Hirdetés

Garanciális veteránautó – Lada 4X4 Urban

Lada 4X4 Urban teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első nap csodás nosztalgiával telt az új Lada Nivával, bocsánat, 4X4-gyel, még talán a második is, de a végére már fájt. Célgépnek viszont még mindig nincs jobb!

Nekünk Niva marad. Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az oroszoknál negyven éve töretlenül gyártott terepjárót egyszer még újonnan is meg lehet majd venni nálunk? Itt fontos megjegyezni, hogy nem újra gyártják a Nivát, pontosabban 4X4-et, hanem egyszerűen csak újra kapunk belőle mi is. Hogy miért 4X4 és nem Niva? A Chevrolet pár évvel ezelőtt megvásárolta a nevet és egy ötajtós karosszériájú terepjárót forgalmaz vele Oroszországban, de a Lada magyar képviselete szerint a gyártó erősen rajta van, hogy visszaszerezzék, és újra Nivaként forgalmazhassák a veteránkorú terepjárómodellt.

1994 óta csupán annyi változott, hogy az Urban kivitelek műanyag, félig színrefújt lökhárítókat és új maszkot kapnak, meg alufelniket, amik a tesztautón nem szerepeltek, azokkal egészen tuningautós a 4X4

A részletekbe belerondít még egy pár új visszapillantó-tükör, de a kilincsek, a vízelvezető, a csomagtérzsanérok mind ugyanolyan, annyi különbséggel, hogy a kilincs már nem krómozott, de fémből van

Ez már inkább botox, mint rácfelvarrás. Van még ott egy Urban név is, ez a csúcsfelszereltségű 4X4-et takarja, amin már messziről látszik a különbség a műanyag lökhárítók és az új maszk miatt. Classicként a régi arccal is kapni itthon, ha valakit zavarna a sok műanyag, több extra viszont csak az Urbanhoz jár. Így van még egy olyan megoldás, hogy egyszerűen szerzünk hozzá jó állapotú régi alkatrészeket. Ha már az extráknál tartunk, hasznos dolgokat kapott az utóbbi időben, többek között szervokormányt és elektromos ablakokat, valamint ülésfűtést és villanyos tükörállítást. Persze meg kellett felelnie az Euro 6-os normáknak, így motorját is picit átalakították, de még mindig ugyanaz a régi ismerős, 82 lóerős 1.7-es benzines dolgozik benne állandó összkerékhajtással együtt.

A kiállása még mindig jó, kicsit farnehéz a fazon, vezetés közben is azt érezzük, hogy mászkál a hátulja jobbra, balra, ez leginkább a merevhidas tekercsrugós felfüggesztés miatt van, terepen viszont így a legjobb

Újak a fényszórók is, elöl nappali menetfénnyel, aminek az izzója nagyobb, mint egy szabvány H4-es halogénizzó

Pont olyan, mint régen. Ezek a szép és modern dolgok az új 4X4-ben, ha viszont ezeken az értékeken túllendülünk, észrevesszük, hogy minden ugyanolyan és pont ugyanabból az anyagból készült, mint mikor 1994-ben kijött a frissített karosszériával – hátul állókra cserélték a lámpákat, így nagyobb lett a csomagtér nyílása. Beleértve a karosszéria lemezvastagságát és anyagát, valamint a belső alkatrészeket. Minden rideg, kemény műanyag, borzasztó kivitelezésben és összeszerelésben. Ilyen téren az égvilágon semmi nem változott, épp csak egy picit modernizálták, de szinte biztos vagyok benne, hogy még vannak olyan orosz munkások, akik ’94-ben Nivákat szereltek össze, és ezen az autón is dolgoztak még.

Komfortfunkciók már említhetők, de ez még mindig egy daráló a hétköznapi autós számára. Praktikusan a legtávolabbi kar a sebességváltó, a másik kettő a felezőé és a differenciálzáré. A kormány csalóka, habár egyenesre nem sikerült belőni, az emblémát azért beigazították, akkor megyünk egyenesen, ha az vízszintes. Ilyen ez!

