Ez lesz a legnépszerűbb MG itthon?

A HS sima, benzinmotoros változatával erősítheti meg pozícióit az MG idehaza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kellene, mint egy falat kenyér a magyar piacra egy olyan új modell, amelynek birtoklásán esetleg még egy magánvásárló is mer gondolkodni. Várjunk csak! Hiszen itt van! Persze, az MG HS sem olcsó, de egy kis fény az alagút végén.

Te is szoktál álmodozni egy új autó megvásárlásáról, ugye? Tudom, hiszen ugyanígy vagyok ezzel én is. Sokszor felmegyek a kiszemelt márkák honlapjára, alakítgatom a konfigurátorban álmaim autóját, vagyis hát azt, ami hétköznapi használatra alkalmas számomra és még szeretem is, tetszik a formája, tetszik a műszerfala és-a-többi. Ráadásul most nem az egzotikus sportautókról beszélek, csak mondjuk egy kompakt valamiről. Alsó-középkategória, hiszen nem szeretek nagyzolni. És akkor végül a konfigurátor kidob egy olyan számot, hogy csak kapkodom a levegőt. Jó, akkor nézzük inkább az árlistát, nem kell bele nekem mindenféle „szöszmösz”, jó lesz valami középfapad szint. Kikeresem az árlistán, majd ismét a tenyereimbe hajtom az arcom.
Hirdetés
Brutálisan elszálltak az újautó-árak, na! Ezért látom örömmel, hogy az MG aránylag emészthető árakkal próbál vevőket csábítani. A HS például a kompakt szabadidő-autók közé érkezik. Nem titkoltan itt már flottavásárlókat is céloz, míg a ZS továbbra is egy jó alternatíva a magánvásárlók számára. Ám, amikor azt látjuk, hogy a legismertebb alsó-középkategóriás modellek 10 millió forint felett indulnak, akkor az MG HS 10 millió alá belőtt alapárára azonnal felkapjuk a fejünket. Természetesen jó kis marketingtrükk ezer forinttal 10 millió alá lőni, de azért lássuk be, hogy SUV-t ennyiért tényleg nem nagyon vágnak hozzánk máshol. De mit kapunk a pénzünkért? Hát azt pontosan nem tudom megmondani, hogy milyen az alapváltozat, de azt igen, hogy a legmagasabb felszereltségű, automatikus sebességváltóval felszerelt modell milyen. Ilyen volt ugyanis a tesztautó, na, meg elegáns a fekete fényezéssel és a krómdíszekkel. Fotózni mindig nehéz ügy a fekete autókat, ám a HS-nek ezt gyorsan megbocsátottam, annyira látványos így a megjelenése, persze azért a matricázása is rendesen felkeltette a figyelmet. Ahogy a ZS esetében, úgy itt is elmondható, hogy a formaterve azért merít-innen onnan, de szerintem pont ettől lesz annyira „európai”, és szerethető is. Viszont mit is jelent az, hogy a C-szegmensbe sorolja az importőr? Nos, ez egészen pontosan 4,5 méteres hosszúságot, mellé 1,8 méteres szélességet és 1,6 méteres magasságot. Nagy tehát a vas, de nem kényelmetlenül nagy.
Hirdetés
Ugyanakkor kell is ekkora méret, ha bent is kellő teret igényel a vásárló. Ebben sincs hiba, ahogy a csúcsfelszereltség bordó-fekete színvilágával sem. Első hallásra talán túlzónak tűnhet, de nagyon szépen válogatták össze a két szín arányát és csupán 150 000 forint a felára. A sportos első ülések kimondottan kényelmesek, burkolatuk itt is az a műbőr, amit az MG gyárilag ECO bőrkárpitnak nevez. Hátul sem lehet panasz a fotelek párnázottságára, sem a lábtérre. Senki nem fog nyavalyogni, ha a HS-ben hátra kell ülnie. Az anyaghasználat igényes, az összeszerelésben sem tűntek fel hibák. A formák a műszerfalon is kellemesek és nem ment az ergonómia rovására a dizájn. Egyszerűen kezelhető az infotainment rendszer a 10,1 colos képernyőről, kapunk néhány fizikai gombot is a középkonzolra a rend kedvéért, illetve a váltókar környékén is akad pár darab, de mindegyiknek egyértelmű a rendeltetése, már az első pillanatban is. A multifunkciós kormány fogása, vastagsága kiváló, gyorsan megtalálható a kényelmes üléspozíció, ahonnan tökéletesen látható a 12,3 colos digitális műszeregység