Háromhengeresedik a Volvo is

A Volvo történetének első háromhengeres motorja az XC40-et hajtja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Történetének első háromhengeres benzinmotorját az XC40 szabadidő-autóba szánja a Volvo.


Először a brit piacon vezetik be a háromhengeres erőforrást. Az 1,5 literes motorról az autó hátuljára felragasztott T3 logó árulkodik majd a külső szemlélők számára. Az utasoknak viszont leginkább a csendesség lesz majd feltűnő, a vezető pedig előreláthatólag nem panaszkodhat erőtlenségre.
Hirdetés

A hatékonyságról híres Drive-E motorcsalád új tagja 156 lóerős és 265 Nm forgatónyomatékot vonultat fel, utóbbi már 1850-es percenkénti fordulattól rendelkezésre áll egészen 3850-es fordulatig. Ezt az erőt hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja az első kereke felé. A T3-as XC40 így 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/óra tempóra, és akár 1,6 tonnát is tud vontatni.

Nagy-Britanniában mindhárom felszereltségi szinthez, nevezetesen a Momentum, az R-Design és az Inscription változatokhoz is rendelhető, illetve mindezekhez kérhető egy „pro” elnevezésű kiegészítő csomag is. A Momentumhoz jár többek között a 9 colos érintőképernyős központi kijelzős navigációs rendszer, továbbá kétzónás klímaberendezés, 18 colos könnyűfém felni és hátsó parkolóradar. Az R-Design megfejeli ezt sportos kiegészítőkkel és sportosabb felfüggesztéssel, míg az Inscription fabetétekkel az utastérben, bőrkárpitozással és motoros csomagtér-ajtó mozgatással. A Pro pedig fűthető üléseket és szélvédőt, kanyarkövető fényszórókat és nagyobb felniket ad még hozzá a felszereltségi tételekhez. Nagy-Britannia után valószínűleg egész Európában ott szerepel majd a választható motorok listáján az új háromhengeres egység.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?