Hatalmas felfedezés: fronthajtású autóval is lehet driftelni

Hogyan drifteltessünk meg akármilyen autót?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elöl hajt az autód, de a drift az életed? Itt a megoldás. Dobj egy fatálcát a hátsó kerekek alá, húzd be a kézit, és mehet a móka.


A világ egyik nagyszerű, évtizedek óta ismert és végtelenül hasznos találmányára sikerült az amerikaiaknak ismét felhívni a "youtuberek" figyelmét. Ha mindened a drift, de eddig nem engedhettél meg magadnak egy hátsókerekes járgányt, akkor itt a megoldás számodra is! Tulajdonképpen bármilyen autó alatt használható az a megoldás, amit a lenti kisfilmben is bemutatnak. Az amerikai fiatalok egy fatáblát raktak a hátsó kerekek alá, behúzták a kéziféket, a többit pedig az első kerekek hajtására bízták. Ugyan nem lehet az összes drift-technikát végigpróbálni vele, mint a lendítésből vagy kuplunggal megindított csúsztatások, a tsuiso pedig végképp nem ajánlott, de azért jó móka lehet ez is. Természetesen csak biztonságos körülmények között, akár egy nagy, ám üres parkolóban.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:04
    Permalink

    Amúgy a magyarázat egyszerű:
    A drift alapja, hogy túlkormányzottá tedd az autót (az utcai verdák alapból alulkormányzottak, tehát kifele tolja az orrát a kanyarból). A túlkormányzottság olyankor jelentkezik, ha a hátsó tengelyen (direkt nem kereket írtam) lecsökken, vagy megszűnik a tapadás az elülsőhöz képest. Ezt hátsókerekessel könnyen kivitelezed: megbólintod az autót fordulás előtt (fékezel, hogy “előre essen” az autó súlya), majd kormány teher, kövér gáz, ellenkormány, és már csúszol is. Ha elsőkerekessel tálcázol, hátul alapból szinte semmi tapadás, így még könnyebb dolgod van. Ha az első kerekek se patent állapotúak, akkor nagyon szépen kipörögnek a mutatvány alatt, és még füstöt is tolsz akkorát, mint a nagyok. Csak ne felejtsük, hogy itt a fékezés egyik fele ki van iktatva, így ha már nagyon megy, nem szabad belefeledkezni, nagyon észnél kell lenni.

  • 2017.10.28. at 06:04
    Permalink

    Ejj ha, valaki 2016-ban feltalálta a spanyol viaszt? Mi kb 10-12 éve ökörködtünk ezzel. Csak mi az egyik legolcsóbb “tálcát” (ami amúgy a legjobbnak is bizonyult) használtuk. Jól bírja a strapát, és nem karistolja az aszfaltot, ez pedig nem más, mint a duroplast (Trabant kaszni). Tehát, végy egy 5 ezer ft-os trabit, szaggasd darabokra, és mehet a móka. Az elsőkerekes Vectrám olyan szépen csúszott keresztbe, hogy öröm volt visszanézni a külső videót.
    De szerintem youtube-on, vagy indavideón hemzsegnek a korabeli videók, csak pötyögd be, hogy “tálcázás”, és néhány pincéres baki mellett feldob egy jó nagy adag autós baromkodást is.
    Ja, és igen, a hajtott kereket remekül le lehet füstölni, ha van elég kraft a motorban, úgyhogy nem árt játszós gumit felpattintani.

  • 2017.10.28. at 06:04
    Permalink

    Felsőfokú tanulmányaim elején drájvos McDoban dolgoztam suli mellett, már tizenpár évvel ezelőtt is “kölcsönöztek” el tálcákat ilyen céllal. Utána persze otthagyták, de szétkarcolva mi is csak kidobtuk.

Vélemény, hozzászólás?