Hirdetés

Balon a gyújtáskapcsoló, számomra kicsit érthetetlen, hogy még mindig külön kulcs van zárásra és indításra, nem beszélve az indításgátló külön – Lada emblémás – pöckéről

Hanyag egyszerűség. Minden lemezcsavarral rögzítve, persze jól látható helyen, vagy hanyagul összerakva – például az ülések. Hiába új darabok, amellett, hogy semmiféle oldaltartásuk nincs, olyan 5-6 centit lötyögnek előre-hátra, ami először vicces, aztán kicsit ijesztő. Aki viszont ilyet vesz, nyugodtan fogja azzal kezdeni, hogy szétkapja őket és összerakja rendesen, egyébként a csavarok megoldása is egyszerűvé teszi a szerelést, ha bármit kéne rajta javítani, szóval nem hátrány. Még mielőtt bárki azt hinné, hogy jobb vezetni, mint a régit, kiábrándítom. Nem, semmivel nem másabb, a futómű, a hajtás, a kezelőszervek mind ugyanazok. Régi Niva-tulajok tudják, mit várjanak tőle, az újoncok viszont sanszosan csalódni fognak.

Ilyen megoldásokkal több helyen találkozunk, az övek alsó rögzítése viszont veszélyes, hátsó utasok kiszállásnál simán kiszakíthatják vele a nadrágjukat, annyira éles a doboz széle. Szása legalább a hangulatvilágítást rendesen beépítette, ez feledtet egy-két furcsaságot

Meglepően jól használható terepen, a rövid tengelytáv, kis tömeg, gyors gázreakciójú motor remek összhangot ad kis kalandozáshoz, munkához meg akadálymentes közlekedést. Kár, hogy az ablakot nem lehet teljesen lehúzni, a könyökölés itt elmarad

Arra még mindig tökéletes, amire közel 40 éve kitalálták. Valószínűleg aki ilyet venne, annak vannak vele céljai, nem napi munkába járásra használja majd, mint ahogy én is tettem.

Céleszköznek, terepjáráshoz, vagy csak off-roados szórakozáshoz nincs nála jobb!

Ahogy a fenti videóban is látható, a Hungaroring Off-Road Centrumban nem volt olyan akadály, ami kifogott volna rajta. Felezője és központi difizárja még mindig kiválóan működik. Könnyedén mozog bármilyen talajon, legyen köves, homokos, vagy térdig érő sár, fapofával és alacsony fordulaton hajt föl a legmeredekebb emelkedőn is.

Egyik hely se kényelmes, az ülés nem tart, ráadásul lötyög is, a hátsó pad meg magasan van és szinte egyáltalán nem lehet ledönteni a támlát. Minden anyag olyan, mint régen, rideg kemény, lehet, hogy csak az én puhány kezemnek, de szabályosan fájt a sokadik ajtónyitás, a kis kallantyúk nehezen mozognak, ráadásul a csomagtér nyitója a sofőrülés mögött van, és persze az ajtó jellemzően csak harmadikra záródik

A súly jelentős része előre került, sajnos a pótkerékre is szükségem volt egy, a reptérhez közel megtalált húszcentis acéldrót miatt. Amúgy a motor egész kulturált, már Euro 6-os normának megfelelő emissziós értéket teljesít, a váltó pontos, nagyon fémes érzetű kapcsolású és természetesen visít, ahogy azt kell

Veteránautó újonnan, garanciával. A gázreakció élénk, a szervokormány nagy segítség, ha szűk helyen kell megfordulni, amit egyébként rövid tengelytávja miatt nevetségesen kis helyen képes megtenni. A mai terepjárókhoz képest könnyű, rövid, erdőt járni fantasztikusan egyszerű és jó szórakozás vele. Az új 4X4 iránt érdeklődők zöme számára régi ismerős a Niva, jellemzően volt is nekik, és most ugyanolyan feladatokra szeretne autót, csak a régi már elrohadt. Őket csak bátorítani tudom, újabb 20-30 évre biztos meglesz az autójuk. Árát nem érdemes hasonlítani egy használtéhoz, egyrészt ilyen állapotút nem találni, másrészt 2 év garanciát vállal rá a forgalmazó. 3,2 milliótól indul az Urban – és csak egy extra van pluszban, a metálfényezés 99 ezerért – 2 849 000-ért viszont már kapható a Classic. Ráadásul cégeknek van egy Pack változat, aminek árából az ÁFA visszaigényelhető, így alig több mint 2,3 millióból megvan az új Niva. Bocsánat, 4X4!

