Elérhetőbb áron kínálná a villanyautókat a Volkswagen

Millióknak és nem csak milliomosoknak szánja villanyautóit a VW

Megfizethetőnek ígéri a Volkswagen a hamarosan debütáló villanymotoros modeljjeit. Na, de mit is jelent ez pontosan?

Még mindig nagyon drágák a villanyautók, de a Volkswagen szeretné olcsóbban kínálni őket

Nagyratörő tervekről és dízelkitiltásokról lassan minden napra jut egy hír, ám a villanyautók és hibridek aránya még mindig rendkívül alacsony a világ gépjárműparkját tekintve. A hivatalos adatok szerint Európában csak 0,1 százalék volt az elektromos autók aránya 2015-ben, míg a hibrideké sem haladta meg a 0,4 százalékot. Ennek egyik oka, hogy még mindig nagyon drágák ezek az autók, ám ezen szeretne változtatni a Volkswagen.

Hirdetés

Millióknak és nem csak milliomosoknak szánja villanyautóit a Volkswagen

A VW-csoport csoport igazgatótanácsának elektromos mobilitásért felelős tagja, Thomas Ulbrich a köntörfalazáson kívül már néhány részlettel is szolgált a Green Car Reports oldalnak nyilatkozva. Ulbrich szavai alapján a VW villanymotoros járművei a megfizethető dízelmotoros autók árfekvésében mozognának. Persze még ez is távol áll a pontos meghatározástól, ám a lap utánajárt, hogy milyen számokat rejthet ez a nyilatkozat.

Körülbelül egy középkategóriás dízel áráért kínálnák a VW villanyautókat

Megnézték, hogy most mennyibe kerül egy 1,8 literes benzinmotorral és egy kétliteres TDI-vel felszerelt Jetta, amelyből következtetni lehet a jövő villanymotoros Volkswagenjeinek árcédulájára, amennyiben az Ulbrich által felvázolt árazás valóra válik. Nos, a dízelmotoros jetta 25 százalékkal drágább, de megnézték a Touareg esetében is a különbséget, ahol csak 17 százalék adódott. Tehát a Volkswagen ígérete szerint a 2020-ban piacra kerülő, I. D. modellcsalád első tagjai körülbelül 5,5 és 7,5 millió forint közötti áron várják majd az ügyfeleket. A Bloomberg előrejelzése alapjám pedig 2025-re érheti el a benzinautók árát a villanymotoros járműveké, amennyiben a jóslat szerint csökken az akkumulátorok ára, bár hozzátették, hogy addigra kis mértékben a benzinmotoros autók átlagára is növekedni fog.

Az USA-ban kicsivel 20 ezer dollár alatt indul a Volkswagen Jetta 1.8T ára, míg a dízel kicsivel 25 ezer dollár alatt vihető haza

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.11. at 09:27
    Permalink

    2025-re a VW 2,5 millió elektromos autó eladását igéri. Ez csak akkor lehetséges, ha árban , hatótávban és töltési gyorsaságban is versenyképes.
    Ha mindháromban versenyképes, akkor 10%-nyi fanatikuson és 5%-nyi világvégén lakón kívül ki és miért vesz majd benzines autót?
    Illetve ha évi sokmillió elektromos autót adnak el, erre hogyan reagl a kőolaj piac és az olaj ára?

    • 2018.10.11. at 09:39
      Permalink

      Engem jobban izgat, hogy hogyan töltjük fel azt a sok, egyre szaporodó elektromos autót. Az áramot előállítjuk valahogy, de a szállítását végző infrastruktúrát sikerül továbbfejleszteni? A töltés konkrétan hogyan fog történni, kábeleket lógatnak majd ki a panel ablakán, vagy az utcán ötméterenként lesz egy töltő? Látva, hogy manapság egy kátyút is nagy dolog betömni, felmerül a kérdés, hogy ki fogja finanszírozni ezeket a beruházásokat?

