Fogyókúrázott a Porsche Cayman

Könnyebb, alacsonyabb és agilisebb is a harmadik generációs Porsche Cayman

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rivaldafényben a harmadik generációs Porsche Cayman, mely nem csak laposabb, hosszabb, erőteljesebb és gyorsabb, hanem takarékosabb is elődeinél.

Új, a Porsche számozása szerint - a 2009-es, valójában inkább frissítésnek számító váltást is újnak véve - harmadik generációs Cayman érkezett a közönség előtt kapuit holnap nyitó, jelenleg sajtónapját tartó Los Angelesi Autószalonra.
A középmotoros, természetesen hátsókerék hajtású, kétüléses Cayman egészét átdolgozták, hosszabb lett és tengelytávját is megnyújtották, magasságából egy kevéskét visszavettek, s új, könnyűszerkezetes megoldások által 30 kilogrammal apasztották tömegét a fejlesztők.
Hirdetés
Az igazi nagy dobás, azaz a 15 százalékkal visszafogott fogyasztás és emisszió azonban nagyobb részt az új motoroknak köszönhető. Az eddigi, 2,9 literes belépőt 2,7 literes - továbbra is hathengeres boxer - vette át, mely a régi 265 lóereje helyett 275 pacit tud, s akár 5,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást produkál, miközben (kombinált) fogyasztása 9,1 helyett 7,7-8,2 l/100 km lett. Szerényebb mértékben, de frissült a 3,4 literes - szintén hatos boxer - Cayman S csúcsgép is, melynek erejét 320-ról 325-re húzták a fejlesztők, miközben 100 kilométerenkénti fogyasztását 9,4-ről 8,0-8,8 literre apasztották. Ezen motorral a 100-as sprint szintideje 4,7 s-re apadt, végsebessége pedig 283 km/órára nőtt. A váltók továbbra is alapesetben 6 fokozatú kézik, opcióként 7 sebességes, kétkuplungos automaták. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, természetesen új kialakítással és nagyobb nyomtávval.
A friss motorok, illetve az új, talán minden eddiginél jobban az ikon 911-esre hasonlító forma mellett természetesen minden más is új és jellegzetesen porschés a friss, immár távolságtartós tempomattal és kulcs nélküli nyitó-, indítórendszerrel rendelhető Caymanban. Az európai piacra lépés jövő év márciusában várható, Németországban 51 385 eurótól (~14,4 millió forinttól) pedig már most lehet előjegyzést adni rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?