Egyterűs helyett vagány lett az új Hyundai i20

Több mint ígéretes: piacon az új Hyundai i20

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már rendelhető az új Hyundai i20. Remek kisautónak ígérkezik, a márka mégsem reméli, hogy slágermodell lesz. A lassú piacszerzésben hisznek.


Tavaly 350 darab Hyundai i20 fogyott a hazai piacon, a második generáció minden szempontból jobb, ám a Hyundai képviselői mégis csupán 300 példány magyarországi értékesítésével számolnak. Vajon miért? Egyszerű a válasz és az ok: a vevők árérzékenysége. A korábbi, kicsit egyterűs, praktikus, de nem épp friss verziót jól felszerelten, kifejezetten vonzó áron tudták értékesíteni, míg a sokkal jobb, de valamivel drágább újdonsághoz nehezebb lesz vevőket toborozni. Ezt kevesebb kuncsaft fogja tudni megengedni magának, s a piacot uraló flottás beszerzéseknél is több esetben húzhatják meg alatta a vonalat. Aki viszont megteheti, az ismerkedjen vele, mert az első, még statikus próba alapján több mint ígéretes az a második generációs i20.
Hirdetés

Érdekesség, hogy a modell őseként nem csak a 2008-ban debütált, már i-szériás i20-ast említi a gyár, hanem a 2002-ben érkezett, még nagyon más Getz, illetve TB Get kisautót. Azzal együtt már több mint egymillió B-szegmensű modellt értékesített Európában a márka. Az új kapcsán pedig az éves cél 100 ezer példány az öreg kontinensen. Bátor, de nem alaptalan várakozás, mert az i20 európai tervezés és európai gyártás. A márka németországi központjában álmodták meg, Törökországban készül. Közvetlen elődjénél 4 centiméterrel hosszabb, 2,4-gyel szélesebb, magassága viszont 1,6 centit csökkent. A tengelytáv 4,5 centivel nagyobb a korábbinál, a hátsó túlnyúlás 0,5-tel apadt. Utóbbi ellenére is jelentősen nőtt a csomagtér, az alapméret immár 326 liter, ami a kisautók körében az egyik legjobb.
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4035173414742570326-1042

A sajtóanyagból idézve elmondható, hogy az elődmodellel összehasonlítva nőtt a beltér helykínálata és az ülések mérete is. Ami viszont fontosabb, hogy beülve tényleg meglepően komfortos és igényes autóban találjuk magunkat. A sajtóanyag még a prémium jellegű minőséget is említi, aminek a zamata valóban be tud férkőzni az utastérbe. A beltér színvilága felármentesen négy különböző (szürke, bézs, szürkéskék és barna) árnyalatból választható ki. Míg a megkülönböztetett színű plasztik a műszerfalon puha, az ajtókon kemény, de ott is kellemes tapintású. Ajtózsebek elöl-hátul vannak, az elsőkbe 1,5, a hátsókba 0,5 literes palackok férnek.
Említhető fokozott karosszériamerevség és zajszigetelés, a korábbiaknál könnyebb, ám merevebb acélok bevetésével tömegcsökkentés, jobb légellenállás, Samsung Galaxy és iPhone készülékekhez opciós műszerfali dokkolás, de az opciók között 7 colos gyári navigáció is elérhető. Opcióként van sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, nyitható panorámatető, első-hátsó parkolóradar is, fontosabb azonban, hogy 6 légzsák, meg persze ESP és TPMS alapáron jár és van visszagurulásgátló, központi zár, elektromos első ablakmozgatás is a bázisverzióban. Meg persze az sem mellékes, hogy az alapár 2,9 millió forint. A klímás belépőmodell (Life A/C) 3,3 millióért már elektromos tükörmozgatást, színezett ablakokat, összehajtható kulcsot, MP3-olvasós hifit is ad. A felszereltséget variálni leginkább csomagokkal lehet, Bluetooth kihangosító, fűthető ülés és kormánykerék, valamint sok egyéb elérhető még. A keddi körképünkben keresett, már kihangosítós példány (Comfort ellátmánnyal, sok más mellett hátul is elektromos ablakokkal és ködfényszórókkal) 3 674 000 forintért kapható. Ezzel olcsóbb mint az ottani legdrágább Mazda, viszont drágább, mint az európai tucatmodellek.
Az ellátmánynál azonban sokak számára érdekesebb lehet a motorpaletta, melynek egésze már most Euro 6 normás és az összes egység láncos vezérlésű. Jó hír, hogy a belépő benzines is négyhengeres, 1,25 literes, 75 lóerős. Az előbbi blokk 84 lóerősen is kérhető, továbbá 1,4 literes, 100 lóerős benzines választható még. Míg a kisebb benzinesek ötsebességes váltót kapnak, utóbbi már a dízelekhez hasonlóan hatfokozatút kap, s opcióként négysebességes automatával is kérhető. Dízelből 1,1 literes háromhengeres 75 lóerős és 1,4 literes négyhengeres, 90 lovas választható. Az eladások zömét az 1.25-ös benzinestől várja az importőr – magam sem választanék mást.
Új Hyundai i20 - műszaki adatok
Motor1.25 LP1.25 HP1.4 MPi1.1 CRDi1.4 CRDi
Hengerűrtartalom (cm3)1248136811201396
Hengerek/szelepek száma4/163/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/6 (automata/4)kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]75 (5500)84 (6000)100 (6000)75 (4000)90 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]122 (4000)122 (4000)134 (3500)180 (1750- 2500)240 (1500- 2500)
Végsebesség [km/h]160170184 (170)159175
Gyorsulás 0-100 km/h 13,613,111,6 (13,2)1612,1
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]4,745,3 (6,7)3,33,7
CO2-kibocsátás [g/km]109109122 (155)8697
Saját tömeg [kg]104010401060 (1079)11431165


