Ez a villanyautó Kínában csak 3,8 millió forint, cserébe nem jár hozzá akkumulátor!
Olcsón adják, viszont a nagyfeszültségű akkumulátort bérelni kell hozzá!
A Nio leányvállalata érdekes koncepcióval állt elő, hiszen az akkumulátorra nem alkatrészként, hanem szolgáltatásként tekintenek. Így a vételár kedvezőbb, utána viszont havidíjat kell fizetni az aksiért.
A Nio bizonyos tekintetben eddig is más szemszögből közelített a villanyautózáshoz, hiszen Kínában egyre több helyen létesítenek olyan "töltőpontokat", ahol a nagyfeszültségű akkumulátort egy teljesen feltöltöttre cserélik - mindezt nagyjából 5 perc alatt. A márka égisze alatt futó Firefly márkával ezt még tovább gondolták.
Az első modelljük - amely ugyancsak Firefly névre hallgat - meglepően olcsó, hiszen forintba átszámítva nagyjából 3,8 milliót kérnek érte. Ugyanakkor a nagyfeszültségű akkumulátor nem képezi a csomag részét, ez csupán "bérlik" a vásárlók havi 399 jüanért (vagyis 19 ezer forintért).
A koncepció lényege, hogy így az ügyfelek olcsóbban juthatnak hozzá az autókhoz, bár kétségtelen, ha a vásárlást követően hosszú évekig használják, ráfizetéses lesz az üzlet. Ehhez nem is kell maratoni hosszúságú tulajdonlás. A nem bérleti alapon vásárolt villanyautók alapára szűk 2 millió forinttal magasabb, így jóformán 10 év után mínuszban lesznek akik csak "kölcsönzik" az egyébként 42,1 kilowattórás akkumulátort, amely a kínai ciklus szerint 420 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A B-szegmensbe szánt modell elméletileg az idei év végén nálunk is megjelenik, viszont nagy kérdés, hogy a fent említett Battery-as-a-Service (BaaS) (tükörfordításban: Akkumulátor, mint szolgáltatás) ajánlat megjelenik-e itthon is, vagy a különleges eljárás egyelőre marad a kínai piac sajátossága.