sokat segít a benzinesek fogyasztásán.

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    A benzinesek rákfenéje mint már többször szó volt róla, a hidegindítások során megugró fogyasztás. Bemelegedett benzinmotornál országúti közlekedésben tényleg produkálható dieseles érték, sőt 5 liter alatti is, 80-90-100 lóerős benzinmotor esetében is. A fokozódó, pénzbeszedő lesből való sebességmérések is az ilyen finom országúti hajtásmód irányába terelnek bennünket. A dieselnél nem kell annyira figyelni a jó fogyasztás érdekében, de kérdés a formálódó magas gázolajárak meg a várható horribilis javítási költségek, (magasnyomásúak esetén) ami 100.000 km körül már ott lebeg a tulaj feje fölött, elég lesz e dieselek további népszerűségéhez. Szerintem nem, legalábbis Magyarországon.
    Az csak egy dolog, hogy hányan nézelődnek diesel ügyben a használtautó.hu-n.

  • 2017.10.31. at 09:07
    Permalink

    Az is ismert hogy 3-5 év után iszonyú javítási ktg-ek lehetnek egy diesel járművel kapcsolatban (ha csak a “változótömegű” lendkerék több százezres cseréjét említem…). Aki nem nyomja benzinesben a gázt, mint süket a csengőt, az pont annyit fogyaszthat, mint egy átlagos diesel! De lehet szerencsét próbálni, főként ha csak 62ezer van egy ‘új’ 5 évesben! Haha! 😉

Vélemény, hozzászólás?