A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros - új bekötésekkel, módosított geometriával. Új az elektromos szervós, 2,7 volánfordulatos, 10,2 méter átmérőjű fordulókört adó kormánymű, a fékek elöl-hátul tárcsák, az alap felnik 15 colosak (185/65 R15 abroncsokkal), az opciós alufelnik 16 colosak 195/55 R16 gumikkal. Fontos, hogy a garancia, mint minden Hyundaira, kilométer korlátozás nélküli 5 év. A sokat autózóknak bizony erősen ajánlható a márka, az i20 pedig az első próba, illetve inkább szemle alapján azoknak, akik családi használatra is alkalmas kisautót keresnek, mert arra tökéletesnek, egészen kifinomultnak tűnik az új i20.
Új Hyundai i20 - akciós árak
1.25i LP 75 LEEntry2 899 000 Ft
1.25i LP 75 LELife A/C3 299 000 Ft
1.25i HP 84 LELife A/C3 399 000 Ft
1.4i MPi 100 LELife A/C3 599 000 Ft
1.1 CRDi 75 LELife A/C3 999 000 Ft
1.4 CRDi 90 LELife A/C4 199 000 Ft
1.25i HP 84 LEComfort3 674 000 Ft
1.4i MPi 100 LEComfort3 874 000 Ft
1.1 CRDi 75 LEComfort4 274 000 Ft
1.4 CRDi 90 LEComfort4 474 000 Ft
1.25i HP 84 LELED4 149 000 Ft
1.4i MPi 100 LELED4 349 000 Ft
1.1 CRDi 75 LELED4 749 000 Ft
1.4 CRDi 90 LELED4 949 000 Ft
1.25i HP 84 LEPanorama4 249 000 Ft
1.4i MPi 100 LEPanorama4 449 000 Ft
1.1 CRDi 75 LEPanorama4 849 000 Ft
1.4 CRDi 90 LEPanorama5 049 000 Ft
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:57
    Permalink

    ez a 12-es gyorsulás elég mammeresre sikerült…nyilván egy 60kg-s emberrel..nem egy családdal, öröm lehet az 1.25-össel az előzés…márha, a végére érnek…

  • 2017.10.28. at 21:57
    Permalink

    Csak azt nem értem,miért mindíg a full extrás autókat mutatják be egy tesztben,nem mindenki azt veszi,bár tudom,valahogy el kell adni az autót csak mikor a leendő tulaj be megy a szalonba,és meg nézi az alapot amit vesz akkor néz nagyot mennyivel puritánbabb,bár a sok elektronika amúgy is felesleges hibaforrás.

  • 2017.10.28. at 21:57
    Permalink

    Kormányon csak 4 forgókapcsoló van? Pedig még 4 milyen király lenne. Amikor forduláskor mindent eltekersz a korábbi beállításokból. Jó is az. Forgókapcsolókat a népnek Béláim. Kormányküllőnként 5-öt!

  • 2017.10.28. at 21:57
    Permalink

    Kétségtelen, hogy az IX20 az egyterű változat. Majd ha bemutatóautóként személyesen próbálhatjuk, fogjuk látni a különbséget. Feltételezem az új változat alacsonyabb lett, és ez különösen az üléspozícióra vonatkozhat. Azon kívül ahogyan az adatokat nézem, az új modell majdnem 200 kg-al könnyebb az elődnél.
    Kinek mi a szimpatikus, nekem az egyterű jelleg, magasabb üléspozícióval.

  • 2017.10.28. at 21:57
    Permalink

    Jó kis kocsi. A cikkben nem teljesen értem miért írják, hogy az előd modell egyterűs volt. Szerintem nem, az is hasonló felépítésű volt, az egyterű(s) ebben a szegmensben az IX20-as.

  • 2017.11.10. at 10:44
    Permalink

    Tiszteletem. Nagyon szeretnék magamnak egy Getz utódot I-20 személyében benzines változatban .kevés extrát szeretnék /Üvegtetőt/ -klimát-szervokormányt. minden más csak plusz de nélkülük is jol meglennék. DE DE DE nem találok . keresem auto-24 en is de hiába. már beérném egy GETZ CROSS al is üvegtetővel de azt se találok pedig van ! létezik ! valaki tudna segiteni merre keressem ? köszönöm Béla

Vélemény, hozzászólás?