Ide való, erdőbe, susnyásba, vizesárokba. Vadászni, kirándulni, meg persze dolgozni, ha valaki ennyire extrém helyekre jár. Fura érzés egy 2016-os veteránautóval járni, de hiába a sok extra, ez egy kőkemény daráló – mindennapi használatra

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Kettő Niva dolgozott a háztartásunkban. A régi 1.6-os karburátoros, és az utána következő 1.7-es.
    Negatívumként a nem éppen kedvező fogyasztást tudnám említeni mindkét típusnál, az 1.6-onál pedig a roszda-foltok kezdtek szaporodni módfelett.
    Ami viszont pozitívumként hatott: olcsó alkatrész árak, kiváló terepjáró képesség.
    Akinek ajánlom: csak az vegye, akinek valóban szüksége van rá. Nem kell félni attól, hogy sérül vagy karcos lesz a metálfényezés, vagy hogy 300-400 ezer egy difi hozzá, a dizel terepjárók motorbajairól nem is beszélve. Ami biztos, hogy nem olcsók már ezek sem,de még mindig kedvezőbb áron lehet hozzájutni, mint egy Toyota-hoz, vagy egy Mitsubishi-hez. Döntse el mindenki, hogy mennyit akar/tud egy terepjáróra költeni.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Csodálkozva nézem, hogy az előző 67 hozzászólásból 60 nem más mint a másik hozzászóló alpári stílusban gyalázása. Egyszerűen senki sem az autóval magával foglalkozik, hanem a másikat hordja le, vagy kívánja az anyjába. Erre nincsen szükség! Akinek a Nivaról (Pardon, mostan 4×4 a neve) akar ide írni az írjon, akinek nincsen a kocsiról más mondanivalója, csak annyi, hogy “szar” az inkább tartse meg a véleményét magának.
    A Lada nem új, nem korszerű és nem szép. Ez a kocsi tényleg terepjáró. Erre a célra készült és az orosz tajgára tervezték. Ott nem a szépség a fontos, hanem az, hogy árkon bokron átmenve megérkezzen az ember valahová. Nem, valóban nem való a kiépített autóutakra. Tényleg lomha, sokat fogyaszt, hangos és kényelmetlen. Ezt a kocsit itt is csak annak érdemes megvenni aki naponta kimegy az állatokat megnézni a legelőre, vagy az erdőt járja, mert ez a munkája. Akinek nem munkára kell a kocsi, hanem horribile dictu normális úton, normális tempóval autózni akar az bármi mást vehet, van bőven választék. Az ne is vegyen Nivát, mert nem neki való.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Te komolyan így működsz? Ha valaki rávilágít arra, hogy m*rhaságot írtál, azt rögtön le akarod tiltani?:)))

    Neked is szép napot. Sajnos nem tudom megígérni a dolgot – ha butaságot írsz, ugyanúgy meg foglak találni és ki is foglak osztani. Így harcolok az igazságtalanság ellen:)

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Na, most olvastam, hogy egy rakás pénzt öntött a Renault a Ladába, így teljesen átvette az irányítást felette 72.5%-os részesedéssel. Magyarul most pecsételődött meg a sorsa és húzták át jó nagy fekete filctollal az összes ilyen elavult ócskaságot mint amilyen ez is.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Rendben roma gyerek nyertél! Annyit had kérjek tőled, hogy ezután semmilyen hozzászólásomra ne válaszolj légyszi! Mivel itt nem lehet letiltani a nemkívánatos embereket, ezért kérem ezt tőled. Köszi és szép napot!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Tucatka, tudod a dolgod: reggel 1, délben 1 és este 1 tabletta. Igazán nem nagy dolog megjegyezni:)

    Sajnos azonban a férfiatlanságra nincs gyógymód. Úgyhogy csak sajnálni tudlak:)

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    “Tudod én nem azért jöttem ide ellenben veled, hogy mindenkibe belekössek és embereket sértegessek ahogy azt te folyamatosan csinálod.”

    Én sem, bármilyen hihetetlen. VISZONT AZ IGAZSÁGTALANSÁGOT NEM TŰRÖM EL. És ennek hangot is fogok adni mindig. Ha neked ez “kocsmai bunyó”, akkor legyen. Érdekes világban élsz.