is. Végül, amit nem említettem még, az a csomagtér, de ez hozza az elvárhatót, hiszen alapból 448 literes és 1,3 köbméteresre bővíthető. A motorizáltság itt is érdekes. Mármint az, hogy egyetlen motor szerepel csak a „listán”. Ugyanakkor ez automatikus sebességváltóval is kérhető, ráadásul egészen hamar szállítani is tudja az MG. Ez az előnye a szűkebb motorkínálatnak, illetve annak, hogy a felszereltségi listán is háromféle lehetőség adódik. Az egyetlen motor pedig egy arany középútnak számító 1,5 literes, turbós benzines egység. Kell ennél több? Ennél nagyobb? Valójában nem, hiszen a 162 lóerő, a 250 Nm forgatónyomaték kíséretében teljesen elegendő az üresen másfél tonnás autó megfelelő mozgatásához. A maximális nyomaték már 1500-as fordulattól megérkezik. Persze nem egy száguldozós fajta gép, a 7 fokozatú duplakuplungos automata sem társ ebben. Azért, ahogy az árát 10 millió alá, úgy a gyorsulását is épp 10 másodperc alá lőtték be. Papír szerint 9,9 másodperc alatt van százon. Érzésre tényleg tudja ezt, de ennél fontosabb a rugalmasság, amiben szintén nem vall szégyent. Olykor-olykor talán komótosnak tűnik, ahogy megindul, de amikor tényleg kell (előzés, stb), akkor jön az erő. Fogyasztásbajnok mondjuk nem lesz, a tesztidőszak alatt 8,3 litert kért vegyes használat mellett, ám ez elfogadható érték egy ilyen hajtáslánctól, egy ekkora autóban.
Hirdetés
Vezetni pedig jó érzés. Pontosa kormányzás, kényelmes a rugózás, természetesen tempós kanyarban érezhetően dől a magas kasztni, de már említettem, hogy ez nem száguldásra termett. Komfort terén nem érheti szó a ház elejét, esetleg, aki sűrűbben térne le a földutakra vele, talán kcisit szomorúan tapasztalja majd, hogy kizárólag fronthajtással érhető el. Azonban átlagos telekjárásra a nagy hasmagasságával simán alkalmas. Biztonság terén pedig hozza a manapság elvárt szintet. Aktív vészfék, sávtartó, adaptív tempomat, táblafelismerő, adaptív fényszóró-asszisztens és „forgalmi dugó asszisztens” is segítheti a sofőr dolgát. Az MG komoly szándékait pedig jól jelzi a 7 év/150 000 kilométeres garancia is, ami mindegyik modellhez jár. A Luxury, az automatikus sebességváltóval 11 999 000 forintról indul, és ezen a felszereltségi szinten többek között olyan finomságok is járnak az autóhoz, mint a nyitható panorámatető és a 360 fokos kamerarendszer.
Értékelés
Pozitív
Kedvező ár, kényelem, elegáns stílus, 7 év garancia
Negatív
Lomhának tűnik az automatikus sebességváltóval
Árak
Tesztmodell alapára
11 999 000 Ft (2023.01.27.)
Tesztautó ára
12 324 000 Ft (2023.01.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1490 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.9 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7.7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4574 mm
Szélesség:
1876 mm
Magasság:
1664 mm
Saját tömeg:
1563 kg
Össztömeg:
2023 kg
Tengelytáv:
2720 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
448-1375 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
910-1010 mm
Belmagasság hátul:
1010 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1030 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
770 mm
Csomagtér hossza:
890 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1510 mm
Raktérnyílás szélessége:
1120 mm
Raktérnyílás magassága:
1120 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1490 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú automata
Nyomaték:
250 Nm 1500-4400 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.9 s
CO2-kibocsátás:
168-174 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7.7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8.3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2023.01.27. at 13:58
      Permalink

