Fokozatmentesre automatára szavazott a Honda

Frissül a Jazz, a Honda elvetette a robotizált váltót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Jazz Hybrid variánsának megjelenésével a lassan három éves sorozat is megújult. Automata váltósa robotizált helyett fokozatmentest alkalmaz.


Nem nagy újdonság a Honda Jazz Hybrid, hiszen egyrészt már maga a modell is tavaly ősszel debütált, hajtáslánca pedig teljes egészében az Insightból ismert. Magyarán 1,34 literes, 88 lóerős benzinmotorjához 14 lóerős villanymotor kapcsolódik. A kettő együtt fokozatmentes automata váltón keresztül hajt, így a Jazz 12,6 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, és 177 km/órás végsebességre képes, kombinált fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 104 gramm/kilométer. A kétmotoros Jazzbe a már ismert, nikkel-fémhidrid (Ni-MH) akkumulátorok kerültek, a 300-1320 literes, a többi Jazzből ismerten variálható csomagtér csorbítása nélkül.
A most megjelent Hybrid érkezésével az összes többi Jazz is a részint elektromos hajtásúval megjelent új lökhárítókat kapta meg, de hűtőmaszkjaikban azért továbbra is elkülönülnek a Hybridek. A Jazz leheletnyi frissítésének természetesen része a színpaletta bővülése, a beltéri kárpitok változása, és a futómű áthangolása is. Jó hír, hogy a frissített kormánymű határozottabb középállást ígér, az apró változások között van egy lényeges is. Az 1,4 literes motor korábbi, 6 fokozatú robotizált váltója lekerült a palettáról, és helyére az első generációs Jazzéhez hasonló elvű, de korszerűbb (és a hibridétől is különböző) 5 menetprogramot is kínáló fokozatmentes automata váltó érkezett. Ez nem csak kényelmesebb, de vegyes üzemben 100 kilométerenként 0,2 literrel takarékosabb is, mint a néhai robotizált. A CVT-váltós, 100 lóerős 1,4-es 5,4 l/100 km vegyes fogyasztása ráadásul a mostani kéziváltósnál is egy tized literrel kedvezőbb, és a kuplungmentes Jazz mindössze ugyanennyivel torkosabb, ha az 1,2 literes, 90 lóerős alapgéphez viszonyítjuk.

A friss Jazz várhatóan tavasz végére ér a hazai kereskedésekbe, ára a mostani, azaz 3,4 millió forint környékén várható, a kifutó verziók pedig 250 000 forint kedvezménnyel kaphatók. Mivel a Jazz újítása minimális, a „régi” példányok vásárlásáról sem beszélünk le senkit!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?