      • 2018.10.11. at 12:07
        Permalink

        Az áramot kérlek egy nagyon elmés trükkel szállítják úgy hívják villanyvezeték . Magyarországon szinte minden háztartás előtt az oszlopon kint van 400 volt amiből aki kéri a lakóingatlanába bevezethető a 3 fázisú 380 volt 32 Amperig tulajdonképpen nem kell kiépíteni semmi egyéb extra infrastruktúrát … tehát a legputribb falvakban is elvileg 400 voltos 32 amperes gyors töltés rendelkezésre áll . Más kérdés hogy a legtöbb háztartásban 220 volt 7.2 Amper van kiépítve . Viszont mint fentebb írtam nem nagy dolog ezt bővíteni más kérdés hogy a gyári 400 voltos 32 amperes töltők mennyibe kerülnek , de szerintem ilyen töltési lehetőség mellett érdemes lehet beruházni elvégre egy éjszaka alatt akár 100 Kw-nyi energia is betölthető az akkumulátorba .

        Véleményem szerint az elektromos autók elterjedésével jóval kiszámíthatóbb lesz az energia piac Pl:Magyarországon mert ugye eddig a kőolajat venni kellett aminek az árazását befolyásolta a világpiaci árak , dollár árfolyama , tömeghiszti stb … az energiát meg a Paksi atomerőmű előállítja 5 év múlva is pont annyiba kerül 1 Kw nyi áram előállítása mint most ” vagy olcsóbb lesz ” . Én úgy gondolom rövid időn belül megérjük a Paks 4 et is …

        • 2018.10.11. at 14:50
          Permalink

          Nem szeretném ha tőlem tudnád meg, de a villamos energia árát is befolyásolja a világpiaci ár, nem viccből találták ki az áramtőzsdét, ahogy a magyarországi áramellátás egy részét is importból fedezik, azt meg ugye nem almában meg konzervben törlesztjük, szóval a devizaárfolyam is erősen benne van a pakliban.

          A globális gondolkodás sem erősséged. Ha a faluba befutó villanyvezetékről (legyen légkábel) minden ötödik ember elkezd rendszeresen 3x32A-t kivenni, mert reggel be kell mennie dolgozni, akkor csak szerinted nem nagy dolog a fejlesztés. És ez csak egy családi házas övezeteses falu, 4*60 lakásos panel társasház minimum 60-100 autóját nem is számolom.

          • 2018.10.11. at 15:49
            Permalink

            Sajnos egyet kell értenem azzal, ahogy nem értesz egyet Kaller-el. 😃
            Nekem is ez a véleményem, még akkor is, ha tudom, hogy a dízelek védelmében beszélsz. A dízelekről meg van a véleményem.
            De mivel most nem ez a téma, hanem a elektromos töltés, ezért én is úgy gondolom, hogy addig amíg elvétve akad néhány elektromos autó, addig nem lesz gond az áram vételezés és a rendszer terheltsége. De amint elszaporodnak, gond lesz a töltés. A családi házas övezetekben is, mert ha esténként vagy akár nappal is nekiáll mindenki az elektromos autóját töltögetni, na az érdekes lesz. Még a nyugat európai sokkal fejlettebb vezetékrendszer is meg fogja érezni, ha több 10000 elektromos autót egyszerre rákötnek a hálózatra. A magyarországi rendszer pedig végképp nincs felkészülve erre a terhelésre. A tömblakásos, társasházas részekről már nem is beszélek. Ott fizikailag nem tudom, hogyan oldanák meg az ottlakók a töltést.
            Sokat kell még fejlődnie az akkumulátoroknak ahhoz, hogy elterjedjenek az elektromos hajtású autók. Csökkenie kellene az akkuk méretének, ezzel a súlyuknak is, nőnie kellene drasztikusan a kapacitásuknak. Maga a technológiának kellene valami hatalmasat fejlődnie.
            A mobiloknál is ezt látom gondnak, tepsitelefonok vannak, mindenféle hülye érzékelők, fölösleges funkciók sokasága az van, de az akkumulátorok, azok semmit sem fejlődnek. 1 nap, maximum 2. Akkor 2 nap, ha nagyobb az akksi mérete és ezzel kicsit nagyobb a kapacitása. Lítium ion akksik vannak évek óta. Semmilyen új technológia, amit könnyű előallítani, tömegesen lehetne használni. Nem költenek rá, csak különböző, hangzatos, buta funkciókra, amire semmi szükség.