      Ez egy kompakt kategóriás autó, ahogy a cikkben is szerepel, 450 cm a hossza, vagyis nem egy nagy autó. És ennél kisebb a szeptemberben bemutatott ZS, annak 432 cm a hossza, tehát kisautó kategóriába sorolható, és annak 6,7 milliótól indul az ára. Én azt vezettem a tesztvezetésen. Ha választanom kellene akkor én inkább ezt a HS-t választanám, mert egyrészt nagyobb, másrészt 4 hengeres turbo motorral szerelt.
      A kínaiak megérkeztek oda, hogy most már kiváló minőségre is képesek. Ráadásul mivel az utolsó csavarig minden rendelkezésre áll Shanghaiban, így rövid idő alatt tudnak szállítani. Manapság ez is fontos szempont. És ami még érték, az a 7 év garancia. Ami nekem sok, az a piros műbőr, ezene még azért mindig látszik, hogy kínai (fontos az ízléstelen csicsa-micsa, ettől még másnak tetszhet). Sokkal jobb lenne a piros helyett valamilyen barna, vagy szürke, vagy akár ugyanaz a fekete, ami az ülések szélén van. De simán elfogadnám.

  • 2023.01.27. at 15:09
    Permalink

    A kisautó jóval kisebb, kb.4 méterig tart, szerintem. Polo, Punto kategória. Ezek a kínaiak nem azok, az egyik a nagyobb, a másik meg a kisebb bálna.

    • 2023.01.28. at 16:54
      Permalink

      Ma már alig létezik a 4 méter alatti kategória. A VW Polo is meghaladta a 4 métert, nagyobb, mint egy Golf III volt anno. A Skoda Fabia 425 cm. A Toyota Aygo és a Yaris van 4 méter alatt, meg a Fiat 500 és a Suzuki Swift. Ezek a kisautó mára nagyon rétegautóvá váltak, nem nagyon keresettek. A Suzuki is a Vitara és az S-Cross eladásaiból, nem a Swiftből, mint régen. Ha egy új márka be akar törni, akkor ezt azokban a szegmensekben kell megtennie, amiben a legnagyobb a kereslet. Valószínűleg így gondolkodtak az MG-nél is.

  • 2023.01.28. at 05:36
    Permalink

    Vitarásként mondom, ez már nem rossz.
    Sokkal jobban tetszik, mint a ZS.

    A piros műbőrt elkéne felejteni, de azt leszámítva simán vállalható. A motor kifejezetten tetszik.

    Bár a kiépült Suzuki háttérországot még mindig nehezen cserélném le egy new born márkára.

    • 2023.01.28. at 17:03
      Permalink

      Én is hasonlóan gondolom, ez egy teljesen vállalható autó. Jobban néz ki, mint a ZS, valahogy arányosabb az egész. És szerencsére ebben 4 hengeres motor van, ami turbós. A ZS-t vezettem a 4 hengeres szívó motorral, nekem az nagyon lomhának tűnik, nem venném meg.
      Ez a HS abban a szegmensben van, amiben a Suzukinak nincs autója, mert eggyel nagyobb kategória, mint az S-Cross. A Suzuki egy brand lett Magyarországon az elmúlt 30 évben, de azért az sem semmi, hogy az MG egyből 22 kereskedéssel és szervizzel indul. Ráadásul ezek mind olyanok, akik nem ma kezdték a szakmát. Az alkatrész ellátással nem hiszem, hogy gond lenne, van minden Kínában. És a 7 év granacia is ütős.

