Ekkora alumÃnium még nem gurult keréken – itt az új Range Rover
Luxusabb, mint valaha, és ugyanannyira terepjáró, mint eddig - 28 milliótól adják az új Range Rovert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Komoly jellemzőket, több elsőséget is felmutat az új, negyedik generációs Range Rover - meg is kérik az árát.
Az elsÅ‘ önhordó alumÃnium karosszériás terepjáró a negyedik generációs Range Rover. ElÅ‘djéhez képest 420 kilogrammal szerényebb tömeggel, a repüléstechnikából átvett szegecselésekkel és ragasztóanyagokkal
Szemből erőteljesen az Evoque szabadidő-autóra, mindenhonnan máshonnan a korábbi nemzedékre hajaz
Bár a mai modellciklusok mellett már az is ritkaság, hogy a 43 éve született Range Rover csak tavaly Å‘sszel lépett negyedik generációjába, igazából elsÅ‘, 26 éven keresztül gyártott nemzedéke számÃtott kuriózumnak. Nem csak azért, mert egy generáció teljesen felnÅ‘hetett gyártási ideje alatt, hanem azért is, mert 1970-ben a Range Rover alapÃtotta a luxusterepjárók műfaját. Mára számos követÅ‘je lett, de a komoly terepképességek és a valódi, stÃlusosan angol luxus ötvözetét más márka ma sem tudja megadni. Nem csak a gyáriak szerint lehet ez Ãgy, hanem valójában is, persze ezt csak az után jelenthetnénk ki, ha alapos dagonyázásra vihetnénk a tavaly Å‘sszel a Párizsi Autószalonon, múlt hét végén pedig a magyar vevÅ‘k számára is bemutatkozott negyedik generációs Range Rovert és konkurenseit. Utóbbi esélye persze a nullához konvergál, egy ilyen autó uszkve 30 – na jó, 28,5 - millió forintnál kezdÅ‘dik, a hazai piac adottságai mellett esélytelen lenne vetélytársaival összeverbuválni. Nézzük tehát inkább, hogy mit tud felmutatni a legújabb Range.
Hosszúság x szélesség x magasság | 4999x2020x1817-1942 mm |
Tengelytáv | 2922 mm |
Csomagtér | 909-2030 l |
Hasmagasság | 22-29 cm |
Éppen csak nem éri el az 5 méteres hosszt
A világ elsÅ‘ önhordó alumÃnium karosszériás terepjárója, s Ãgy nem csupán azzal különleges, hogy elÅ‘djéhez mérten bÅ‘ 4 mázsával könnyebb, hanem a világ legnagyobb, több mint 3 méter hosszú – egyedi üzem felállÃtását igénylÅ‘ – alumÃnium paneljeire épül. Könnyűfémek természetesen az elöl kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos, hátul multilink, alapáron is légrugós, szabályozható hasmagasságot adó futóművek is, s az új Range minden egyes porcikája a tömegcsökkentésrÅ‘l és a vezetési élmény fokozásáról szól. A terepképességek pedig állÃtólag mit sem változtak az elmúlt 43 év során. A Cw=0,34 értékével minden idÅ‘k legjobb légellenállású Range-ének számÃtó negyedik nemzedék gyárilag eddig sosem kÃnált, 90 centiméteres gázlómélységet, elöl 34,7, hátul 29,6 fokos terepszöget és 28,3 fokos rámpaszöget adhat, összkerékhajtása állandó, s terepfokozatot is kÃnál.
1970-óta négy generációt élt meg a Range Rover, eleinte csakis háromajtósként készült
LED-esek a hátsó lámpák, két részre osztott a csomagtérajtó
Vajon utóbbiakkal vagy inkább luxusautós jellemzÅ‘ivel fog inkább vevÅ‘ket fogni a Range? Gyártója szerint a kettÅ‘vel együttesen, valamint számos okos megoldásával. Ahogyan azt a korábbi generációknál már megszokhatták a vevÅ‘k, a csomagtérajtó vÃzszintesen két részre osztott, az alsóra ülni is lehet, s mindkettÅ‘ nyÃlhat elektromosan. Újdonság, hogy sárdagasztás után vagy a mostani latyakos idÅ‘ben sem lehet összekoszolni nadrágszárunkat a terepjárók átlagánál is magasabb üléspozÃciót adó monstrumból kiszálláskor. Itt ugyanis az ajtók teljes mértékben a küszöbökre záródnak – oda menet közben, a legnagyobb dagonyában sem jut kosz. Ez is prémiumos és egyedülálló szolgáltatás, de ilyen az is, hogy az utastérben a bÅ‘r mindenképp finom és valódi, nem pedig műbÅ‘r, az alumÃnium nem festett műanyag, hanem valódi könnyűfém, s a fa sem annak látszó plasztik. SzÃnkÃnálat? A Range Rover 17 árnyalatban kÃnálja az utastéri bÅ‘rözést, a karosszéria szÃne pedig nem kevesebb mint 37 ajánlat közül választható ki. Itt bizony már érzÅ‘dik, hogy különleges a portéka, s ehhez méltó a motorpaletta is.