    Minden vélemény ellenvéleményt szül. Ha leírsz valamit, azért vállald a felelősséget, mert lehet, hogy valaki nemtetszésének fog hangot adni. És akkor meg kell védened magad. Ez neked feltűnően nem megy, mert “kislány-üzemmódba” kapcsolsz rögtön.:)

    Ha azt hiszed, hogy amit leírsz, az valamiféle dogma, biblia vagy szentírás, esetleg egy kőbe vésett valami, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak. Most tutira megleptelek, igaz?:)

    Szevasz.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Befejeztem az “építő jellegű” társalgást. Majd ha felnősz, folytatjuk. Addig is folytasd, amihez értesz: tagadd le a Renault összes létező hibáját, tüntesd fel érinthetetlennek, mint eddig – még akkor is háborodj fel, ha a francia bor nem ízlik valakinek. Röviden: légy továbbra is komolyan vehető:)))

    Ha legközelebb velem akarsz vitázni, kösd fel a pelust. Mert ez harmatgyenge volt. Nem mellesleg pedig ideggyenge:)))

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Tudod én nem azért jöttem ide ellenben veled, hogy mindenkibe belekössek és embereket sértegessek ahogy azt te folyamatosan csinálod. Egyetlen egy alkalommal sem kezdtem senkit sem sértegetni, hülyézni, mindenkit próbáltam meggyőzni. Visszanézheted. Az ilyen emberek mint amilyen te is vagy, kezdik el a sértegetést állandóan. Utána már nyilván nem fogom visszafogni magam. Te egy igazi féreg vagy, egy csúszómászó, gerinctelen, hazug ember.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    De azóta tanultam tőled, a sértegetés nagymesterétől és már pontokkal illetve speciális karakterekkel írom, ahogy TE IS SZOKTAD, így már nem probléma. 😀

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Rendben csináljátok csak. Biztosan sokan fogják nézni. Igazán színvonalas lesz, hiszen a neved lesz a garancia rá! 😀 Hülyegyerek nem azért moderáltak ki mert baromságot írtam, hanem mert nyilvánosan elküldtelek melegebb éghajlatra de annyira sötét vagy Roméró, hogy ezt sem vagy képes felfogni.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ne izgulj, ha Ediék megcsinálják egyszer azt a TV-műsort, rólad és Zöldikéről sem feledkeznek el. Felvesznek titeket takarítónak:)

    Csak egy unintelligens, primitív alak veszi a szájára a másik ember felmenőit. Tőlem ilyet sosem olvashattál és nem is fogsz. A kreált, sehol sem létező elméleteiddel meg kitörölheted.(Istened, Zöldike is jó ebben.) Nem engem moderáltak ki, hanem téged, öcskös. Valószínűleg a cikk szerzője is velem értett egyet, és ezt így adta értésedre. Igyál egy kakaót, és próbáld meg feldolgozni:)

    Ostoba ürge.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Roméró majd pont te fogod megmondani. Szerintem téged már senki nem vesz komolyan, csak röhögnek rajtad. Rájöttem, azért nem törlik a hozzászólásaidat, mert tanulmányt írnak a debilekről és ha kitörölnék ezt amit itt leművelsz, senki nem hinné el, hogy ilyen létezhet így inkább megtartják bizonyítéknak.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Egészen elképesztő – és egyben ijesztő is -, hogy ilyen ideggyenge emberek köztünk járnak a mindennapokban, mint te. Kezeltesd magad, ezt komolyan mondom. Vagy ha már folyamatban van a dolog, szedd a gyógyszereidet. Mindent elárul rólad, amit itt műveltél. Mélységesen szégyelld el magad.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    “A legtöbben országúton használják…”

    Igen??? Milyen világban élsz te? Erdészek, tanyán élők, állattartók, falvak, kisvárosok önkormányzatai, közművek, posta… Ezek pont azért használják előszeretettel, mert sokat mennek földutakon – olyan helyeken, ahol te sosem jársz, mert még bepiszkolod a kis kezedet:)

    Sose láttál még postás Nivát? Vagy olyat, amelyikkel a tanyavilágba hordják ki az időseknek az ebédet? Talán ki kéne mozdulni néha a 4 fal közül, ember. Ez az autó való a magyarnak, ennek megfizethetőek az alkatrészárai, ez bírja igazán a mostoha viszonyokat. És bármennyire is fáj neked, amióta a Lada újra itt van Magyarországon, a Niva a legkelendőbb modelljük. Ez sem véletlen. Próbáld megemészteni, hagyok rá időt.