  • 2023.01.29. at 09:48
    Permalink

    Biztos hogy lehet akár jó autó is ez.
    Én kételkedem benne hogy ahol gyártják a kínai autót ott környezetvédelem szempontjából minden ok, vagy akár a felhasznált beltérnél nem használnak-e mérgező vegyületekből fröccsöntött elemeket.
    Arra is kíváncsi lennék hogy milyenek a munkakörülmények egy kínai gyárban, pláne ha európában, főként Magyarországon van lesz gyára. pl(debreceni akkumulátorgyár)
    Biztos vagyok benne hogy nagyon is versenyképes konstrukció lehet ez akár, nekem a Ssangyong Tivolti jut eszembe róla, talán ebben is az osztrák fejlesztésú motor koppintása lehet???.
    Ami engem egyértelműen a nem kéne irányába terel, az hogy nem a nyugati világszemlélet terméke (ezt úgy értem hogy Japán és Dél Korea is nyugati ebből a szempontból) Amióta a Volvo személyautó kínai tulajdonban van azóta azért sem adnék pénzt hiába ütőképes prémium szint.

  • 2023.01.29. at 21:39
    Permalink

    Ahhoz, hogy behozzák és forgalmazzák Európába, minden itteni feltételnek meg kell felniük. Így ezen nem aggódnék. A munkakörülmények meg mindig olyanok, amilyenek a gyártó országban az előírások. Ezen nem nagyon érdemes gondolkodni, mert ha azt mondjuk, hogy Kína problémás ilyen szempontból, akkor nem vehetnénk egyetlen mobiltelefont (mert ott gyártják az iPhone-t és a Samsungot is, mint minden mást is), tévét, és még sorolhatnám.
    A Volvónál úgy tudom meghagyták a svéd tervező csapatot, de úgy tudom, hogy az MG-nél is az angolokat. Egyébként ma már mindenhol nemzetközi csapat dolgozik, lásd Kia-Hyundai sok éve leigazolta az Audi akkori csapatát, ahol egy vezető tervező egy magyar (Kovács Miklós).
    Azon egyébként én is gondolkodtam, hogy ez az 1.5-ös turbo motor mennyire lehet azonos a Ssangyong Tivoliban és Korandoban alkalmozotthoz képest. A Ssangyong azt írja, hogy 1497 köbcenti, az MG az, hogy 1498. Ez adódhat a kerekítésből is akár. Az MG 162 LE, a Ssangyong 163 LE. Nyomatékban kicsit jobb a Ssangyong (280 Nm vs. 250). De lehet, hogy aztán semmi közük egymáshoz.

  • 2023.01.30. at 09:39
    Permalink

    Borzasztó látni, mi lett az egykor patinás márkából. Ez így egy rossz vicc. SUV és MG?! Kb olyan, mint a Rolls Royce nevét egy triciklin látni. Ez így, ebben a formában szánalmas. A Volvonak sikerült megtartani kínai tulajdonnal a Volvoságot, a svéd design és életérzést – na ez már a nulladik percben nem sikerült az MG-nek!

    • 2023.01.30. at 10:03
      Permalink

      Az MG valamikor patinás márka volt Nyugat-Európában, de sikerült saját magukat szépen csődbe vinni. A SUV ma már minden márkánál alapkövetelmény, hiszen így tud megfelelni a vásárlói elvárásoknak. Ma már rendelkezik ilyen modellel a Lamborghini, a Bentley és a Maserati is.

      • 2023.01.30. at 16:03
        Permalink

        Sajnos ez a helyzet. Talán a McLaren tartja még magát amennyire tudom, meg a TVR. De már például az Aston Martin is behódolt ennek a sikítanivalóan otromba trendnek és ahogy írtad, a többi luxusgyártó is.

