Pici kártyával is működik, de az okostelefonos alkalmazás még praktikusabb
A kifogás, hogy azért nem vesz valaki elektromos autót, mert nincs hol tölteni, fÅ‘leg hosszabb utazások során, lassan kezd elavulttá válni. Mind az autógyártók, mind az elektromos autózásra ráépülÅ‘ vállalkozások sok pénzt és idÅ‘t fektettek bele az utóbbi években, hogy élhetÅ‘ infrastruktúrát alakÃtsanak ki az emissziómentes autózás megvalósÃtásának elÅ‘segÃtésére. Csatlakozik a sorhoz a Volvo is, akik egy könnyen használható, praktikus felhasználói élményt kÃnáló céggel, a Plugsurfinggel kötöttek partnerséget.
Egyelőre az XC40-nel érhető el a szolgáltatás, de érkezik még elektromos Volvo bőven
A Plugsurfing rendszerében Európa szerte 200 ezernél is több elektromos töltőállomás van, a Volvo Recharge modelljeinek vásárlói pedig automatikusan hozzáférést kapnak ezekhez. EgyelÅ‘re a svéd márka elsÅ‘ és egyetlen villanyautójával, az XC40 Recharge P8-cal érhetÅ‘ el a szolgáltatás, de természetesen a késÅ‘bbi modellekhez is jár majd a Plugsurfing fiók. A szigorúbb (és a valósághoz közelebb álló) WLTP mérési ciklus szerint a zöld XC40 több mint 400 km-t tud megtenni egy töltéssel, ami bár a Teslákhoz képest valamivel kevesebb, összességében azért a legtöbb utazási igényt kielégÃti - fÅ‘leg, ha a 408 lóerÅ‘nyi teljesÃtményt is figyelembe vesszük, ami ráadásul összkerékhajtással párosul. Ha viszont mégsem elég, a Plugsurfing hálózatán keresztül könnyen fel lehet tölteni 38 európai országban.
A szolgáltatás elÅ‘nye még a széleskörű elérhetÅ‘ség mellett, hogy nem havidÃjas alapon működik: minden töltést feljegyez, és hónap végén vonja le a megfelelÅ‘ összeget a tulajdonos bankkártyájáról. A töltőállomásnál a Plugsurfing érintéssel működÅ‘ kártyáját is lehet használni, de egyszerűbb az okostelefonos, androidos alkalmazásra hagyatkozni: az eszközt, ami mindig nálunk van, szintén elég csak a töltÅ‘oszlophoz érinteni, és máris lehet csatlakoztatni a töltÅ‘kábelt. Az alkalmazásban egyébként könnyen fel lehet mérni a töltőállomások helyszÃnét, szabad csatlakozók és árak szerint is lehet szűrni, Ãgy könnyedén átlátható a folyamat. KésÅ‘bb a töltés mellé további szolgáltatások is járhatnak majd, melyek szintén megjelennek az alkalmazásban, a fizetés pedig egységesen fog működni a töltéssel. Hab a tortán, hogy a Plugsurfing az eladott áramot is igyekszik környezettudatos forrásból beszerezni, Ãgy jobban érvényesül az akkumulátoros autózás pozitÃv hatása. Az XC40 után pedig a Volvo számos további villanyautót dob majd piacra, 2025-re igazán ambiciózus célt tűztek maguk elé: az összes eladott autójuk legalább felét szeretnék, hogy elektromos legyen - teljesen, a hibrid modelleket ebbe nem is számÃtják bele.
Ez a 200.000 töltőállomás gondolom ott van, ahol a Wirecard 2 milliárd eurója – már mielÅ‘tt rákerestem tudtam, hogy ekkora valótlanságot tuti csak németek mernek fapofával felvállalni, ezeknek valahogy vérükben van a hazudozás meg csalás. Ha összeadjuk az összes fali aljzatot a töltést is kÃnáló vendéglátóhelyeknél, benzinkutaknál meg parkolóházban akkor talán kijön a szám.
https://www.statista.com/statistics/955443/number-of-electric-vehicle-charging-stations-in-europe/
“As of July 2019, there were 170,149 public charging stations for electric vehicles in Europe. This figure included normal charge under or equal to 22 kilowatts as well as fast charge with over 22 kilowatts.”