Gyári grafikákon a kínai villany-Saabok

Valóban visszatérhet a Saab, de nem úgy, ahogy szeretnénk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először láthatóak grafikán a finoman átrajzolt NEVS féle elektromos Saab utódok, amik a kínai piacot célozzák és 300 km-es hatótávot ígérnek.


Még 2012-ben vásárolta meg a becsődölt Saab részvényeit a National Electric Vehicle Sweden, vagy ahogy legtöbbször hallani róla, a NEVS. Terveik szerint az akkor már meglévő modelleket továbbfejlesztve elektromos autókat gyártanának, de kizárólag a kínai piacra. Most a THT kínai ipari fejlesztőcéggel együttműködve úgy látszik valóság lehet terveikből, hiszen a NEVS szerint már jövőre debütálhatna két elektromos modelljük. A szedánt 9-3-nak, míg az SUV-t 9-3X-nek hívják majd. Mennyit gondolkozhattak rajta!
A megfelelő jogok hiányában nem Saabnak, hanem NEVS-nek hívják majd az autókat, az új grafikákon már ezen márkanév látszik. Bár a két villanyautóban továbbra is felfedezhetőek a svéd előd tipikus jegyei, a külsőt finoman átrajzolták. Újak a vékonyabban húzódó fényszórók és a hátsó lámpák is, a nagyobb hűtőrácsot kék csík szegélyezi, utalva az elektromosságra. A tükröket kamerákra cserélték, ahogy az divat a koncepcióknál, de a sorozatgyártásra szánt autók már megkaphatják a hagyományos visszapillantókat. A NEVS elmondta, hogy minden autóban lesz wifi hotspot, valamint egy új fejlesztésű légszűrő, ami a károsanyagok 99%-át nem engedi be a kabinba. Ez fontos szempont lehet a szmogtól szenvedő kínai nagyvárosokban. Az akkumulátor töltöttsége okostelefonról is követhető lesz.
Hirdetés

A NEVS persze simán SUV-nak hívja a 9-3X-et, pedig sokkal inkább sorolható a terepkombik egyre népesebb kategóriájába. A szedán 9-3-ra állítólag már több mint 150 000 megrendelés érkezett különböző kínai cégektől. Technikai részletekkel továbbra is fukarul bánnak, korábbi ígéret szerint 300 kilométeres hatótávot várhatunk a villany-Saaboktól. Az sem ismert, hogy a korábban nagy erőkkel fejlesztett, de félbehagyott Phoenix platformot felhasználták-e, ami egyébként az új 9-3 generáció alapját adta volna.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?