Használt Corsa, Fabia, Fiesta és Swift. Melyik olcsóbb?
Piaci körkép: a legnépszerűbb használt kisautók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megnéztük, hogy használtan, három korcsoportra bontva vajon melyik mennyibe kerül a kisautó-kategória idehaza legnépszerűbb modelljei közül.
A DataHouse Kft. adatai alapján idén eddig Fiestából és Fabiából adtak el a legtöbbet újonnan. Utánuk a népszerűségi listán a Corsa és a Swift jön, ezért választottuk őket
Mifelénk sokaknak egy kisautó Az autó, mert nem kell nagyobb vagy mert nem telik nagyobbra. A tehetősebb családoknál második-sokadik kocsiként szolgálnak, a cégeknél ezerszám futkosnak és szolgálnak megannyi kéz között és talp által taposva - a kompaktok és a középkategóriások után a kisautó-kategória legnépszerűbb modelljei között néztünk szét korcsoportokra bontott áraikra koncentrálva. Főszereplőink a Ford Fiesta, az Opel Corsa és a Skoda Fabia, illetőleg három a magyar igazság és egy a ráadás alapon a mi autónk, a Suzuki Swift. A Polo vagy a Yaris és a többiek kiestek.
C Corsa és nekünk első Swift: ég és föld az Opel javára minden szempontból azt leszámítva, hogy a Suzukival olcsóbb az autózás. Utóbbit szokás azért nem választani, mert zéróközeli az utasvédelme, és hát tényleg az...
Bár valamelyikből kombi és szedán is készült (Fabia), többségüket pedig háromajtósként vagy épp kisáruszállító kivitelben is gyártották (és gyártják napjainkban is), összeállításunkban a legkedveltebb ötajtós, benzines verziókra figyeltünk. A Használtautó.hu oldalon szereplő hirdetések közül a fényképeseket vettük figyelembe árral, alapkövetelményként még érvényes magyar okmányokat, legfeljebb 12 éves kort, legalább 6 hónap műszakit, klímát és normál állapotot vártunk el. [BANNER type="1"] Elsőként a 10-12 évesekből merítettünk, ez a B és a C Corsa, az első Fabia, a negyedik generációs Fiesta és - nekünk, hazai gyártásból - az első Swift halmaza. A Fordra és az Opelre átlagosan tágas utas- és csomagtér, minőség és színes motorpaletta jellemző (még egyszer: csakis a benzineseket néztük azon az elven, hogy egyrészt a dízel nem feltétlen való kisautóba, másrészt nem éri meg, harmadrészt növeli a meghibásodási kockázatot), a Skoda ekkor már szinte Volkswagen volt, de kizárólag 1.4-es blokkal, a Suzuki bezzeg még a "papírkasztnis", a szűk, a spártai, a régi, 8 vagy 16 szeleppel. A légkondin túl majdnem mind egy vagy két (olykor négy) légzsákkal, szervokormányosan, ABS-szel, elektromos ablakkal, például. A Swiftből automata váltósat, sőt összkerekest is láttunk, kuplungnélküliséget a Corsa is adhat.
| Modell | Motor | Ár (Ft) |
| Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 | 598 000-900 000 |
| Opel Corsa | 1.0, 1.2, 1.4 | 575 000-1 180 000 |
| Skoda Fabia | 1.4 | 549 000-990 000 |
| Suzuki Swift | 1.0, 1.3 | 358 000-829 000 |
Látható, hogy általánosságban véve és 10-12 éves korban messze a Swift a legolcsóbb, nézzük, egészen konkrétan mennyivel is, ha 2002-es modellekre szűkítjük a kört.
| Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
| Ford Fiesta 1.3 | 60 | 128 000 | 623 000 |
| Opel Corsa 1.0 | 58 | 139 000 | 890 000 |
| Skoda Fabia 1.4 | 68 | 175 000 | 776 000 |
| Suzuki Swift 1.3 | 68-86 | 86 000 | 663 000 |
Tízévesen a Fiesta ára a legjobb, a Fabiákért átlagban jó 150 ezerrel többet kérnek
Ugorjunk pár esztendőt, lássuk, miként változik a helyzet a 2004-2006-os példányokat vizslatva. Az előző korosztályhoz képest (picit) újabb lett a Fiesta és (nagyon, leginkább) a Swift, míg a (továbbra is C) Corsa és a (még mindig első generációs) Fabia csupán frissített. Na jó, Corsából 2006-ban már megérkeztek a kövér D-fecskék is, ám csak néhány példánnyal.
| Modell | Motor | Ár (Ft) |
| Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4 | 749 000-1 500 000 |
| Opel Corsa | 1.0, 1.2, 1.4 | 799 000-1 800 000 |
| Skoda Fabia | 1.2, 1.4 | 689 000-1 399 000 |
| Suzuki Swift | 1.3, 1.5 | 939 000-1 790 000 |
Utólagos engedelmükkel a Fabiákból egy kirívóan drága (2,4 millió forintos árú) és a Swiftek tömkelegéből egy feltűnően olcsó (700 ezer forint alatti árú), normál állapotúnak feltüntetett, de nem túl jó karban lévő példányt nem vettünk számításba. A Skodánál megjelent az 1,2 literes, a Suzukinál az 1,5 literes motor. Fókuszáljunk a 6 évesekre: vajon melyik a legolcsóbb?
| Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
| Ford Fiesta 1.3 | 69 | 67 000 | 1 013 000 |
| Opel Corsa 1.2 | 80 | 60 000 | 1 329 000 |
| Skoda Fabia 1.2 | 64 | 74 000 | 1 061 000 |
| Suzuki Swift 1.3 | 92 | 84 000 | 1 248 000 |
Szóval az élen nem változott a helyzet, maradt a kedvenc és pár példánnyal már 2006-ból is D jelű, új Corsa a legdrágább. A legfickósabb, csomagterével legszerényebb mokány Swift feljött másodiknak, azaz aki 1 millió forint környékén keres jó kis 6 éves autót benzines alapmotorral, 5 ajtóval és klímával, annak - a legnépszerűbbekből - a Fabia és a Fiesta lehet reális alternatíva.
