Frankfurt 2011: kompresszorral vadított Lotusok

Lotus Exige S és Exige R-GT: ennél több már felesleges

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

345 lóerő egy 1080 kg-os autóban? Igen, a Lotus Exige S búcsúzóul még megmutatja, mit tud. Az Exige R-GT pedig a rali meghódítására készül.

Nem vacakoltak sokat az Exige S megalkotásával a Lotus mérnökei. Az átszabott külső új front- és hátrészt jelent, állítólag ezzel javítottak valamelyest az aerodinamikai tulajdonságokon, ami pedig a motort illeti, az ülések mögött, középen az Evorából ismerős 3,5 literes, V6-os terpeszkedik, és hála egy kompresszornak, impozáns 345 lóerőt teljesítve. Mivel a Lotus már anno az alapító Colin Chapman idejében is pillekönnyűségével aratott babérokat, az Exige szintén ezt a filozófiát képviseli: 1080 kilogrammos önsúlya félelmetesen hangzik, és a menetteljesítmények nem hazudnak. 0-100 km/órára 3,8 másodperc, 160-ra 7,9 másodperc alatt szökken a hetheli veszedelem, végsebessége 274 km/h, de ahogy a gyáriak fogalmaznak, itt a motor elképesztő rugalmassága, illetve a szédületes kanyarsebesség adja a vezetési élmény alapját. Arról, hogy ne minden pillanatban sírjanak a Pirelli P-Zero Corsa abroncsok, a Lotus DPM (Dynamic Performance Management), azaz programozható ESP gondoskodik. Egy kapcsolóval komfortos Tour, izgágább Sport, valamint "bátraké a szerencse alapon" DPM OFF állást lehet választani, opcionálisan létezik még a legjobb tapadás elérését fókuszáló Race Pack csomag is - ennek része az állítható felfüggesztés és a rajtautomatika.

Lehet azonban bármilyen autóra mondani, hogy sportos, az ígéret nem számít, csak a bizonyíték. Ez utóbbira készül most a Lotus, méghozzá a FIA GT ralibajnokságban, ahol az Exige S alapján fejlesztett (és még jelenleg is fejlesztés alatt álló) Exige R-GT típussal szeretne rajthoz állni. Tekintettel az autó felépítésére, a hangsúly az aszfaltos futamokon van, mint például Monte Carlo. A csapatot Claudio Berro személyében a lehető legjobb ember irányítja, hiszen a Lotus Motorsport igazgatója korábban a raliban debütált, és 1981-ben egy Talbot Sunbeam (amibe anno szintén belepiszkált a Lotus) volánja mögött megnyerte a San Marino-i futamot az olasz bajnokságban. Az R-GT természetesen majd az FIA szigorú szabályai szerint készül el, a 3,5 literes, Toyota-féle V6-os jelen állás szerint 300 lóerőt fog teljesíteni, az önsúly 1200 kg, a nyomatékot a hátsó kerekek kapják, a váltó pedig hatgangos szekvenciális szerkezet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?