Gyere ki a hóra! Itthon próbáltuk a friss SsangYong Rextont

Prémium terepjáró Dél-Koreából: SsangYong Rexton W

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult és ismét kapható itthon a SsangYong Rexton. Próbáltuk, mindenhol elmegy.


A kompakt szabadidő-autók mezőnyében új modellként indított Korando után újabb SsangYonggal hozott össze minket a sors, ezúttal a márka prémium(os)nak szánt terepjárójához, a Rexton W-hez volt szerencsénk. Félnapos próba alatt sikerült megízlelni, mit tud felkínálni a koreai márka a Toyota Land Cruiserrel fémjelzett szegmensben. Abban a szegmensben, ahol a vásárlók egyszerre várnak el komoly terepképességeket és luxusautósan tágas és kényeztető utasteret.
Nos, a SsangYong ajánlata ebben, a csak néhány modell, a Land Cruiser mellett leginkább a Mitsubishi Pajero által uralt szegmensben még jobbnak tűnik, mint a tömött kompakt-osztályban. A 4,76 méter hosszú, 1,9 méter széles és alapáras tetőléceivel 1,84 méter magas karosszéria klasszikus terepjárós felépítésű, azaz alvázas. Futóműve elöl mindegyik verzióban kettős keresztlengőkaros, hátul a manuális váltósok 5, a Mercedes-fejlesztésű 5 fokozatú automatával szerelt csúcsverziók 8 lengőkaros független felfüggesztést kapnak. Utóbbi járulékos előnye, hogy míg az öt lengőkarossal 21,6, a "nyolcassal" 26 cm a hasmagasság; elöl egységesen 25 cm-re van a talajtól a Rexton legalacsonyabb pontja. Utóbbi értékek alapvetőek a terepjáró-képességekhez, de a városi használathoz"mindenen átkeléshez" is, s az első találkozást is meghatározzák.
Hirdetés

Magasra ülünk ugyanis, éppen csak nem kell felmászni, helyette átlagos testmagassággal pont könnyedén lehet beülni a csúcsverziónál bőrrel kárpitozott ülésekre. Az utastér több mint gusztusos, nem csak a bőrkárpitos csúcskivitelnél, a másik két, szövetkárpitos ellátmánynál is választható az utastér színvilága, fekete vagy világos bézs árnyalat verseng a vevők kegyeiért. Utóbbi sokkal hangulatosabb és persze könnyebben is koszolódó, de legalább rákényszeríti az embert a gyakori takarításra. A tavaly jelentősen frissített és W utónevet kapott Rexton utastere formás, nem vitás, hogy a távol-keleti iskolát kitűnően bemagoló dizájnerek rajzolták, nem rosszul. Nem hiányzik természetesen a középkonzoli kvarcóra, egészen jók a fabetétek, s még a rádiónál felbukkanó matt ezüstökkel sincs stíluskavalkád.

Bőséges a helykínálat az első és a csaknem sík padlójú második sorban is. A támlák dőlésszöge ott is tág tartományban állítható, az első ülések – a csúcskivitelnél – elektromosan mozgathatók. Ülésfűtés – igen intenzív, 5 fokozatú – mindkét üléssorban kényeztet. A csomagtér alapesetben is közel 1 köbméteres, kissé magas padlójú. Ott ugyanis mindegyik verzióban harmadik üléssor, mögötte pedig még némi padlórekesz utazik. A hatodik-hetedik ülőhelyet adó, csakis egyben kihajtható pad előcsalogatása macerás: vagy a középső sort billentjük hozzá előre, vagy a fejtámaszait szereljük ki (persze még a korábbi visszahajtás előtt). A helykínálatra vagy a székek méretére még a harmadik üléssorban sem lehet panasz, arra már inkább, hogy az ülőlap szinte a földön ül, így felnőtt utas lábaival a nyakában utazhat, gyerekek számára azonban több mint megfelelő a két szükséghely is.
Az utastér tehát abszolút meggyőző, ideje indulni! A motor hagyományos, de távirányítós (azzal a zárakat vezérlő) kulccsal indítható. Még távolabbról, zaját és rezonanciáját tekintve is még jobban szigetelve duruzsol, mint a Korandóban, pedig maga a motor ugyanaz, a SsangYong által fejlesztett 2,0 literes, ami ott is szolgál. Bátor húzás egy 2 tonnás autóba 2 literes motort tenni, de a downsizing, azaz a leméretezés korában teljesen logikus, (saját, 1,5 tonnás autómban is viszonylag parányi, nem egész 1,5 literes blokk dolgozik). A Korandóban kétféle teljesítménnyel is szerelt e-XDI LET fantázianevű motor ide csakis 155 lóerővel és 360 Newtonméter nyomatékkal, hosszában beépítve kerül. Nevéből a LET rövidítés a Low End Torque, azaz az alacsonyan ébredő nyomaték rövidítése. A nyomatékcsúcsát 1500-2800 1/perc között hozó dízel 1000/percnél, azaz kevéssel az alapjárat felett is tud már 190 Newtonmétert, nyomatékleadása tehát egyenletes, nincs zavaró turbólökés.