    Szíved joga, hogy lehúzd a Ladát. De ahhoz nincs jogod, hogy leh*lyézd azokat, akik leteszik mellette a voksukat, megvásárolják, esetleg még esküsznek is rá(mert mondjuk volt már Nivájuk korábban és bizonyított). És ahhoz sincs jogod, hogy megmondd másoknak, miért rajongjanak. Nagyon jó autó a Civic, én is szeretem, tisztelet érte, de azért ne szaladjon már el veled a ló, öreg.

    Mondhatok én neked bármit, ugyanazt a buta nótát fújod folyamatosan. Akkor meg ne akarj másokkal vitázni, ha abszolút egy kicsit sem vagy meggyőzhető.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Alfás roma barátom, neked aztán mindenkivel bajod van! Én simán megmondanám bárkinek a véleményem, ez miatt ne kételkedj! Fogd már fel, hogy mi minőségről beszélünk és nem arról, hogy átmegy árkon bokron! Szerinted hány ember vesz autót földesútra? A legtöbben országúton használják de ez oda szart sem ér. Rajongtok ezekért a fos ladákért csak azt nem értem mi adja az alapot!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Úgy látom, a szerző állást foglalt a vitában:) Tucatka >>> radír…

    Somka84:”Ne törődj az idiótákkal, ők sem vennének ilyen szart csak pofáznak!”

    Te is csak a szádat jártatod, de nem mernéd szemtől szembe megmondani egy új 4×4-tulajnak, hogy “H*lye vagy, minek vettél ilyet?”

    Zöldikére, a bloggerek legaljára meg már csak legyintek… Ha ő blogot írhat, Edi, Menőmanó meg Encore olyan autós TV-műsort rittyenthetne össze, hogy beleremegne az egész ország.
    Ne erőltesd túl az agyadat, Zöldike, az neked egy totálisan felfoghatatlan szint lenne:)

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Szerintem sokat írtál, mivel olyan régi teknikáról van szó, hogy akkoriban nem került ez 1 millába legyártani és mivel semmit nem fejlesztettek még a gyártósor is a régi, valószínű olcsóbb annál. Ne törődj az idiótákkal, ők sem vennének ilyen szart csak pofáznak!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Én is egyetértek Tizenkettő-vel, totál szar ócskaság az egész autó! Igaza van tényleg hülye aki erre költ! Ez az autó minden téren el van maradva 20 évvel. Egy ilyen szarban csak egyszer kell csattanni és máris ott maradtál. Simán ki kellene tiltani Európából, ezt használják a ruszkik nekik úgy is mindegy mert mennek mint a barmok és hamar össze lesz törve. Az összes lada szar a régiek és az újak is!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Roméró, a jó k..va any..dat, azzal szórakozzál! (remélem így már megfelel a hozzászólás a feltételeknek is, mivel amit én kaptam az is így íródott és ott van még)

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Már ne is haragudjatok, de ha az én hozzászólásomat töröltétek az a minimum, hogy Romeoét is törlitek ahol sorokon keresztül sérteget. Az lenne a minimum!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Valószínűleg valami ilyesmit játszhatnak ki esetleg valamilyen korlátozott típusbizonyítványt kaphatott átmenetileg. Ez is egy pontosan ugyanolyan mutyi mint sok minden.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Figyi, te azért egy eléggé sikeres márkát akarnál lehúzni (amely két kedvenc márkádnak is tulajdonosa), míg ebben az esetben egy konkrét modellről beszélünk amelyet azért gyártanak szinte változatlan formában, mert a gyártónak semmi pénze sem volt fejlesztésre (és amúgy sem divat az oroszoknál fejleszteni, ők megveszik olajból és használják amíg el nem avul). De ez nem az orosz piac itt, szerencsére, vannak uniós előírások amit tudnia kell.