  • 2018.10.11. at 17:15
    Permalink

    Nem kell versenyképesnek lennie hatótávban vagy töltési időben, nem feltétlen neked akarja eladni azt a 2,5 millió autót a VW. Ahogy most sem főleg magánemberek a vevői sem a villany sem a hagyományos autóknak, hanem flottavásárlók. Ha elkezd emelkedni a b.é.m. járművek adója és elkezdik őket kitiltani a belvárosi övezetekből (ahogy azzal valószínűleg egy ilyen tanulmány komolyan számol), akkor sokkal vonzóbb alternatíva lehet. Meg aztán ha megnézed, hogy manapság milyen cégekbe vásárolja be magát egy autógyártó azt is láthatod, hogy az önvezetési képességek javulásával teljesen más üzleti modellt képzelnek el. Ha el akarsz menni valahova akkor majd bepötyögöd az okostelefonodba a célt, kijön a MOL Limo villany Golf, elvisz A-ból B-be majd kiszámlázza a fuvardíjat. Lehet, hogy ez a forradalom a nagyvárosi övezetekben fog csak elkezdődni – de tekintve, hogy Nyugat-Európa lakosságának ~80%-a ilyen helyen lakik (s amúgyis fizetőképesebbek) ez nekik nagyon kényelmesen meg fog felelni. Már csak azért is, mert kihagyható az autókereskedés a képletből, ami valójában az autógyártónak is nagyon jó dolog.
    Tök fölösleges mindenféle családi házas övezetbe ampereket, kábelvastagságot és hálózati terhelést számolgatni, ha az autók egy ipartelepen lesznek, ahova a szolgáltató kiépíti a szükséges villamos rendszert. A hangzatos, buta funkciók megoldották a szuperokos mérnökök nagy problémáját.

  • 2018.10.12. at 08:03
    Permalink

    A villanyautókat most is, és ezután is lehet ugyanúgy tölteni, mint a benzineseket. Csak épp villámtöltőnek hívják azt a valamit, ami tölti. A panellakók ezeken a helyeken tölthetnek, és nem kell aggódniuk, hogy otthon nincs lehetőségük tölteni.
    A villany meg ma még az erőműből jön, de pár év múlva lehet, hogy a villámtöltő mellé tett akkuból, amit napelem tölt.
    Amikor a benzines autók elterjedtek, akkor sem kellett aggódni, hogy honnan lesz elég patika, ahonnan a benzint veszik… Frau Benz még sebbenzint tankolt, de pár év alatt kiépültek a töltők.

  • 2018.10.12. at 14:20
    Permalink

    Én is sokat gondolkodok azon, hogy egy lakótelepen, hogyan lehet megoldani a töltést.
    Szerintem vezeték nélkül. Már most is léteznek vezeték nélküli töltők, csak ehhez át kell alakítani a parkolókat, illetve a parkolás rendjét.

    • 2018.10.12. at 17:15
      Permalink

      Sok helyen parkolók sincsenek, meg utak.😃
      Nem, hogy vezeték nélküli töltési lehetőséggel rendelkező aszfalt.😃
      PDA_FAN-nak írnám, hogy ha lennének is gyorstöltők, akkor is mennyi kellene? Van két tízemeletes tömbházhoz mondjuk egy 40 férőhelyes parkírozó hely. 40 autó. Gyorstöltővel is legalább másfél, két óra kellene egy autóhoz. Mindenki egyszerre szeretne tölteni… Ecseteljem még mi a gond?

