Használt Corsa, Fabia, Fiesta és Swift. Melyik olcsóbb?

Piaci körkép: a legnépszerűbb használt kisautók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megnéztük, hogy használtan, három korcsoportra bontva vajon melyik mennyibe kerül a kisautó-kategória idehaza legnépszerűbb modelljei közül.


Mifelénk sokaknak egy kisautó Az autó, mert nem kell nagyobb vagy mert nem telik nagyobbra. A tehetősebb családoknál második-sokadik kocsiként szolgálnak, a cégeknél ezerszám futkosnak és szolgálnak megannyi kéz között és talp által taposva - a kompaktok és a középkategóriások után a kisautó-kategória legnépszerűbb modelljei között néztünk szét korcsoportokra bontott áraikra koncentrálva. Főszereplőink a Ford Fiesta, az Opel Corsa és a Skoda Fabia, illetőleg három a magyar igazság és egy a ráadás alapon a mi autónk, a Suzuki Swift. A Polo vagy a Yaris és a többiek kiestek.
Bár valamelyikből kombi és szedán is készült (Fabia), többségüket pedig háromajtósként vagy épp kisáruszállító kivitelben is gyártották (és gyártják napjainkban is), összeállításunkban a legkedveltebb ötajtós, benzines verziókra figyeltünk. A Használtautó.hu oldalon szereplő hirdetések közül a fényképeseket vettük figyelembe árral, alapkövetelményként még érvényes magyar okmányokat, legfeljebb 12 éves kort, legalább 6 hónap műszakit, klímát és normál állapotot vártunk el.
Hirdetés
Elsőként a 10-12 évesekből merítettünk, ez a B és a C Corsa, az első Fabia, a negyedik generációs Fiesta és - nekünk, hazai gyártásból - az első Swift halmaza. A Fordra és az Opelre átlagosan tágas utas- és csomagtér, minőség és színes motorpaletta jellemző (még egyszer: csakis a benzineseket néztük azon az elven, hogy egyrészt a dízel nem feltétlen való kisautóba, másrészt nem éri meg, harmadrészt növeli a meghibásodási kockázatot), a Skoda ekkor már szinte Volkswagen volt, de kizárólag 1.4-es blokkal, a Suzuki bezzeg még a "papírkasztnis", a szűk, a spártai, a régi, 8 vagy 16 szeleppel. A légkondin túl majdnem mind egy vagy két (olykor négy) légzsákkal, szervokormányosan, ABS-szel, elektromos ablakkal, például. A Swiftből automata váltósat, sőt összkerekest is láttunk, kuplungnélküliséget a Corsa is adhat.
10-12 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell Motor Ár (Ft)
Ford Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 598 000-900 000
Opel Corsa 1.0, 1.2, 1.4 575 000-1 180 000
Skoda Fabia 1.4 549 000-990 000
Suzuki Swift 1.0, 1.3 358 000-829 000

Látható, hogy általánosságban véve és 10-12 éves korban messze a Swift a legolcsóbb, nézzük, egészen konkrétan mennyivel is, ha 2002-es modellekre szűkítjük a kört.
2002-es modellek öt ajtóval és alapmotorral
Modell Teljesítmény (LE) Átlagfutás (km) Átlagár (Ft)
Ford Fiesta 1.3 60 128 000 623 000
Opel Corsa 1.0 58 139 000 890 000
Skoda Fabia 1.4 68 175 000 776 000
Suzuki Swift 1.3 68-86 86 000 663 000
Nos, talán meglepő, de a 10 éves, papíron egész keveset futott Swiftek a jelek szerint drágábbak a Fiestáknál (figyelem, Swiftből csak 1.3-as játszik, abból is főleg már az erősebb 16 szelepes), a szigorúan nem B, hanem C Corsa háromhengeresen viszonylag frissnek, modernnek számít a 2002-esek mezőnyében, ezért az árlépcső. Maximum 700 ezer forintos kisautót keres 5 ajtóval, benzines alapmotorral és klímával? A Fiesta vagy a Swift az ön autója.
Ugorjunk pár esztendőt, lássuk, miként változik a helyzet a 2004-2006-os példányokat vizslatva. Az előző korosztályhoz képest (picit) újabb lett a Fiesta és (nagyon, leginkább) a Swift, míg a (továbbra is C) Corsa és a (még mindig első generációs) Fabia csupán frissített. Na jó, Corsából 2006-ban már megérkeztek a kövér D-fecskék is, ám csak néhány példánnyal.
6-8 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell Motor Ár (Ft)
Ford Fiesta 1.25, 1.3, 1.4 749 000-1 500 000
Opel Corsa 1.0, 1.2, 1.4 799 000-1 800 000
Skoda Fabia 1.2, 1.4 689 000-1 399 000
Suzuki Swift 1.3, 1.5 939 000-1 790 000

Utólagos engedelmükkel a Fabiákból egy kirívóan drága (2,4 millió forintos árú) és a Swiftek tömkelegéből egy feltűnően olcsó (700 ezer forint alatti árú), normál állapotúnak feltüntetett, de nem túl jó karban lévő példányt nem vettünk számításba. A Skodánál megjelent az 1,2 literes, a Suzukinál az 1,5 literes motor. Fókuszáljunk a 6 évesekre: vajon melyik a legolcsóbb?
2006-os modellek öt ajtóval és alapmotorral
Modell Teljesítmény (LE) Átlagfutás (km) Átlagár (Ft)
Ford Fiesta 1.3 69 67 000 1 013 000
Opel Corsa 1.2 80 60 000 1 329 000
Skoda Fabia 1.2 64 74 000 1 061 000
Suzuki Swift 1.3 92 84 000 1 248 000