TDV6 | SDV8 | 5.0 V8 S/C | |
Motorfajta | DÃzel | DÃzel | Benzines |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2993 | 4367 | 4999 |
Hengerszám/szelepszám | 6/24 | 8/32 | 8/32 |
TeljesÃtmény [LE(1/min)] | 258(4000) | 339(3500) | 510(6000- 6500) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 600(2000) | 700(1750- 3000) | 625(2500- 5500) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,5 | 8,7 | 13,8 |
CO2 [g/km] | 196 | 229 | 322 |
Saját tömeg [kg] | 2160 | 2360 | 2330 |
Megengedett össztömeg [kg] | 3000 | 3200 | 3150 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 | 6,9 | 5,4 |
Végsebesség [km/h] | 210 | 218 | 225 |
90 cm-es gázlómélysége az oldalfal bevágásáig ér, a légbeömlő feljebb, közvetlenül a gépháztető alá került
Combos az induló kÃnálat - TDV6 (3,0 liter, V6, 258 LE, 600 Nm) és SDV8 (4,4 liter, V8, 339 LE, 700 Nm) dÃzel, valamint 5,0 literes V8-as, kompresszoros, 510 lóerÅ‘s benzines szerepel. Ráadásul nem csak erÅ‘sebbek lettek a motorok a korábbiakhoz mérten, hanem takarékosabbak is, ám az igazi gólt a még idén megjelenÅ‘ dÃzelhibrid lövi majd. Utóbbi még tovább apasztja a Range fogyasztását: 169 g/km szén-dioxid emissziót és 6,4 l/100 km vegyes fogyasztási értéket Ãgér. A váltók kivétel nélkül 8 fokozatú ZF automaták a Jaguar XF-bÅ‘l ismert elÅ‘bújó tárcsakapcsolóval – és persze kormányról vezérelhetÅ‘séggel. Az utastér egyébként nem csupán a váltótárcsával emlékeztet Jaguárra, leginkább az XF-re, a műszerfal számos eleme, a középkonzoli - akár a sofÅ‘r és az utas számára más-más képet vetÃtÅ‘ - érintÅ‘képernyÅ‘ is onnan ismerÅ‘s, felismerhetÅ‘, hogy a Jaguar-Land Rover egy csoport, ma egyébként teljes egészében az indiai Tata tulajdona.
Alapesetben öt-, felárért négyüléses, pontosabban fogalmazva inkább foteles. A Range Rover 17 árnyalatú bőrkárpitozást, első-hátsó ülésfűtést is ajánl
Terepképességek és prémiumos jellemzÅ‘k tehát egyaránt nagykanállal járnak. Motor, helykÃnálat, luxusautós kidolgozás – minden van. Még bÅ‘séges alapellátmány is, egyebek mellett Xenon fényszóró, kulcs nélküli nyitás és indÃtás, Bluetooth (kihangosÃtás és zeneátjátszás), navigáció, 3 zónás automata klÃma, ülésfűtés, parkolóradar és temérdek egyéb is szerepel alapáron. Felárért pedig araszolófunkciós, távolságtartós tempomat, panorámatetÅ‘, többrétegű, vÃzlepergetÅ‘ üvegezés, hátsó ülésfűtés, s gyakorlatilag minden luxus lehetséges. Nem olcsón persze, a negyedik generációs Range Rover kÃnálata 28,5-40,5 millió forint közötti árakat sorol, s a csúcsverzióhoz is lehet még extrákat rendelni, például 825 helyett 1700 Wattos, 29 hangszórós hifit, holttérfigyelÅ‘t vagy elektromosan elrejthetÅ‘ vonóhorgot, mellyel a kategóriában legjobbnak számÃtó, 3,5 tonnás vontatási tömeg érhetÅ‘ el.
Az audiorendszer érintÅ‘képernyÅ‘s, a gombok száma kevesebb, mint a korábbi kiadásban, s számos irányÃtószerv szinte rejtÅ‘zködÅ‘, ilyen az automata váltó csak menet közben elÅ‘bújó választótárcsája is
A Range Roverhez ugyanis jacht, motorcsónak, féltve húzott veteránautó vagy versenyló is dukál. Hihetetlen, de itthon is van vevőköre, tavaly 31 példány kelt el a már búcsúzó modellből, idén az újdonság nem kizárt, hogy a kisebb és olcsóbb Evoque 34 példányos tavalyi számát is felülmúlja – 30 milliós átlagárral számolva is 1 milliárdos forgalmat hozhat vezérképviseletének az új Range Rover.
Egyáltalán nem szerény, 909-2030 literes a csomagtér
tetszetős, igaz b@szott drága de ez legalább terepjárónak mondható, nem úgy mint egy ML vagy Audi Q széria vagy az X széria a bajoroknál ezzel belemernék menni a sárba is, meg azért figyelem felkeltő kinézetű, bár ugyanúgy mint minden prémium ehhez is az alkatrészek marha drágák..
Kicsit túl amerikás…
K drága…
S miért nem hibrid ???
Szerintem nagyn szép lett .. igazi angol lord 🙂 !!
Egyre butább a front, többi bejövős:)