  • 2018.10.12. at 21:28
    Permalink

    Sajnos, az a(z – idegenből átvett) cikk, nem nekünk – ill. bocs. “nektek”, panelproliknak szól, akik megveszik a szomszédnak a 320-as visszatekert béemvét, hanem valójában, és ezt a VW is így gondolta, a tehetős, vásárlóerőt képviselő nyugat-európaiaknak. A cikkben szereplő árak is “amerikai árak”, a Green Car Reports amerikai cég, a cikkben belengetett 5-7 milliós árak, dollárról mai árfolyamon átszámolt árak, ugye tudjuk, erre reálisan még vámot, stb. rá kell tenni, máris 10 milla fölött járunk. Annyiért pedig ilyen “futurisztikus” autó nem a magyar vásárlóké lesz…pláne nem a Havanna lakótelepet fogják ezek gazdagítani…:-)

    • 2018.10.13. at 16:30
      Permalink

      Ahol tegyük hozzá örülni kell, ha a huszonakárhány éves roncsautó tükrét nem törik le reggelre, vagy nem karcolják meg az oldalát.
      Ezért szoktam írogatni, hogy vannak itt olyan kommentelők, akik kint élnek, teljesen más világban és véleményezik az itthoni autósokat, itthoni autóvételeket, szokásokat. Ez nem a nyugat, még nagyon messze vagyunk attól. Persze nem azt akarom mondani, hogy kint kolbászból van a kerítés, de ahogy írod Gábor, ezeket az autókat nem ide szánják.

  • 2018.10.12. at 23:15
    Permalink

    jó. ebben a vitában mindenkinek igaza van, de valójában senkinek sincs 😀 nyilván az olaj elfog fogyni egyszer, meg mindmeghalunk egyszer, de fel kell, hogy váltsa egy alternatív üzemanyag. ez lehet, hogy az áram lesz, lehet az elektrolit, lehet a gáz. bármi amiből energiát tudunk kinyerni.

    az elektromos áram kézen fekvő az olaj után, hisz már 100 éves háttere van, de versenyképessége messze elmarad az olaj alapúaktól. én gondolatom szerint azért ment el az olaj irányába az emberiség, mert könnyebb volt a fejlesztés és kényelmesebb az egész folyamat.

    azt kell látni, hogy az elektromosság nettó 50 év minuszban van, talán addigra fogy el az olaj is pont, mire jó alternatíva lesz belőle, de ezek még évtizedek !
    Ezért megtévesztőek egyesek lázálmai, bár nem akkora lázálmok ezek, de felvannak fújva az evolúció üteméhez képest. mert azért lássuk be, hogy kell az az x évtized, mire használható lesz ez a trolikocsi.
    nem nehéz belátni : rengeteg energia kellene és hálozatfejlesztés, ha minden autót lecserélnénk, elektromosra, se pénz, se kapacitás nincs erre
    a töltés az még rengeteg idő és nehézkes a benzineshez képest, és azt se felejtsük el, hogy mekkora amperek szaladgálnak egy olyan gyorstöltőbe amit 200kwh-s akksit fog feltölteni….egyesek meg itt aszfalton keresztüli töltésről beszélnek 😀 hát álljál rá arra az aszfaltra bátya, másodpercek alatt elfogsz porladni 😀 ha meg csak langyiba tölti az aszfalt a kocsit, annak mi értelme? illetve hagyjuk már ezt a töltős aszfaltot, még a sima csöves olcsó aszfalton egy 30×35-os luk befoltozására sincs pénz !!!!! akkor majd a hiperszuper rákkeltő aszfaltra biztos lesz 😀

    szóval belátható, hogy a törekvések megvannak, de az trolikocsiból min 20 év múlva lesz valami.