Szóval az élen nem változott a helyzet, maradt a kedvenc és pár példánnyal már 2006-ból is D jelű, új Corsa a legdrágább. A legfickósabb, csomagterével legszerényebb mokány Swift feljött másodiknak, azaz aki 1 millió forint környékén keres jó kis 6 éves autót benzines alapmotorral, 5 ajtóval és klímával, annak - a legnépszerűbbekből - a Fabia és a Fiesta lehet reális alternatíva.
És akkor térjünk rá a legfiatalabb korosztályra, a 2-4 éves használt Corsa, Fabia, Fiesta, Swift társaságra. A Corsa már egyértelműen D (némi facelifttel), a Fabia új (bár nem sokat változott), a Fiesta vagy az elődből a legvége, vagy épp már nagyon új, a Swift dettó.
2-4 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell Motor Ár (Ft)
Ford Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 1 190 000-2 950 000
Opel Corsa 1.2, 1.4 1 399 000-2 749 000
Skoda Fabia 1.2, 1.4 1 399 000-2 350 000
Suzuki Swift 1.2, 1.3 1 220 000-3 299 000

Hát igen, időközben a Swiftnél beköszöntött a már nem annyira a mi autónk jelenkor a szériában ESP-s, 7 légzsákos újdonsággal, de a Fiestánál is hatalmas az árolló. Nézzük a 2010-eseket, úgy tisztább lesz a kép.
2010-es modellek öt ajtóval és alapmotorral
Modell Teljesítmény (LE) Átlagfutás (km) Átlagár (Ft)
Ford Fiesta 1.25 82 29 000 2 473 000
Opel Corsa 1.2 86 4 000 2 624 000
Skoda Fabia 1.4 86 41 000 2 163 000
Suzuki Swift 1.2, 1.3 92-94 14 000 2 460 000

A Skodánál csöppet csalnunk kellett, mert az 1,2 literes alapmotorral mindössze egy példány felelt meg a kritériumoknak, így a nagyobbik 1.4-est vettük figyelembe. Ám így is a hiába új, hiába már majdnem mindenki által itthon is elfogadottan VW-technikás, de szürke, valamint a többség által csúnyácska Fabia számít a legolcsóbb 2 évesnek a Top3+1 magyarországi kisautók használtversenyében. Akinek valamivel 2 millió forint feletti összeg áll rendelkezésére egy benzines, ötajtós, klímás kisautóra, számára a Skoda Fabia az elsőszámú célpont.
A Corsát nyugodtan kikiálthatjuk a négyesfogat mindenkori legdrágábbjának, persze ha egy Polóval, egy Yarisszal vagy akár egy Jazzel mérkőztetnénk, nem tűnne ennyire magas árúnak. A Fiestánál a modell- és a szemléletváltás alaposan megdobta az ázsiót, ugyanez igaz a Swiftre, amely gazdag ellátmánnyal igyekszik feledtetni méretbeli hátrányait. Cserébe 2,46 millió forintos átlagáron kvázi új demóautókhoz lehet jutni, és ennek fényében már nem is rossz bolt egy félig-meddig azért magyar kocsi alig használtan - nagyságrendekkel olcsóbban az újkori listaárhoz viszonyítva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 22:46
    Permalink

    Igazából a régi swift ami képes hat alatti fogyasztásra normál vegyes használatnál…. A jimmy közuton benyalja a 7-8 litert es országuton épp hogy használható…. Ignis a hátsó merevtengelye miatt pattog… Azzal olyan 7 liter körül lehet vele járni…. A pattogása közuton rossz. Földesuton pont jó…

  • 2017.10.30. at 22:46
    Permalink

    Der MIlan!! A futoműve sem nem lágy ,se nem kemény…. A szerintem az autó közuti használatba picit magasan van( főleg a kínézet miatt) . Ha én ilyen swiftet veszek akkor egy picit ültetek rajta… A kasztni a 80-as évekbeli tervezése miatt nyeklik egy picit, de toronymerevítővel teljesen versenyképes…. A földuton is lehet szerintem hasznalni… Max az ignis es a terepjarók lennének ideális választások… De ha a földút nem vészes nyugodtan lehet ilyet venni ,mert sok alkatrész van a piacon és olcson, illetve ezeket még a régi ladás szerelők is megtudják javítani…

  • 2017.10.30. at 22:46
    Permalink

    A futóműve szerintem pont jó, bár nagyon-nagyon szar útra nem javaslom. Itt Fehérváron “jó”-nak mondhatóak az utak, szóval nekünk tökéletes. Azért mondtam hogy pont jó, mert nem túl feszes, (a kisebb-közepes úthibákat simán elvégzi) de nem is túl lágy, (nagyobb sebességgel is be lehet venni egy-két kanyart). Az utat viszont nagyon jól fekszi, bár ez Sedan.

  • 2017.10.30. at 22:46
    Permalink

    Saját tapasztalatból mondom, nekünk egy 2002-es Swiftünk van (86 LE), hogy mindennapi használatra tökéletes. Olajat kell csak cserélni, meg tankolni kell! Aki meg fél a forgalomba, ne üljön kocsiba, vagy tanuljon meg vezetni!!!

Vélemény, hozzászólás?