A finoman járó dízelhez tökéletesen passzol a Mercedes-fejlesztésű, 5 fokozatú, a váltókarral vagy a kormánykerék billentyűivel egyaránt kézzel is vezérelhető automata váltó. Kapcsolásai legtöbbször nem is érezhetők, váltási sebességére ebben az autóban egyáltalán nem lehet panasz. A kormánykerék – ahogyan a Korandóban is – terepjárósan indirekt, azonban itt is jó manőverezhetőséget ad, a monstrum 10,8 méter átmérőjű körön megfordítható, ami bizony városban és terepen, erdőben egyaránt hálás. Az alvázas karosszéria kicsit libeg az úton, viszont az úthibákon is átlibben az egész utastér, a Rexton rossz úton, de még kiépítetlen terepen is kényelmes. Ringatva viszi utasait, közben pedig feltűnően csendes.

Igazi terepjáróként hova máshova mehetnénk vele, mint egy budai hegyoldalra, a friss hóba? Lássuk csak, mit tud az igazi terepjáró. Igaz terepjáró? A Rexton alapáron csak külsejével az, belépő verziója ugyanis hátsókerékhajtású. Aki nem kíván vele terepre menni, annak biztosan jó. Mindenki másnak azonban sokkal inkább ajánljuk a félmillió forinttal drágább kapcsolható összkerékhajtású, felezőváltót is adó 4WD verziót. Az üresen könnyű far alatt elforgó kerekekkel ugyanis hóban, sárban hamar megakad a Rexton. A far akkor sem táncol el, hiszen alapáras az ESP, aki viszont rossz úton is haladni kíván, annak kelleni fog az első kerekek hajtásba kapcsolhatósága. A műszerfal bal oldaláról egy tekerőkapcsolóval választható a négykerékhajtás. Nem csak a műszerfali ikon, a mély hóban is biztos haladás jelzi az első-hátsó kerekek hajtását. Próbánk során a közúton télen is hibátlannak tűnő négyévszakos abroncsok a hóban már alaposan elforogtak, ám a hajtásláncot ez nem zavarta, a Rexton biztosan tolta magát előre.

Óriási, kényeztető, városban mutatós, jól navigálható, terepen ügyes - mi kellhet még? Rövid távon autópályán is megnéztük a Rextont, a 130 km/órás utazótempó kényelmesen, kevéssel 2500 1/perc fordulat felett futható, a zajszint (fülre) akkor is visszafogott, az egyenesfutás korrekt. Pompás, és ekkor még elő sem húztuk a Rexton legfőbb ütőkártyáját, az árát.
A belépő 6,99 millió forint, ugyan csak hátsókerékhajtással, de ESP-vel, parkolóradarral, gyári riasztóval, távirányítós központi zárral, 7 ülőhellyel, 6 sebességes kéziváltóval, tempomattal, bőr borítású kormánnyal és váltógombbal, elektromos, fűthető külső tükrökkel, automata légkondival, igaz, csak 4 légzsákkal. Légzsákból több nem is kérhető, de félmillióért van összkerékhajtás, ugyanannyiért automata váltó, „kétszázért” napfénytető, „háromért” navigációs rendszer. Kereken 1 millió forint az első parkolóradart, fényre sötétedő belső tükröt, bőr kárpitozást, elektromos első ülésmozgatást, első-hátsó ülésfűtést is adó DLX Plus ellátmány felára.
A Ssangyong Rexton W adatai
Méret és tömeg
Hosszúság x szélesség x magasság 4755 x 1900 x 1840 mm
Tengelytávolság 2685 mm
Csomagtér 935 l
Saját tömeg 1985 kg
Össztömeg 2710 kg
Motor és váltó
Motor Dízel
Motorosztály Euro 5
Hengerűrtartalom 1998 cm3
Hengerek/szelepek száma 4/16
Sebességváltó 5 fokozatú automata
Nyomaték 360 Nm 1500-2800 1/min-nél
Teljesítmény 114 kW (155 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény és fogyasztás
Végsebesség: 175 km/h
CO2-kibocsátás: 206 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,8 l/100km
A garancia 3 év/100 000 km, a vegyes fogyasztási érték manuális váltóval 7,4, automatával 7,8 l/100 km – a méretekhez képest kedvező. Főként kedvező a vételár. Konkurensei drágábbak, és persze erősebbek, a 3,0 literes, 190 lóerős Toyota Land Cruiser 11,84 millió forintról startol, automata váltóval és bőrüléssel a Rexton 9 milliós árával szemben 17,01 milliótól kapható meg. A Mitsubishi Pajero (3.2 DI-D, 200 LE) ötajtósan 12,19, automata váltóval 13,09 millió forint. Így aztán már a Rexton mondhatja bármelyik konkurensének: „Gyere ki a hóra!”. Árával mindenkit megver, motorerejével alul marad, nincs hozzá a kategóriában elvárt izommotor, s egyetlen modern sofőrsegéd sem választható. Józanság van, a prémiumot pedig leginkább a helykínálat és a bőrkárpit adja, akinek ez elegendő, annak olcsón jó vásár lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:31
    Permalink