    és akkor arról még nem is beszéltem, hogy mi a sz.rral fogunk tölteni milliárdnyi 100-200kwhs gépet? amikor most a németek átállnak a szénre…..ja meg ugye a trolikocsi üzenete “környezetvédelem”…jah, röhög a vakbelem, 2.5 tonnás ACÉL, veszélyes nemesfém akkku, sok alkatrész, szénerőműből töltve…hát ez tényleg a megtestesült KÖRNYEZETVÉDELEM KOMOLYAN 😀 😀 😀 :D: D 😀 😀
    haladni kell az úton, csak érthetetlen egyesek miért kábítják magukat hülyeségekkel? nem elég a vallás, politika, celebek?

  • 2018.10.13. at 11:43
    Permalink

    Mindig is tudtam, hogy ez a téma kimeríthetetlen forrása lesz a mókának és a kacagásnak tekintve hogy a tehetségtelen minyonok már 20 évvel ezelőtt is ezzel csináltak magukból bohócot és azóta minden áldott évben jónéhányszor szintén. LOL! 🙂
    Lássuk hát a mostani viccparádét:

    Kaller:
    “elvégre egy éjszaka alatt akár 100 Kw-nyi energia is betölthető az akkumulátorba ”
    “pont annyiba kerül 1 Kw nyi áram előállítása”

    Amúgy fizikából hányszor tetszett megbukni? LOL! 🙂

    rothfbb:
    “De amint elszaporodnak, gond lesz a töltés. A családi házas övezetekben is, mert ha esténként vagy akár nappal is nekiáll mindenki az elektromos autóját töltögetni, na az érdekes lesz.”

    Már több mint 20 éve elég biztosan tudjuk, hogy nem lesz az. Megbecsülték, kiszámolták (nem egyszer), mindig ez jött ki. Te mit számoltál ki, rávertél a hasadra, belenéztél a napba és mondtál egy marhaságot? (igen) LOL! 🙂

    “Még a nyugat európai sokkal fejlettebb vezetékrendszer…”

    Ja persze, mert nyugat európában sokkal minden sokkal fejlettebb, főleg a hülyeség, az aztán kifejezetten. 🙂

    ” A magyarországi rendszer pedig végképp nincs felkészülve erre a terhelésre.”

    Te már csak tudod, hiszen a has meg a nap megsúgta. 😉

    “hogy elterjedjenek az elektromos hajtású autók”

    Már elterjedtek, de ezt ne mondd el senkinek, titok! LOL! 😉

    handras:
    “Én is sokat gondolkodok azon, hogy egy lakótelepen, hogyan lehet megoldani a töltést. Szerintem vezeték nélkül.”

    A ma széles körben ismert technológiákkal a vezeték nélküli elektromos töltés közúti járművek számára akkorra lesz tömegesen használt mint amikorra elterjednek a repülő autók, azaz kb. soha.

    És akkor most jöjjön a legalja. 😛
    Bezzenev:

    “az elektromos áram kézen fekvő az olaj után, hisz már 100 éves háttere van”

    Azért kézen fekvő az áram mert már 100 éves háttere van? 🙂 Egyrészt nem 100 éves a háttere másrészt nem azért kézenfekvő mert akármennyi háttere lenne harmadrészt az olaj után nem az áram jött, a többi jó. LOL! 🙂

    “azt kell látni, hogy az elektromosság nettó 50 év minuszban van, talán addigra fogy el az olaj is pont, mire jó alternatíva lesz belőle, de ezek még évtizedek”

    Ebben már igen nehéz találni jót, mert úgy hülyeség az egész ahogy csak van. 😉

    “nem nehéz belátni : rengeteg energia kellene és hálozatfejlesztés, ha minden autót lecserélnénk, elektromosra, se pénz, se kapacitás nincs erre”

    Naívan azt hinné az eddiek alapján az ember, hogy ennél már nincs lejjebb, de Bezzenev minyon bemutatta, hogy mégis van! ROFLAMO! 🙂 Az alapok alapjainak, valamint a gondolkodás teljes és tökéletes hiánya forr egyetlen gusztustalan fortyogó egységbe ebben a valóság gyökeres ellentétét vizionáló katyvaszban. 😀

