Vajon vannak még jó kézi váltós autók 300 ló felett?
BMW M2
Egyelőre álcafóliában az M2-es BMW
A 2023-ban debütáló M2-es BMW-rÅ‘l egyelÅ‘re nem közölt pontos információkat a gyártó, Ãgy csak a becslésekre tudunk támaszkodni, ám az már most biztos, hogy kézi váltóval is kérhetÅ‘ lesz a németek sportkupéja. Az egyetlen változat, amelyehez manuális váltót kérhetünk, a 3 literes turbómotorral szerelt csomag, mely megközelÃtÅ‘leg 440 lóerÅ‘s teljesÃtményre képes. A 6 sebességes kézi váltó mellett pedig egy 8 sebességes automata lehet az alternatÃva, mindkét esetben hátsókerék meghajtással. Az M2-es ára 25 millió forintról indulhat.
BMW M3
Az M3 mellett csupán még egy BMW kérhető kézi váltóval jelenleg
A bajorok háza táján maradva az M3 már jelenleg is kapható, a manuális váltó viszont csupán az alapváltozathoz kérhetÅ‘, aminek teljesÃtménye még Ãgy is 473 lóerÅ‘re rúg. A másik alternatÃva az 503 lóerÅ‘s motorral szerelt Competition, viszont ez csupán összkerékhajtással és automata váltóval érhetÅ‘ el. A kézi váltóval is kérhetÅ‘ változat 28 millió forintról indul.
BMW M4
Csupán az alap 473 lovas motorhoz kérhető kézi váltó
Az M3 mellett az egyetlen BMW, ami rendelhetÅ‘ manuális váltóval: az M4 alapváltozata, ami 473 lóerÅ‘s. Ha kézi váltós kabrióban gondolkodunk, az M4 nem lehet befutó, hiszen ahogyan az M3 esetében, úgy itt sem kérhetÅ‘ az 503 lóerÅ‘s motor mellé a manuális váltó. Az M4 újkori ára kézi váltóval megközelÃtÅ‘leg 29 millió forint.
Volkswagen Golf R
A Golf R és a GTI esetében is kérhetÅ‘ kézi váltó, de csak elÅ‘bbi éri el a 300 lóerÅ‘s teljesÃtményt
Maradva a német autóknál, a Volkswagen Golf esetében több opció is a vásárlók rendelkezésére áll. A GTI változat 241 lóerÅ‘s teljesÃtményével ugyan nem kerülhetne be ebbe a válogatásba, de az élesebb változat, a Golf R már megfelel a kritériumoknak, hiszen 315 lovat kÃnál, mindezt egy 6 sebességes kézi váltóval, ráadásul olcsóbban, mintha DSG váltóval rendelnénk az autót. Mindkét esetben összkerékhajtással érkezik a Golf, ebben az összeállÃtásban meglepÅ‘en kedvezÅ‘ áron, hozzávetÅ‘leg 17 millió forintért.
Porsche 718 Boxster, Cayman
A Porsche tudja mire vágynak a vásárlók
A nyitott tető mellé is dukál a kézi váltó
A Porsche megadja a választás szabadságát a vásárlóknak, hiszen szinte minden erÅ‘forráshoz rendelhetÅ‘ kézi váltó. A Boxter esetében már a 300 lovas, 2,5 literes, 4 hengeres motorral is kérhetÅ‘ a manuális váltó, de ha hathengeres erÅ‘forrással szeretnénk élvezni a Porschénkat, arra is van lehetÅ‘ség. A Cayman mellett szólhat talán, hogy olcsóbb, ellenben le kell mondanunk a nyitott tetÅ‘rÅ‘l, kárpótlás gyanánt utóbbiba kérhetÅ‘ a 911 GT3 493 lóerÅ‘s motorja, ez esetben viszont a manuális váltót kell hanyagolnunk, hiszen a Porsche ebben a kivitelben csupán 7 sebességes, duplakuplungos váltóval szállÃt. Az alábbi modelleknél az ár is attól függ, hogy melyik motorral kérjük az autót, a Boxster ára 25 és 40 millió, mÃg a Cayman ára 24 és 41 millió forint között mozog.
Porsche 911
A 911 Sport Classic a legdrágább elem a listán
A 911 még inkább zsebbe nyúlósabb, mint a Boxster vagy a Cayman, ellenben többet is kÃnál. A "leggyengébb" változat 443 lóerÅ‘, mÃg a legcombosabb már 543 lóval érkezik. A manuális váltó nem kérhetÅ‘ a legolcsóbb 911-eshez, a Carrerához, ellenben a Carrera S-hez már igen, a választék csúcsa pedig a limitált kiadású 911 Sport Classic kiadás. Az árkülönbség talán itt a legnagyobb a választék két széle között, a Carrera S már 47 millió forintért hazavihetÅ‘, mÃg a limitált Sport Classic ennek több mint a kétszereséért, 105 millióért vihetÅ‘ haza.
Toyota GR Corolla
Sajnos Európa kimarad a GR Corollából
Kétségtelen, a Porsche 911 nem éppen a legolcsóbb alternatÃva a listán, azonban az európai piacon túl vannak kedvezÅ‘bb alternatÃvák is. Az április elsején leleplezett GR Corolla éppen 300 lóerÅ‘s teljesÃtményével még befér a listába. 2022 végén érkezik a kereskedésekbe, más kérdés, hogy Európába nem jut belÅ‘lük, Ãgy Magyarországra sem. Pedig a 13 milliós alapfelszereltség sokak számára vonzó ajánlat lehetett volna, de még a felextrázott 15 milliós kivitel is több mint korrekt alternatÃva lenne.
