Fogyott, csinosodott, okosodott az új Hyundai i30

Hyundai i30 - menetpróbán a harmadik generáció

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Emblémakitakarással Audinak, Mazdának, Peugeot-nak, Fiatnak is tűnhet a harmadik generációs i30, összességében viszont mutatós. Mi kell még?


Bár még csak idén 10 éves a Hyundai i30, tavaly ősszel már a harmadik generációja jelent meg. Röpül az idő, a Hyundai pedig növekszik. Az idén 50 éves, autóira 5 év kilométerkorlátozás nélküli garanciát adó gyártó tavaly már csupán Európában több mint félmillió autót értékesített, a Kiával pedig az ötödik legnagyobbnak számít. Azt gondolhatnánk, hogy az észérvek alapján választók autója, ugyanakkor a márka felmérése szerint

vevőinek fele a modellek formája miatt választja őket.

A mai kínálat alapján ezt mondjuk simán el is tudom képzelni, a maradék 50 százalék pedig nyilván az előny/hátrány listákat is írogató. Dizájn szempontjából biztosan megéri, hogy a Hyundai európai kínálatának 90 százaléka Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, ilyen az új i30 is, a cég németországi dizájnközpontjában rajzolták, a Nürburgringen finomhangolták, illetve nyúzták tartósságát is próbára téve, gyártása pedig a márka csehországi üzemébe került – ahogyan az előző is ott készült.
Dizájnból telitalálat az új i30. Még úgy is, hogy elég sok konkurens modell részletei felismerhetőek benne. Hűtőmaszkjának szögletessége Audira, betétei Mercedesekre emlékezethetnek, lámpái a Mazda3-at, oldalvonala a Peugeot 308-at, fara az ötajtós Fiat Tipót juttathatja eszünkbe. Viszont a forma egésze összeáll, csinos, a krómozott keretű hűtőmaszkra finoman rímel a krómszegélyes oldalablak.
Hyundai i30, 2017 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4340179514552650395-1301

Ha az előző i30-hoz mérjük a mostanit, a tengelytáv változatlan, illetve a többi méret is csak keveset változott. A hosszúság 4, a szélesség 1,5 centivel nőtt, a magasság ugyanennyit csökkent. A vadonatúj beltér viszont tágasabb autó érzetét kelti. Okos megoldás a viszonylag keskeny középkonzol, illetve a műszerfal hangsúlyos vízszintes vonalai. Szélesnek mutatja magát az i30, pedig belső szélessége nem nagyobb, mint a korábbiaké. Ahogyan annak ma lennie kell, a műszerek közé akár a 7 évig garantált szoftverfrissítésű, menüjével és hangutasításaival egyaránt magyarul is tudó navigációt is kilapozhatjuk. Apple CarPlay, Android Auto egyaránt elérhető a középkonzoli „lebegő hatású” nagyméretű kijelzőn, ahogyan Sport és Eco programot kínáló menetmódválasztó, a kategóriában szokatlan ülésszellőztetés, kormánykerékfűtés, illetve elektromos rögzítőfék is rendelhető.
Hirdetés