Elképesztő, mennyi "új" Swift eladó, és bizony nem is szerény áron. A 2006-os Fiesták és Corsák között komoly 300 ezres különbséget tapasztaltunk, utóbbiak a drágábbak
És akkor térjünk rá a legfiatalabb korosztályra, a 2-4 éves használt Corsa, Fabia, Fiesta, Swift társaságra. A Corsa már egyértelműen D (némi facelifttel), a Fabia új (bár nem sokat változott), a Fiesta vagy az elődből a legvége, vagy épp már nagyon új, a Swift dettó.
| Modell | Motor | Ár (Ft) |
| Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 | 1 190 000-2 950 000 |
| Opel Corsa | 1.2, 1.4 | 1 399 000-2 749 000 |
| Skoda Fabia | 1.2, 1.4 | 1 399 000-2 350 000 |
| Suzuki Swift | 1.2, 1.3 | 1 220 000-3 299 000 |
Hát igen, időközben a Swiftnél beköszöntött a már nem annyira a mi autónk jelenkor a szériában ESP-s, 7 légzsákos újdonsággal, de a Fiestánál is hatalmas az árolló. Nézzük a 2010-eseket, úgy tisztább lesz a kép.
| Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
| Ford Fiesta 1.25 | 82 | 29 000 | 2 473 000 |
| Opel Corsa 1.2 | 86 | 4 000 | 2 624 000 |
| Skoda Fabia 1.4 | 86 | 41 000 | 2 163 000 |
| Suzuki Swift 1.2, 1.3 | 92-94 | 14 000 | 2 460 000 |
Nagyot koppanhat, aki azt gondolja, hogy egy használt Suzuki például biztosan olcsó. Ahhoz képest persze jó bolt egy aktuális modellt másfél-kétéves, alig valamit futott szalonautóként beszerezni, hogy újonnan horroráron adják
A Corsát nyugodtan kikiálthatjuk a négyesfogat mindenkori legdrágábbjának, persze ha egy Polóval, egy Yarisszal vagy akár egy Jazzel mérkőztetnénk, nem tűnne ennyire magas árúnak. A Fiestánál a modell- és a szemléletváltás alaposan megdobta az ázsiót, ugyanez igaz a Swiftre, amely gazdag ellátmánnyal igyekszik feledtetni méretbeli hátrányait. Cserébe 2,46 millió forintos átlagáron kvázi új demóautókhoz lehet jutni, és ennek fényében már nem is rossz bolt egy félig-meddig azért magyar kocsi alig használtan - nagyságrendekkel olcsóbban az újkori listaárhoz viszonyítva.














Igazából a régi swift ami képes hat alatti fogyasztásra normál vegyes használatnál…. A jimmy közuton benyalja a 7-8 litert es országuton épp hogy használható…. Ignis a hátsó merevtengelye miatt pattog… Azzal olyan 7 liter körül lehet vele járni…. A pattogása közuton rossz. Földesuton pont jó…
Én így spontán Rav4-et mondanék, SX4-et, Jimny-t, Vitarat. Ezeket ajánlom földútra. Persze nem mindegyik felel meg a feltételeknek.
És milyen márkák jöhetnek szóba?
Der MIlan!! A futoműve sem nem lágy ,se nem kemény…. A szerintem az autó közuti használatba picit magasan van( főleg a kínézet miatt) . Ha én ilyen swiftet veszek akkor egy picit ültetek rajta… A kasztni a 80-as évekbeli tervezése miatt nyeklik egy picit, de toronymerevítővel teljesen versenyképes…. A földuton is lehet szerintem hasznalni… Max az ignis es a terepjarók lennének ideális választások… De ha a földút nem vészes nyugodtan lehet ilyet venni ,mert sok alkatrész van a piacon és olcson, illetve ezeket még a régi ladás szerelők is megtudják javítani…
Hát nem igazán. Ha félti a kocsiját akkor nem javaslom, ha meg nem érdekli akkor nyomhatja neki. 😀
Kizárólag a suzuki jöhetne szóba!
Ha valami nagy ritkán tönkre menne benne 1ft-ért beszerzem:)))
A futóműve szerintem pont jó, bár nagyon-nagyon szar útra nem javaslom. Itt Fehérváron „jó”-nak mondhatóak az utak, szóval nekünk tökéletes. Azért mondtam hogy pont jó, mert nem túl feszes, (a kisebb-közepes úthibákat simán elvégzi) de nem is túl lágy, (nagyobb sebességgel is be lehet venni egy-két kanyart). Az utat viszont nagyon jól fekszi, bár ez Sedan.
Jó, értem. Sok ember nem szereti, mert papírautó, de átlag 6.5-7 literből el lehet járni vele. És nem kerül olyan sokba a fenttartása.
Saját tapasztalatból mondom, nekünk egy 2002-es Swiftünk van (86 LE), hogy mindennapi használatra tökéletes. Olajat kell csak cserélni, meg tankolni kell! Aki meg fél a forgalomba, ne üljön kocsiba, vagy tanuljon meg vezetni!!!