Hirdetés

Elektromos Audi A6-os Kínának

Pekingben mutatkozik be az Audi A6 L e-tron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyelőre csak tanulmányként állították ki a hosszú tengelytávú hibridhajtású Audi A6-ost, az első sorozatgyártású e-tron, az A3 hibridje két év múlva, 2014-ben kerülhet piacra.

e-tron egyenarc: single frame zsilettpengékkel

A Pekingi Autószalonon mutatta be az Audi a kizárólag a kínai piacon kapható hosszú tengelytávú A6 elektromos-benzines hibrid hajtásláncú változatát. Az A6 L e-tronba a már sorozatgyártásban levő A8 Hybrid hajtásláncát plántálták: a 211 lóerős kétliteres TFSI turbómotor mellé 70 kW-os (95 LE) villanymotort társítanak, s így az autó használható vegyes, csak benzines vagy kizárólag elektromos üzemben is. Utóbbi esetben a limuzin akár 80 km megtételére is képes állandó 60 km/h-s tempó mellett.

Bőséges lábtér jut a nem vezető kínai vezetőknek

Hirdetés

A folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorokat az autó hátuljába, a hátsó gyűrődőzónától az utastér felé helyezték el, hogy baleset esetén se történhessen semmi bajuk. Az A6 L 5,02 m hosszú, 1,87 m széles és 1,46 m magas, 3,01 m hosszú tengelytávval, a tanulmányt pedig felvértezték a korábbi e-tron tanulmányokon már látott egyedi hűtőmaszkkal, turbinalapátként csavart küllőkkel ellátott 21 colos felnikkel, LED-fényszórókkal, krómcsíkos lökhárítóval és a műszerfalon a fordulatszámmérőt helyettesítő teljesítményjelzővel.

Teljesítményjelző a műszerfalon, elég high-tech az akkutöltöttséget sematikus ábrán láttató kijelzés

Az e-tron sorozat első szériagyártású tagja az A3-ból érkezik majd, előreláthatóan 2014-ben.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?