        • 2023.02.01. at 18:56
          Permalink

          Tartja magát a TVR? Te milyen párhuzamos univerzumban élsz?
          Indiai pénzből a JLR remek dolgokat fejlesztett, szinte a teljes modellpalettát bármikor elfogadnám ha nem lenne annyira túlárazva.
          Ugyanígy a Lotus is félelmetes dolgokat hozott ki amióta a Geely teszi bele pénzt ÉS a atudást.
          A régmúlt legendás xarkupacai (korai Lotus Espirit, 70-as évek végi Jaguarok) után ezek paradigmaváltást jelentenek a brit autóiparnak, ahogy a BMW is meghozta a Rover csoportnak a 2000-es években.
          De a britek (és itt nem a Rover márka hanem egy egész nemzet, a hülye szakszervetükkel együtt) ahelyett hogy éltek volna vele, inkább majdnem kinyírták a BMW-t is.

      • 2023.01.30. at 16:00
        Permalink

        Tudom. És elég szomorú is. Azért írtam a triciklit. De ahogy megy a világ “előre” (khm-khm), előbb-utóbb még ez a rémálom is valósággá válhat.

      • 2023.02.01. at 09:05
        Permalink

        “Ráadásul a Ghost után a legkelendőbb modelljük. 😉”

        Ez a mosolygós fej számomra a cinizmusnak és a cinkosságnak a jele: azt bizonyítja, hogy számodra nem is olyan nagy baj ez a trend, nem is szentségtörés az, ami a Rolls-Royce-szal történik, hiszen ha a vásárlók ezt óhajtják, akkor ennyi légy ugye nem is tévedhet, még akkor sem, ha a kaki, amit épp körbezsonganak, undorító és ízléstelen.

        • 2023.02.01. at 11:36
          Permalink

          Tökmindegy!
          Személy szerint nem kedvelem a SUV-okat, de ilyen a gazdaság. Azt árulnak a kereskedők, amit megvesznek az emberek. És annyi pénzért, amennyit hajlandóak kiadni érte. Árcsökkenés mindig akkor következik, amikor már olyan árak vannak, amit nem hajlandóak megfizetni az emberek. SUV-okat akkor nem fognak forgalmazni, ha nem veszik meg az emberek.
          Úgy hőbörögni, szitkokat szórni, ahogy te teszed, szerintem teljesen felesleges. Pont az ellenkező hatást éri el. Ha változást akarsz, akkor kulturáltan érvelve kell elmagyaráznod az embereknek, miért ne vegyenek SUV-okat.

  • 2023.02.01. at 14:25
    Permalink

    Nekem semmi bajom a suvokkal, ez is épp olyan trend mint az egyterűek. Ha azt nézem sokan kombikkal járnak pedig semmi szükségük rá, (sokszor hosszabbak mint az egyterűek vagy épp suvok parkolni meg nehezebb velük ha a parkolóhely nem épp nagy.
    Nekem miniautóm volt az előtt de lecseréltem mert a szembejövő az én sávomban jött kanyarba és összetört. Azóta nem járok ekkora autóval pedig csak a biztonság az oka.
    Én szívesen válaszolnék az óriás méretű suvokra is valami még nagyobbal hogy megijjedjenek tőlem az úton amikor beérem őket a gyorsító sávban. Én egyedül azt ellenzem hogy azoknak a suvoknak az első ütközőzónájuk nem elég puha a mini autókhoz.
    Mellékesen a Porsce ma nem sportautó hanem prémium (nem luxus), na és??? kisebb lett a presztizse, legalábbis számomra. A Volvo prémiumabb mint valaha, köszönhető a kínaiaknak, de nekem így már nem kellene mert az alkatrészárak is gondolom prémiumak.
    Régen az európai amerikai autóknak volt hasmagasságuk, most a suvoknak kellene ezt adni sajnos sok közülük elég rossz ebből a szempontból.
    Kijárni a határba a kigyúrt földúton mikor nincs felázva nehogy már terepjáró kelljen.

Vélemény, hozzászólás?