    A CRV valóban kisebb mint a Rexton, viszont a Korandónál meg nagyobb. Legalábbis a hossza 20 centivel több, ami azért jelentős. Ráadásul a Korandó hasonló felszereltségben már majdnem Honda árban van. Pl. a Hondánál alap a digitklíma, a Korandónál viszont csak a 3. felszereltségi szinttől rakják be. A Korando inkább a másik két koreaival a Hyundai IX35-tel és a KIA Sportage-el lehet versenyben. Azokkal szinte teljesen egy méret.
    A Rextonnak ellenfele lehet az új Hyundai Santa Fe, vagy a KIA Sorento. Érzésem szerint jelenleg mind a KIA, mind a Hyundai nagyobb brand, mint a Ssangyong – a Hondáról meg ugye nem is bezsélve – és ez azért sokat jelent. Meg kell dolgozni azért, hogy a vásárlók elhiggyék, hogy a Ssangyon egy jó kocsi, ami megéri az árát. És ehhez leginkább idő kell, nem is kevés. De legyen szerencséjük…..

  • 2017.10.30. at 08:31
    Permalink

    Igazad van,csak 1 dologban”sántít”a véleményed.A Honda tényleg nagyon jól sikerült darab és minőségben is fölötte áll a Rextonnak,de legalább egy kategóriával kisebb.Nézd meg a méretadatokat,a Honda igazi konkurense inkább a Korando lehet.Emellett a böszme fekete óriás mellett a CR-V cserkészautónak hat:-)

  • 2017.10.30. at 08:31
    Permalink

    Egyetértek, nagyon jó kocsinak tűnik, és kategóriájában a legjobb áron van. Korábban egy ismerősöm ML Merciből ült át egy Ssangyong Kyronba, az is nagyon jó gép volt, Merci technikával, motorral, de a Mercihez képest majdnem féláron. Az egyetlen hiba az volt a dologban, hogy a Ssangyong kivonult Magyarországról. Most nemrég jöttek be ismét, ha jó számokat akarnak elérni az eladásban, ahhoz ki kell építeniük az országos kereskedő és szervízhálózatot.
    Azért zárójelben megjegyzem, hogy az új Honda CRV ára 6,5 milliótól indul egész jó felszereltséggel, és a 4×4-es kcsit jobb felszereltséggel is 7,3 millió alatt van. Igaz az nem hétszemélyes, de minden másban vetélytársa lehetne ennek a Rextonnak. Ha nekem kellene választani, lehet, hogy a Honda mellett döntenék, már csak a név miatt is.

  • 2017.10.30. at 08:31
    Permalink

    Ez is egy nagyon jól sikerült SUV,akárcsak a Korando!
    Kicsit hasonlít ugyan itt-ott egyes japán terepjárókra,de azért adja a kellő tekintélyt.
    A belső tér designja jópár éves késésben van,de masszívnak és egész minőséginek tűnik.Igazi strapabíró alvázas konstrukció,ennyi pénzért egyszerűen nem lehet belekötni.
    Aki tud és akar mostanában vegyen ilyen autót,mert szerintem a következő generációja már minden téren világszínvonalú lesz.Sajnos az ára is….

Vélemény, hozzászólás?