Toyota GR Supra
Hosszú idő után végre a Suprához is elérhető a kézi váltó
Szerencse, hogy a japánok nemrégiben jelentették be, hogy az eredetileg kizárólag automata váltóval érkezÅ‘ Supra már 6 sebességes manuális váltóval is elérhetÅ‘vé vált, Ãgy japán autó is vásárolható 300 lóerÅ‘ feletti teljesÃtménnyel akár magyar márkakereskedésben is. A kézi váltó csak az erÅ‘sebb motorhoz érhetÅ‘ el, ennek teljesÃtménye 382 lóerÅ‘. A kézi váltós Supra 20 millió forinttól vihetÅ‘ haza.
Honda Civic Type R
Minden idők legerősebb Type R-je lett az új Civic
Az új Type R mindenképp mérföldkÅ‘nek számÃt a márka életében, hiszen az európai piacon ez az utolsó autójuk, amit kizárólag belsőégésű motorral értékesÃtenek, minden más már hibridként érkezik. A Honda mindent elárult már az új Type R-rel kapcsolatban, azt leszámÃtva, hogy mégis milyen erÅ‘s. Egy kiszivárgott brosúra szerint 10 lóval lett erÅ‘sebb, mint elÅ‘dje, a becslések szerint az ára pedig 15 millió forintról indulhat.
Cadillac CT4-V, CT5-V Blackwing
A Cadillac is kÃnál erÅ‘s, kézi váltós autókat
Csak a legerősebb változatokhoz érhető el a manuális váltó a Cadillac modellpalettáján
A tengerentúl is akadnak még kézi váltós autók, igaz, nem a Cadillac jut az ember eszébe elÅ‘ször. A V széria alapvetÅ‘en automata váltóval érhetÅ‘ el, de az egyik legélesebb verzió, a CT4-V Blackwing a maga 472 lóerÅ‘s teljesÃtményével még kÃnál manuális váltót egy 3,6 literes, V6-os motorhoz társÃtva, ráadásul a Golf R-hez hasonlóan, ez az opció még olcsóbb is, mint az automata. Egy szinttel feljebb, a CT5-V esetében is a legcombosabb verzióhoz szintén elérhetÅ‘ a 6 sebességes kézi váltó, az élményt pedig tovább fokozza, hogy itt már egy 6,2 literes V8-as motor felel a kasztni mozgatásáért. A gyengébbik verzió 23 millióért, az erÅ‘sebb 33 millió forintért hozható el a kereskedésekbÅ‘l.
Nissan Z
Ahogyan a GR Corollából, úgy a Nissan Z-ből sem kap Európa
A 370Z utódjáról a GR Corollához hasonlóan lemaradunk ugyan Európában, de a 400 lovas V6-osnak kétségtelenül helye van a listán. A Type R-hez hasonlóan 15 millió forintról indul, az autó pedig már az elővételi időszakban annyira népszerű lett, hogy a Nissan nem tud lépést tartani az érdeklődéssel, igaz ebben a világot globálisan sújtó chiphiánynak is jelentős szerepe van.
Chevrolet Camaro
Rugalmasan gondolkodnak a Chevy háza táján
A végére maradt a három klasszikus amerikai sportautó, amiket talán senkinek sem kell bemutatni. A Chevy Camaro minden erőforrásához elérhető manuális váltó, kezdve a 275 lóerős négyhengeres 2 literes motorral, egészen a 650 lóerős, 6,2 literes ZL1-es erőforrásig. Lévén izomautó, érdemes megemlékezni a 335 lóerős V6-osról és a 455 lovas V8-asról is. Erőforrástól függően a Camaro ára 13 millió és 25 millió forint között alakul.
Dodge Challenger
A Challengerhez is dukál a kézi váltó
A Dodge nemrégiben dobta a manuális váltót a legerÅ‘sebb változatból, a HellcatbÅ‘l, az alapmotorokhoz pedig nem kÃnálnak kézi váltót, de azért Ãgy is van mibÅ‘l válogatni. A 3 pedállal érkezÅ‘ Challenger lehet 5,7 literes V8-assal szerelt, mely 375 lóerÅ‘re képes, de akár a 6,4 literes, ugyancsak V8-as erÅ‘forráshoz is rendelhetünk kézi váltót, melynek teljesÃtménye már 485 lóra rúg. Szintén a motortól függ az árazás is, mely 15 és 20 millió forint között kalkulálandó.
Ford Mustang
Hamarosan érkezik az új generáció, de addig is van miből válogatni, ha az ember Ford Mustangra vágyik
A Ford a ugyanúgy gondolkodik, ahogyan a Chevy, Ãgy a jelenlegi kÃnálatban lévÅ‘ összes motorhoz kérhetÅ‘ manuális váltó. Azaz majdnem az összeshez, hiszen a legélesebb változathoz, a 760 lóerÅ‘s GT 500-hoz kizárólag 7 sebességes duplakuplungos megoldás társul. Ellenben a 2,3 literes Ecoboost, a 450 lóerÅ‘s V8-as és a 470 lovas Mach 1 is kérhetÅ‘ 6 sebességes manuálissal, nálunk pedig még egyszerűbb a helyzet: mivel csakis a GT és a Mach 1 kapható, elmondható, hogy hozzánk csakis olyan Mustangok érkeznek, amelyek kézi váltóval is elérhetÅ‘k.