Az elÅ‘dbÅ‘l készült, ám a nyolcas Golfból már nem lesz teljesen elektromos változat, plug-in hibridbÅ‘l viszont kétfélét is kÃnálnak
Csak néhány napja leleplezték a
nyolcas Golfot, máris elindultak a találgatások, hogy vajon az alternatÃv hajtások irányába forduló autóipar térképén meddig van helye a Golfnak. A Top Gear autós magazin a kompakt modell generációváltása kapcsán kérdezte a Volkswagent a belsÅ‘ égésű motorok, illetve a Golf jövÅ‘jérÅ‘l.
A méretek alig változtak, a stÃlus Ãzig-vérig Golfos, a belépÅ‘motor egyliteres és háromhengeres
Más gyártókhoz hasonlóan a Volkswagen palettáján is egyre több elektromos autó várható, a német gyártó az ID. személyében még saját almárkát is létrehozott a villanymotoros négykerekűeknek. Ugyanakkor a Volkswagennél úgy vélik, hogy 2030-ban is lesz helye a belsÅ‘ égésű motoroknak a palettán, ezért 2027-2028 tájékán tervezik a bemutatni a Golf következÅ‘ generációját. Mivel az emlÃtett ID. almárkának nem szeretnének házon belüli konkurenst, ezért már a nyolcadik generációból sem lesz teljesen elektromos változat (az e-Golf helyett az ID.3-at kÃnálják a vevÅ‘knek), Ãgy jelen állás szerint a hagyományos tÃpusnevek és a belsÅ‘ égésű motorok sorsa összefonódott.
Generációról generációról folyamatosan csiszolták a Golfot, sikere elvitathatatlan, az első generáció példányainak ára már emelkedőben van
Az új Golf palettáján azért találni elektromos motorral szerelt modelleket, plug-in hibrid kivitelbÅ‘l rögtön kettÅ‘t is. A Golf GTE erÅ‘sebb verziója 245 lóerÅ‘t állÃt csatasorba, a kevésbe izmos variáns pedig 204 lóerÅ‘t vonultat fel, az elektromos hatótáv akár 60 kilométer is lehet. Új jelölés is érkezik a nyolcadik kiadással, méghozzá az eTSI, ami könnyű hibrid modelleket jelent, ezek a kivitelek 110/130/150 lovas verziókban állnak majd a vevÅ‘k rendelkezésére, ám ezek a modellek nem lesznek jogosultak a zöld rendszámra.
Az előző generációnál izgalmasabb a forma, ám a Golfot jellemző konzervativizmus a nyolcadik generáció esetében is jelen van
A Volkswagen eddig 35 milliós példányszámban elkelt tÃpusa még jó darabig a kÃnálatban maradhat, vélhetÅ‘en tisztán elektromos kivitel nélkül is az európai piac egyik legnépszerűbb szereplÅ‘je lesz.