Fogyókúrázott a Porsche Cayman
Könnyebb, alacsonyabb és agilisebb is a harmadik generációs Porsche Cayman
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rivaldafényben a harmadik generációs Porsche Cayman, mely nem csak laposabb, hosszabb, erőteljesebb és gyorsabb, hanem takarékosabb is elődeinél.
Teljesen új a forma, összességében azonban keresni kell az eltéréseket, az összhatás minden eddiginél közelebb viszi a Caymant a 911-eshez
Akár 4,7 másodperc alatt 100 km/órára érhet a 325 lóerős Cayman S csúcsverzió, később pedig várhatjuk majd az R-t is
A középmotoros, természetesen hátsókerék hajtású, kétüléses Cayman egészét átdolgozták, hosszabb lett és tengelytávját is megnyújtották, magasságából egy kevéskét visszavettek, s új, könnyűszerkezetes megoldások által 30 kilogrammal apasztották tömegét a fejlesztÅ‘k. Az igazi nagy dobás, azaz a 15 százalékkal visszafogott fogyasztás és emisszió azonban nagyobb részt az új motoroknak köszönhetÅ‘. Az eddigi, 2,9 literes belépÅ‘t 2,7 literes - továbbra is hathengeres boxer - vette át, mely a régi 265 lóereje helyett 275 pacit tud, s akár 5,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást produkál, miközben (kombinált) fogyasztása 9,1 helyett 7,7-8,2 l/100 km lett. Szerényebb mértékben, de frissült a 3,4 literes - szintén hatos boxer - Cayman S csúcsgép is, melynek erejét 320-ról 325-re húzták a fejlesztÅ‘k, miközben 100 kilométerenkénti fogyasztását 9,4-rÅ‘l 8,0-8,8 literre apasztották. Ezen motorral a 100-as sprint szintideje 4,7 s-re apadt, végsebessége pedig 283 km/órára nÅ‘tt. A váltók továbbra is alapesetben 6 fokozatú kézik, opcióként 7 sebességes, kétkuplungos automaták. A futómű elöl kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos, hátul multilink, természetesen új kialakÃtással és nagyobb nyomtávval.
Teljesen új a műszerfal és az utastér kialakÃtása is, sokkot azért nem fognak kapni a változásoktól a korábbi CaymanbÅ‘l átülÅ‘ kuncsaftok
A friss motorok, illetve az új, talán minden eddiginél jobban az ikon 911-esre hasonlÃtó forma mellett természetesen minden más is új és jellegzetesen porschés a friss, immár távolságtartós tempomattal és kulcs nélküli nyitó-, indÃtórendszerrel rendelhetÅ‘ Caymanban. Az európai piacra lépés jövÅ‘ év márciusában várható, Németországban 51 385 eurótól (~14,4 millió forinttól) pedig már most lehet elÅ‘jegyzést adni rá.