    “2.5 tonnás ACÉL, veszélyes nemesfém akkku, sok alkatrész, szénerőműből töltve”

    Na, “a veszélyes nemesfém” már az idiotizmusnak egy olyan szintje, ami kiérdemli hogy feljegyezzük a legelmebetegebb aranyköpések örsi naplójába, hogy elfoglalhassa az őt megillető helyét az “a hibrid egy zsákutca”, “a jövő a bioüzemanyagoké és a hidrogéné”, “a hummer zőődebb mint a Prius” és megannyi más orbitális kreténség között, amiket az agyatlan fotelhuszár minyonok az elmúlt évtizedekben képesek voltak kinyomni magukból. XD

    • 2018.10.13. at 16:35
      Permalink

      Érdekes, hogy szinte mindenkit mindenben megcáfoltál, de valójában konkrétummal semmit sem támasztottál alá. Egy érved sincs, csak mindenkit leszóltál, mindenkinek írtál egy kedvességet. Gratulálok igazi nagybetűs TROLL vagy. Még a cikkírót sem hagytad ki, neki is megjósoltad, hogy sosem lesz vezeték nélküli töltés. Mert te gondolom a jövőböl jöttél…🤣

      • 2018.10.15. at 09:03
        Permalink

        A bagoly mondja verébnek hogy nagyfejű mondást is éppen ugyanúgy ismered mint az elektromos járművekkel kapcsolatos alapfogalmakat? 🤣
        Minden bizonyítás vagy alátámasztás – érvről nem is beszélve – nélkül behánytál ide olyan a valóság gyökeres ellentétét állító egetverő marhaságokat amikről évtizedek óta tudható, hogy nem úgy vannak, és akkor még te kéred számon az alátámasztást mástól? Ha én troll vagyok akkor te mi vagy, troll az ezrediken? LOL! 😀
        Szerinted ha valaki kiáll egy forgalmas útra és elkezdi üvölteni, hogy “1+1 az biza -973, ébredjetek embörök!” akkor azt várod el, hogy mások odamenjenek az elmebeteghez és érvekkel meg konkrétumokkal támasszák alá a cáfolatukat? 😉 Sokkal valószínűbb hogy egyszerűen kiröhögik az idiótát, esetleg nyomnak egy barackot a fejére. 😛
        Persze nem zárom ki, hogy te órákon keresztül szoktál magyarázni a kertben talált éticsigának mondjuk a fraktálgeometriáról, hogy jobban megértse az az oktondi állat hogy milyen király házban is lakik, de hidd el, a döntő többség nem fog pl. “veszélyes nemesfém” 🤣🤣🤣 “akkku”-król 🤣 rémálmodozó kreténeknek magyarázni semmit sem, hanem egyszerűen csak kiröhögi őket, mert egyedül erre jók. 😀

        Szóval magad is beismerted, hogy látsz elvétve egy-egy elektromos autót. Ezek után megkérdezed hogy hol vannak. 🤣
        És ezek után még te csodálkozol, hogy a “trollok” nem állnak le veled beszélgetni, hanem csak kiröhögnek. 🤣

    • 2018.10.13. at 16:39
      Permalink

      Még azért erre visszakérdeznék:
      “Már elterjedtek, de ezt ne mondd el senkinek, titok! LOL! 😉”

      Hol vannak? Mert elvétve egyet-egyet látni… Hibridekből már van több, de még az is gyerekmennyiség.

    • 2018.10.13. at 17:59
      Permalink

      “s30002018.10.13. at 11:43”
      szerencsétlen hülye, akkor egyed megfele a lion akksidat 😂😂😂 aztán tedd be a hűtőbe 😉 semmit sem tudtál cáfolni majomgyerek, szóval fölöslegesen ugrabugrálsz, egy épkézláb érved sincs csak köpködöd a csulát, nehéz így komolyan venni, de jót lehet rajtad röhögni 😂😂😂 még még, ne fogd vissza magad, te leszel az AN bohóca ! 😉

Vélemény, hozzászólás?