    Lehet vitatkozni hogy az amúgy szép és a maga idejében modern Lancer mostanra mennyire avult el, de a forgalomba helyezéshez minimálisan elvárható műszaki fejlesztéséket az mind tartalmazza (amit egy Logannak is teljesítenie kell).

    A Niva esetében ezek kimaradtak, ráadásul ezek egy része mára ALAPKÖVETELMÉNY. Ez nem azt jelenti, hogy azzal urizálunk hogy nem akarunk 100%-os esélyem meghalni benne, hanem hogy a minden újonnan homologizált autónál műszakilag előírt követelményeket nem teljesíti.

    Érdekes lenni tudni, hogy milyen kiskaput találtak az oroszok? Talán valami régi homologizációra hivatkozhattak?

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    elméletileg Oroszország már több mint egy éve büntiben van és nem kereskedhetnek vele EU tagállamok stb.
    De , akkor hogyan lehet Lada márkakereskedés hazánkban ?

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ne kezdjél el feminin hangnemben oltogatni, mert nekem semmi okom nincs a szégyenkezésre – veled ellentétben. Még nagyon finom is voltam, felháborító volt, amit írtál. A durva hangnem teljesen indokolt, minden jelzőt nyugodtan magadra vehetsz. Neked hogy tetszene, ha azt írnám, hogy “H*lye, aki Renault-t vesz – köztudott, hogy a francia autók sz*rok.”?

    Hiperaktív vadb*rom. És még büszke is rá…

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Továbbra is kitartok amellett a vélemény mellet, hogy ennek az autónak semmi keresnivalója az új autó kínálatban az aktuális szabályok mellett mert egyszerűen NEM FELEL MEG az aktuális követelményrendszernek amit mindenki mással betartatnak és megkövetelnek! Innentől kezdve részletkérdés, hogy ki mennyire szereti meg milyen. Nem tudom, hogy milyen kiskaput és kapcsolatokat kellett ehhez felhasználni, hogy egy ilyen elavult szerkezet ma új autóként forgalomba kerülhessen, ami az ég világon semmilyen aktuális biztonsági(és szerintem környezetvédelmi) előírást sem teljesít. De biztos majd az okosok megmagyarázzák, hogy így meg úgy….

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Hidd el nekem sem esne nehezemre oldalakon át hasonlóan szép személyeskedő választ írni neked de mégsem teszem. Kicsit vegyél vissza azt tanácsolom.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Na ide figyel Romeo. Ezt most marha gyorsan be lehet fejezni, nem vagyunk haverok, hogy ilyen stílusban írogassál te nekem. Ki a francnak hiszed te magad? De most komolyan.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Idefigyelj, te világ h*lyéje:

    Nem arról van szó, hogy szerinted vagy szerintem jó vétel-e – ÖREG, NINCS HOZZÁ JOGOD, HOGY PÁLCÁT TÖRJ MÁSOK FELETT, AKIK EZT A KOCSIT ÚJONNAN MEGVESZIK. Tetszik érteni? Az ő pénzük, lehet, hogy kínkeservvel keresték meg, és ha az igényeiknek megfelel egy új 4×4, akkor miért ne vennék meg? Hogy jössz te ahhoz, hogy megkérdőjelezd a döntésük helyességét? Sültbolond ember…

    Egy h*lye finomkodó városi ficsúr hogy is érthetné meg a Niva jelenséget? Persze, hogy gőzöd nincs róla…

    A te “elméleted”(muhaha) szerint ez a helyes fiatal pár is h*lye?

    [url]http://formula.hu/auto/2016/01/14/szerelem-meglepetes-juhporkolt-es-lada-4×4[/url]

    Szégyelld magad. Nagyon ritkán bosszantanak itt fel a fórumon ennyire, de neked most sikerült. Agyatlan m*rha. Kezeltesd magad.

    “Vezetni nem vezettem, csak ültem benne kb 20 éve. Borzalmas volt már akkor is. Kényelmetlen volt, rázott, búgott, csörgött zörgött.”

