A Chill-Outhoz hasonló lehet az Ariya utána következő elektromos Nissan
Izgalmas, és meglehetÅ‘sen drága idÅ‘szak elé néz a Nissan a következÅ‘ években, évtizedekben. A teljes szénsemlegességet vállaló autógyártók sorába lépnek Å‘k is, 2050-re szeretnék elérni ezt a célt, ráadásul nem csak a gyártási folyamatokat tekintve, hanem a legyártott járművek teljes életciklusára vetÃtve is. Az ehhez vezetÅ‘ út elsÅ‘ lépése az Ambition 2030 stratégia, ami a következÅ‘ 5 év fejlesztési irányait és költségeit mutatja be. Nem lesz olcsó mulatság, jelenlegi árfolyamon 5745 milliárd forintnyi összegnek felel meg a kétbillió jen, amit az elektromosÃtásra áldoznak.
A második nappalink is lehet majd a Chill-Out
2026-ig összesen 20, 2030-ig 23 teljesen vagy részben elektromos modellt fognak bemutatni, melyek az eladások jelentÅ‘s részét kell majd képezzék a tervek szerint: Európában 75%-ot, KÃnában és az USA-ban 40%-ot (beleértve az Infiniti modelleket is). De nem csak a járművek meghajtásában Ãgérnek újdonságokat, bevetnek mindent, amit egy mai autógyártónak Ãgérgetnie kell: közösségi mobilitás, önvezetés, okos életterek stb... Van is ezekre szükség, hiszen a Nissan ugyan a haszonjárművek piacán az élen járt az e-NV200-zal, a személyautók villanyosÃtásában kissé lemaradt a riválisokhoz képest. Jön persze hamarosan az Ariya villany-SUV, de késÅ‘bb még forradalmibb megoldásokkal szeretne előállni a Nissan. A szilárdtestes akkumulátorok bevezetését tervezik, amivel 2028-ra 75 dolláros kWh-nkénti előállÃtási költséget akarnak elérni, késÅ‘bb pedig 65 dollárra nyomnák le ezt az értéket, ami már a belsőégésű motorok gyártási költségével egyenértékű.
Látványos és egyedi a Max-Out
Mindezek elÅ‘futára 4 koncepcióautó, amirÅ‘l egyelÅ‘re keveset árult el a gyártó. A Chill-Out nevezetű jelzi elÅ‘re a legközelebbi villanymodellt, ami az Ariyánál kisebb crossover lehet majd, elÅ‘bbi technológiáját alkalmazva. A másik három már a távolabbi jövÅ‘be mutat, a szilárdtestes akkumulátorcsomagra épülve. Itt is a padlólemezbe épÃtik az energiatárolót, de az vékonyabb, és keréktÅ‘l kerékig nyújtózkodik, majdnem mint egy gördeszkánál. Ennek köszönhetÅ‘en még nagyobb helykÃnálatot, életteret kÃnálhatnak a járművek belsejében, miközben a különösen alacsony tömegközéppont miatt a kanyarstabilitás is parádés.
A Hang-out már nem csak guruló nappali, hanem guruló otthon is lehet
Ezt leginkább a Max-Out elnevezésű, enyhén retró kinézetű roadster használhatja ki leginkább, ha megvalósul. Itt még az utasoldali ülés is a padlóig hajtható, még lejjebb helyezve a tömegközéppontot az extrém versenyhasználat közben. A Surf-Out pick-up minden terepre alkalmas lesz, ahol nagy hangsúlyt kap az autó akkumulátora, mint áramforrás a külsÅ‘ eszközök számára, például ha az erdÅ‘ben szeretnénk sütögetni. Végül pedig a Hang-Out képviseli a guruló nappali koncepcióját, amiben akár menet közben is mozizhat a család az önvezetésnek és a tágas beltérnek köszönhetÅ‘en. Nem biztos, hogy ezek mind sorozatgyártásba kerülnek, de megmutatta velük a Nissan, hogy a szilárdtestes akkumulátorra épÃtett leendÅ‘ padlólemezük nagymértékben variálható, hiszen crossoverben, kabrióban, pick-upban és egyterűben is megállja a helyét.
A villanypick-upok népszerű szegmensébe is beszállna a Nissan