Már el is készült az első hidrogén-Hilux prototípus
Tavaly decemberben jelentette be a Toyota, hogy a nagy-britanniai gyártóközpontjukban 2022 elején egy előzmények nélküli fejlesztési programot indítottak útjára: vezető iparági és tudományos szereplők bevonásával hozzáfogtak egy Toyota Hilux hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) hajtásláncra történő átalakításához. A prototípus fejlesztése idén nyáron ért véget, ezt követően láthattak hozzá a modell megépítésének. Ezzel mostanra elkészültek, és a végeredmény használati tárgyként ugyanolyan érdekfeszítőnek hangzik, mint amilyen fontos oszlopa lehet a Toyota hosszú távú hidrogénstratégiájának.
[BANNER type="1"]
Az első valódi autó megépítése alig néhány hónapot vett igénybe
A technika a Miraiból származik
A teljes hajtástechnológia a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánból származik. A villanymotor és a tüzelőanyagcella-köteg elfért a motortérben, a három nagynyomású tartály számára pedig az alvázban alakítottak ki helyet, így több mint 600 kilométerre elegendő hidrogént tud magával vinni a platós modell. A fedélzeten megtermelt, de azonnal fel nem használt elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátor a platófedél alatt helyezkedik el.
A nem egészen három hét alatt legyártott első prototípust további kilenc követi majd.
A flotta még 2023-ban megkezdi szigorú tesztprogramját, amelynek során azokat a paramétereket ellenőrzik, amelyeket a leendő sorozatgyártású modellnek kell teljesíteni, a biztonságtól kezdve a funkcionalitásig, a tartósságtól a menetdinamikai képességekig. Ennek a bizonyos sorozatgyártásnak a beindításáról azonban egyelőre nem nyilatkozik a Toyota.
Neked bejön a hidrogén üzemanyagcellás haszonjármű ötlete?