    A Defender is ilyen, csak abban még nem ültél. EZ TEREPJÁRÓ-SAJÁTOSSÁG. Ezek munkagépek, nem puhány kiscsajoknak valók, mint te, b+. Ne is ülj bele még egyszer egy ilyenbe, mert a végén még letörik a műkörmöd:)

    Buta sült tök.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Csodálom, hogy a fejlesztésről ennyit szövegeltek itt. Nos nincsen mit fejleszteni, így ahogy van átmegy árkon-bokron. Ebbe nem szmokingos urak ülnek, hanem gumicsizmás munkások! A legtöbb “fejlesztés” amúgy is csak külsőség és luxusfokozó butaság. GPS-t pedig hordozhatót tesz bele az aki kimegy az erdőbe, mert ha kiszáll viszi magával..

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Mondd vezettél már Nivát? Elképesztő ahogyan ferde erdei utakon mászik vele az ember, felezővel a fára is felmenne, ha akarod. Olyan jeges úton is baj nélkül végigmehetsz ahol a kocsik 90%-a megpördül. Jó, persze, kicsit zajos, kissé dobozos és a gyorsulása siralmas. Országúton 120 felett alig húz a motor, de 140 is kijön belőle.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ez butaság! A Lada Niva a múltban sem volt rossz terepjáró, ma sem az. De könyörgöm! Ez valódi terepjáró és nem magamutogató “városi terepjáró”. Az ilyen kocsival át lehet menni a Hortobágyon úgy, hogy 10 cm. aszfalt sincs alattunk.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Most hogy igy megneztem a videot, kiszurtam hogy a valto gomb echte ugyan az ami regi japan rizsraketamban volt, (csak a szamok nincsenek kiontve bennet)a muanyag pohar meg pont ugyan az ami apamek Fiestajaban gyarilag van.
    Osszelegoztak a muanyagokat.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Azon gondolkoztam, lehet Romeó barátunk engedélyeztette vagy valami barátja ezért nem vonatkozott rá semmilyen követelmény amit egyébként ezt leszámítva mindenkin bevasaltak. Annyira fellelkesültek amikor meglátták, hogy a típusbizonyítványon nem vették észre, hogy nincs pipa a 2 légzsák, az ESP, a TMPS, és talán az EURO6 mellett sem. (igaz azt állítják, hogy tudja, de rengeteg ennél jóval fejlettebb motor elvérzett az EURO5-ről 6-ra való átálláskor ez a 40 éves konstrukció meg nem……)

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Nem igaz hogy nincs benne semmi! Van elektronyos tukor, meg villanyos abalak! 🙂 Sot hovisszaveros motorhaz szigeteles! :DDD Egyebkent nemcsoda hgoy nincs belole erosebb, jol is neznenk ki amkor a Niva levillogna a belso savban, aztan savvaltasnal legurulna az utrol ezzel a futomuvel. Ennek telleg a legjobb osszehasonlitasi ellenfele a defender, kb egy idosek, csak abban vannak mar korszerubb TDI-k, de a mehanika nem valtozott. Tudtommal. De az ilyen merev terepgepeken nincs hova fejlodni. Ja, de persze van lehet belole Tiguan full elektromos kiporgesgatlos playstation.
    A terepezesi keessegeiben pedig ha nem hiszel googlizz utanna. Persze 3 misi nemkeves ezert a veteranert…

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    És ha felhoztad a Dustert még csak összehasonlítani is kár vele, fényévekre van a Nivától. Minden szempontból pedig az is egy olcsó autó. És még azt sem bizonyította be senki sem, hogy terepen rosszabb lenne, csak a kocsmai lemez megy folyton, hogy így a Níva meg úgy.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ez egy ócska valami ezt meg te fogd fel. Több mint 3 millió forintért! Ez meg a te szegénységi bizonyítványod, hogy képtelen vagy ezt felfogni és szerinted megéri azt a sok pénzt. Ha tetszik ha nem, kicsit több pénzért normális autókat lehet venni. Attól, hogy te szimpatizálsz az oroszokkal ez még marhára nem jó autó és főleg nem jó vétel.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Utánanéztem. Ebben egy elavult ABS-en kívül nincs semmi. Se légzsák, se ESP sem pedig TMPS ami elvileg kötelező lenne minden újonnan forgalomba helyezett autón ma Magyarországon. De akkor ez hogy a fenébe kaphat rendszámot? Ezt magyarázza már el valaki nekem.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    “Jó nagy hülye aki ennyi pénzt kiad ezért.”

