Ennyire keveset egyterű még nem evett

Új dízelekkel takarékoskodik a Renault Kangoo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Őszig, az elektromos verziók remélhető megérkezéséig is van miért Kangoo-t venni, hiszen kizöldültek a dízelei.

Őszig, az elektromos verziók remélhető megérkezéséig is van miért Kangoo-t venni, hiszen Energy dCi 90 és Energy dCi 75 néven a hasonló teljesítményű korábbiaknál jóval takarékosabb és költséghatékonyabb személyautó- és kishaszon-változatokat mutat be a Renault a Genfi Autószalonon. A négyhengeres, nyolcszelepes, másfél literes dízelek mindkét teljesítményszinten beérik 4,4 liter gázolajjal 100 kilométerenként, CO2-kibocsátásuk pedig 115 g/km-re apad, ami 16 százalékos csökkenést jelent a jelenleg elérhető 1.5 dCi-s kivitelek adataihoz viszonyítva.
Az egyterűek és a furgonok között is kategória-legjobb fogyasztással és emisszióval érkező Kangoo 1.5 dCi Energy kivitelek közül először, néhány piacon már márciusban az erősebbik, a 90 lóerős (és 1750-es percenkénti fordulaton 200 Nm-es) kerül a boltokba - Franciaországban például Expressként, azaz áruszállítóként nettó 16 350 eurótól, személyautóként bruttó 19 300-tól. A 75 LE teljesítményű és 180 Nm nyomatékú kistestvér egy hónappal később nyugdíjazza az elődöt.
Hirdetés

Ami még vonzóbbá teheti a technikailag egyebek mellett stop-start rendszert, fékenergia-visszanyerést és kipufogógáz-visszavezetést is alkalmazó, a Mégane- és Scénic-féle dCi 110 blokkból "butított" Energy motoros Kangoo-kat, az az, hogy olajcsere-periódusuk 30-ról 40 ezer km/2 évre nőtt. A sokat autózók tehát nem csak szerény fogyasztásáért, ritkára tervezett szervizjelenéséért is szerethetik majd a második negyedév elején a hazai piacra is várható egyterűt, illetve városi furgont.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    És mennyit fogyasztanak ezek az új Zöld Dízelek?
    Azt hiszem megköszönjük és inkább megvárjuk az elektromos változatot, mert az biztosan nem fogyaszt semennyit és nem is megy tönkre.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    “Mondjuk nem érdekes, legalább a távolabbi jövőben is lesz munkánk.”
    Na látod ezen van lényeg, ezért emelgetik a gyártók papíron állandóan a szervizperiódusok idejét, hogy majd később legyen munkájuk…. 🙂

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Ritkára tervezett szerviz intervallum???
    A mostani 1.5 dCi motorok is e miatt hullanak szét. Nem egy hajtókarcsapágy hibás
    dCi-t javítottam már…..még a 30 ezres intervallum is sok, 80-100 ezres futásteljesítmény
    fölött 10-15 ezrenként kellene olajat cserélni ezekben a blokkokban.
    Mondjuk nem érdekes, legalább a távolabbi jövőben is lesz munkánk.

Vélemény, hozzászólás?