Ez nem tréfa, tényleg itt a GR Corolla!

Íme minden, amit a 300 lóerős, összkerekes Corolláról tudnod kell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár áprilisi tréfa is lehetne, de nem az: a Corolla hot hatch már a képek és az adatok alapján is állakat ejt. A recept ugyanaz, mint a GR Yaris esetében, csak a köntös nagyobb egy számmal, mutatjuk a részleteket!

Lehetne rizsázni, de minek? Mindent elmond, hogy a motortérben a G16E-GTS kódú, 1,6 literes, turbós háromhengerest találjuk, akárcsak a GR Yarisban, csakhogy itt 300 lóerőt présel ki magából 6500-as fordulatnál. Nyomatékból sincs hiány, ráadásul a tartomány is szép nagy:

370 Nm áll rendelkezésre 3000 és 5500 közt.

Hab a tortán, hogy mindezt egy hatos kézi váltóval magad variálhatod, és még a GR-Four összkerékhajtás nyújtotta lehetőségekkel is élhetsz. Ez utóbbival három választható opciót kap a sofőr az elöl 60, hátul 40; az elöl-hátul 50-50; és az elöl 30, hátul 70 százalékos erőleadás a hétköznapi közlekedéstől a versenypályán körbe-körbe gumiégetésen át bármit lehetővé tesz.
Amit sajnos nem tudunk, hogy mindez mit jelent mérhető számokban, a gyorsulási és végsebesség-adatokat még nem árulta el a Toyota. Viszont mivel a GR Yaris 1280 kilójához ugyanebből a motorból 257 lóerő jár, a GR Corolla pedig 1474 kilóhoz kapja a 300 pacit, így szinte biztosan egymás közvetlen közelébe várhatjuk őket: a kistesó 5,5 másodperc alatt ér százra és 230 km/h a végsebessége, természetesen ez utóbbi elektronikusan szabályzott. [BANNER type="1"] Aki nagyon benne van a GR Yaris témában, annak nem kell mondani, hogy egy különleges platformon, hátul a Corolla alapjaival és futóműtechnikájával készült, éppen ezért nem meglepő, hogy a GR Corolla is különleges ezen a téren. Itt azért nem a még eggyel nagyobb Camry padlólemezét operálták alá, ennyire radikális változásról nincs szó, a modell "csak" az alapoktól megerősítve készül, extra kötési pontokkal a merevebb végeredményért. Ám az így felszedett extra kilókat le kell dolgozni: a motorháztető és az ajtók alumíniumból készülnek, a légellenállási tényező javításáért pedig az erre optimalizált, szélesített bodykit és a teljesen síkra burkolt padló felelnek. Futómű terén alapjaiban megmarad a Corolla felállása, ám mindent sokkal erősebbre és feszesebbre optimalizáltak. Ezt a feszességet tovább keményítik a 18 colos és 15 küllős felnik a 235/40-es gumikkal. A tapadásról nem csak a rajtnál és a kanyarokban gondoskodnak a Michelin Pilot Sport 4 abroncsok, hanem akkor is, ha meg kell állni: erről 14 col átmérőjű és 1,1 col vastag, hűtött féktárcsák és kétdugattyús nyergek gondoskodnak. [BANNER type="2"] Bent a GR Yarishoz hasonlóan a modern világ technológiája vegyül a versenyautók nyers részleteivel: a Corolla 12,3 colos digitális műszeregységén az unalmas, megszokott infók helyett akár az összkerék-hajtás állapotát, a turbónyomást, a váltóállást és a fordulatszámmal kapcsolatos adatokat is figyelhetjük. Ezt egészíti ki az alapárasként is 8 colos infotainment kijelző a műszerfal közepén. A GR Corolla két változatban lesz kapható, az alacsonyabb "Core" szint is kemény, de az igazán durvák a "Circuit" csomagos példányok lesznek. Időben is az előbbi érkezik előbb, az alapmodelleket még idén elkezdik forgalmazni, míg a veszedelmesebb változatra még egy évet várni kell. Mindkét csomaggal elérhető lesz a fehér és a "Supersonic red" piros szín, a Core esetében ezen felül feketét, a Circuit esetében "Heavy Metal" szürkét választhatunk még. A színkülönbségen kívül fontos megjegyezni, hogy csak a drágább csomaggal jár alapáron a szénszálas tető és a piros féknyergek, valamint az összes tengelyen a Torsen sperrdifi, ezekért az olcsóbb változaton felárat kell fizetni. [BANNER type="3"] Az árazásról egyelőre még nincsenek infók, de az biztos, hogy nem lesz olcsó. Ennek ellenére aligha lesz túlárazva az élményhez képest, amit egy ilyen gép adhat: természetesen nem tudjuk még biztosan, hogy fenomenális, de a GR Yarisszal (amelynek a tesztjét ide kattintva olvashatod) igen magasra tette a lécet a japán gyártó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?