    Fogadd el, Tucatka, hogy ahány ember, annyiféle elvárások és igények. A te szegénységi bizonyítványod, ha másokat h*lyének nevezel, mert az igényeik nem egyeznek a tieiddel. Nyilván te nem vagy gazdálkodó, vadász vagy erdész, ezért halványlila gőzöd nincs ennek az autónak az értékeiről. Próbáld felfogni a cseppnyi agyaddal, hogy nem akar mindenki Dustert. Az még nem bizonyított, a Niva meg már évtizedek óta. Az eszement komment-ámokfutásodra, amit mindjárt rám fogsz zúdítani, meg nem vagyok kíváncsi.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Az a baj, hogy ránézek, és a szemem rögtön a rozsdát keresi rajta……… Mellesleg ebben van most légzsák vagy nincs? És akkor most kötelező vagy sem?

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Basszus, egy kötegelővel van a transzponder chip a kulcshoz rögzítve? Nebasz…… Egyébként pont tegnap láttam egyet, mögöttem jött. Már az ablaktörlő is érdekesen működött, ahogy csapódott ide oda a két végállás közt. 🙂 Jó nagy hülye aki ennyi pénzt kiad ezért.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Az eleje az 2/1 két autó egyben, zseniális formaterv és ez még semmi, a motor térben elfér a pótkerék is teljes nagyságban! Ájulok wazze, kormányról vezérelhető kürt! fantasztikus.Ez még mind semmi, a hátsó ülés oszthatatlan, elfér egy szarvas bika fekve rajta, hát wazze nem semmi.Rádiót meg azért nem lehet rendelni hozzá, mert elzavarja a vadakat.Igazi Orosz, ott is kellene tartani, nem a világ csúfjára exportálni.Így van igénytelen sz…r tiszta Orosz!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Jó kis móka lehetett vele menni azon az erdei úton:) Feltűnt másnak is, hogy erre is rá tudták húzni a jelenleg futó Lada-orrészt? Ugyanaz a stíilizált X-re hajazó ábrázat van az elején, mint pl. a Vestának.

    Kb. 2009-10 környékén egy elég randa hűtőmaszkkal is árulták – most visszataláltak a helyes útra:)

    [url]http://www.autoasz.hu/hasznaltauto-hirdetesek/bacs-kiskun/lada/niva/2274/kepek/3.html[/url]

    A hátulja viszont kb. 94 óta változatlan. Nem baj, ez az oroszok Defendere – az is évtizedek óta ugyanolyan, csak attól térdre kell rogyni, mert angol.

    Nagyon király gép, mint minden Lada. Kell egy kis becsípődés az orosz technikára, és ha ez megvan, akkor nagyon szerethető gépek ezek. Valószínűleg a jellegzetes síró gumihang is megmaradt, ami a Nivák egyik legjellegzetesebb tulajdonsága.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Van amin nem szabad változtatni! Nagyon sok ember örül annak ,hogy változatlan.
    Új autó de az életérzés ugyan az! Oroszokhoz tajgába nyomulni haverokkal erdőn, mezőn ,vízmosáson gázolni ez kell! Nem kell klíma légzsák ,elektromos ablak! Viszont a szervó jó ötlet!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ennyi idő alatt egy kanyi vasat sem öltek a fejlesztésbe, ez több mint nevetséges. Értem én, hogy igénytelen meg terepre való de ez egy hulladék marad akkor is. Hiába olcsóbb mint a konkurensek szinte semmi sincs benne és a motorteljesítmény is harmatgyenge egy igazi terepjáróhoz képest. Soha az életbe nem vennék Ladát, semmilyet!

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Nekem is ez jutott eszembe. Továbbra is egy hulladék összeszerelés bármelyik japán terepjáróhoz képest. Ennyi pénzért pedig egy 5 éves japán fényévekkel jobb. Nem beszélve arról hogy amilyen silány az ami látszik, ugyan olyan silány konstrukciós szempontból is.

  • 2017.10.28. at 01:37
    Permalink

    Ennyiért már pár éves jimny-t is adnak, vagy 2010 körüli rendes alvázas pickup-okat hasonló fogyasztással, csak 3x-os teljesítménnyel. A 2 év garancia meg egy 25 ezres kínai okostelefonnak még elmenne…

Vélemény, hozzászólás?