Gyengébb, de tisztább a friss Opel Insignia GSi

A szén-dioxid elleni harcból az Insignia sportváltozatának is ki kellett vennie a részét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Friss külsőt és újra elérhető sportváltozatot hozott 2020 az Opel Insignia számára. A kényszerszünetre küldött csúcsmotor kevesebb lóerővel, de takarékosabban tér vissza.

Nem sok időt tölthetett a piacon az Insignia GSi 260 lóerős verziója. Az új károsanyag-kibocsátási normák miatt gyorsan eltűnt a kínálatból a középkategóriás Opel csúcsmodellje, ezután a GSi logós Insigniára vágyók csak a 210 lóerős dízelt választhatták. Az új év viszont új csúcsmotort is jelent, a benzines GSi februártól megint rendelhető.
Hirdetés
A kombi és ferdehátú karosszériával is hazavihető Insignia GSi-n a ráncfelvarrás keretében finom kozmetikai beavatkozásokat is végeztek. Új formájú az első fényszóró, amiben már IntelliLux LED Pixel világítás lakik, a korábbi 32 LED egység helyett immár 168-cal dolgozik. Átrajzolták az első lökhárítót, más a hűtőrács mintázata, az Opel logó melletti króm szárnyból pedig krómcsík lett.

A motor maradt kétliteres, de a korábbi 260 lóerős teljesítményből csak 230 maradt, ezt viszont fogyasztáscsökkentéssel kompenzálja az Opel.

A CO2 kibocsátás kilométerenkénti 199 grammos értéke 161-re csökkent, a régi (NEDC) ciklus szerinti kombinált fogyasztás pedig 8,7 liter helyett immár 6,9 liter, a pontosabb WLTP szabvány szerint 8,3 – 8,5 liter az Insignia 100 kilométerenkénti vegyes fogyasztása. A GSi esetében a váltó kilencfokozatú automata lehet, az összkerékhajtás és a nyomatékszabályzás is alapáron jár. A fékek terén továbbra is a Brembo a partner, a futómű pedig adaptív, így kényelmes utazás mellett kanyarvadászathoz is ideális partner lehet az Insignia GSi. Az Opel sportos utazóautója ugyan a lóerők számából elvesztett néhányat, de cserébe vissza is kapott valamit: a létezést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?