Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sikerült rendezni a kusza névvitákat, jövőre csak egy Lotus marad, lesz Caterham, Virgin helyett pedig Marussia.
Az idei évadban kicsit furán alakult a rajtrács, mivel két csapat is Lotus-Renault konfigurációjú versenyautóval jelent meg a futamokon.
Jövőre a korábbi Renault csapat hagyatékára épített Lotus lesz az egyetlen a mezőnyben ezen a néven
Egyikük a 2010-ben még Cosworth-, idén pedig már Renault-motorral, Heikki Kovalainennel és Jarno Trullival rajthoz álló malajziai Team Lotus, mely a Proton által birtokolt licencnek köszönhetően hívhatta így autóját. A másik a korábbi Renault F1 Teamből átalakított brit Lotus-Renault GP istálló Bruno Sennával és Vitalij Petrovval. Ez az a csapat, ahova a lengyel Kubica valószínűleg nem fog tudni visszatérni 2012-ben.
A malájok már év elején Lotus-ruhába öltöztették a Caterhamet, most megcsinálhatják ugyanezt fordítva a versenyistállónál
Hirdetés
Az elnevezésekkel kapcsolatban már év eleje óta megy a huzavona, és most végre úgy tűnik, hogy sikerül megnyugtatóan rendezni a helyzetet. A brit Renault-utód kapta a jogot, hogy a következő szezonban Lotus néven indítsa autóit, míg a malájok egy másik neves brit sportkocsi-gyártó, az általuk nemrég megvásárolt Caterham égisze alatt szerepelnek 2012-ben.
Ezekkel a lépésekkel egy időben a Renault is befejezi közvetlen F1-es közreműködését, és marad motorszállítói szerepben a Lotus, Caterham, Willams és Red Bull Racing csapatoknál.
Jövőre már a hátsó szárnyon, a Virgin helyén szerepel majd a Marussia neve
Az FIA vezetősége még egy névváltoztatási kérelmet hagyott jóvá legutóbbi ülésén, a Virgin Racing eldobja a milliárdos Richard Branson cégjelzését, és helyette a szupersportautókat gyártó orosz Marussia nevét próbálják diadalra vinni 2012-ben.