Opcióként több színben is kérhető bőrkárpit, elérhető teljes széltében nyitható panorámatető és számos sofőrsegéd: táblafelismerő, fáradtságérzékelő, gyalogosfelismerős automata vészfékrendszer, aktív sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő, távolásgtartós tempomat, automata reflektor és tolatáskor hasznos mögöttes forgalomra figyelmeztetés is. Ami viszont még fontosabb: az ülések kényelmesek, a vezethetőség hibátlan. A korábbiakkal elvben egyező, de továbbfejlesztett MacPherson első és multilink hátsó futómű még a 17 colos alufelnikkel is kényelmesnek tűnt a spanyol utakon, az alapból járó 15 colosakkal, de akár a köztes 16 colosakkal sanszosan a mi még gyatrább aszfaltunkon is jó lesz. A korábbinál 10 százalékkal közvetlenebb, végállásai között nem egész 2,6 fordulatos kormánnyal élmény az irányítás, még a városi manőverezés is egyszerűnek tűnt, pláne a kormányállást követő segédvonalakat rajzoló tolatókamerával és az első-hátsó parkolóradarral.
Hyundai i30, 2017 - benzines kínálat
1.4 MPi1.0 T-GDi1.4 T-GDi
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]13689981353
Hengerek/szelepek száma4/163/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6 (DCT/7)
Teljesítmény [LE]100 (6000)120 (6000)140 (6000)
Nyomaték [Nm]134 (4000)171 (1500-4000)242 (1500)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,611,68,9 (9,2)
Végsebesség [km/h]183190210 (205)
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,4-5,64,5-5,04,8-5,5
CO2-kibocsátás [g/km]126-130103-115109-125
Saját tömeg [kg]1169-13161194-13421204-1352 (1240-1388)
Megengedett össztömeg [kg]176018001820 (1850)*

Az új i30 motorból is hoz újat, először itt érhető el az 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű, leömlőbe épített turbós T-GDI benzinmotor. 140 lóerejével ez a kínálat legerősebbje, igaz, a háromféle (100, 110 és 136 lóerős) teljesítménnyel választható 1.6 CRDi dízel mindenképp jelentősebb nyomatékot ad. Benzinesből a kínálat egyetlen turbótlanjának számító 100 lóerős 1,4 benzin az alap, köztes megoldás az i20-ban már próbált 1,0 literes, 120 lóerős T-GDI is kérhető. Fontos részlet, hogy az összes manuális váltó hatfokozatú, 7 sebességes duplakuplungos automata a csúcsbenzineshez és a két erősebbik dízelhez kérhető.
Hyundai i30, 2017 - dízel kínálat
1.6 CRDi 951.6 CRDi 1101.6 CRDi 136
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]1582
Hengerek/szelepek száma4/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6 (DCT/6)
Teljesítmény [LE]95 (4000)110 (4000)136 (4000)
Nyomaték [Nm]280 (1500-2000)280 (1500-2500)280 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,211,0 (11,2)*10,2 (10,6)*
Végsebesség [km/h]186190200
Kombinált fogyasztás [l/100 km]3,6-3,83,4-4,13,8-4,1
CO2-kibocsátás [g/km]95-9889-10999-109
Saját tömeg [kg]1263-14111263-1411 (1293-1441)*1263-1411 (1293-1441)*
Megengedett össztömeg [kg]186019001900

A menetpróbán a 140 lóerős benzinessel kézi- és automataváltóval, valamint az automata csúcsdízellel sikerült vezetni az elődjénél 28 kilogrammal könnyebb, ám 20%-kal merevebb, 53%-ban nagy szilárdságú acélból épített karosszériájú i30-at. A próbált verziók olyan élénken mozogtak, hogy simán be merném vállalni a szívó alapverziót is, ami viszont nem volt elérhető a tesztparkban. Ahogyan eddig is megszokhattuk az i30-nál, amit az adott autó kínál, azt minden korrektül adja. Jól kapcsolható a manuális váltó, gyors a duplakuplungos automata, a sávelhagyásra figyelmeztetés precízen teszi a dolgát.
Bár az új i30 ötajtósként már e hónap végétől várható a Hyundai árlistáján, árát még épp nem tudjuk. Szinte biztos, hogy a továbbiakban is jobb ár/érték arányt várhatunk tőle, mint a fő konkurens Opel Astrától/Volkswagen Golftól. Kombija Genfben debütál, addig még a kifutó jó áron kapható. Aztán jön majd még a sportos N-változat, és igen, a bemutatón már nem volt titok, hogy jön egy csapott hátú Fastback verzió. A termékmenedzsert utóbbi ajtószámáról kérdezve csak annyit tudtunk meg, hogy a praktikus kialakítást annál sem fogják feladni. Kitalálható, ötajtós lesz, nyilván némi felárral a most debütált meredekhátú i30-hoz mérten.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?