Házi macska – Peugeot 301 facelift teszt

Peugeot 301 1.6 VTi Active teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyetlen szívó motorjával, az alapnál eggyel jobb felszereltségben teszteltük a már ráncfelvarrott, Citroën C-Elysée iker Peugeot 301-et.


Török szedán. Egy '30-as évekbeli márkanevét hozta vissza a Peugeot 2012-ben, amikor bemutatta a 301-et. Az oroszlánosok új szedánja házon belüli ikertestvérével, a Citroën C-Elysée-vel karöltve mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, hogy a - szegmens gúnyos nevén - török szedánok között versengjenek. Az elképzelés egyszerű volt: olcsó középkategóriás autót készíteni a feltörekvő piacokra. Épp ezért, Nyugat-Európában, így hazájukban sem forgalmazzák őket. Ki sem néznénk belőle, de a C-Elyséeből készült a PSA WTCC-s túraautója is, tudják, amivel háromszor világbajnokok lettek. A 2017-es évet már enyhe vérfrissítéssel kezdte meg a PSA szedánpárosa, most a Peugeot 301 volánja mögött tapasztalhattuk meg a változásokat. A 301 továbbra is egy kissé puritán, de olcsó autó. Jelenlegi konkurense a Lada Vesta, az épp most frissülő Skoda Rapid és az új Fiat Tipo. A Renault Fluence kiesett a körből.
Visszavett az arcából. Facelift előtt is járt már nálunk a 301, ám akkor csúcsfelszereltségben és nyomatékos dízellel. Most teljesen más a képlet: 1,6 literes szívó benzines, az alapnál eggyel jobb Active felszereltségi szint. Kívül-belül megújult a frissített 301, sokkal komolyabban vehető, a Peugeot új dizájnvonalához igazított a külső, elődjénél mindössze 3 mm-rel hosszabb, ami kb. az új lökhárítóknak tudható be. Franciásan finomak a vonalak, újak a már csipás fényszórók, és szerencsére kisebbre vették a korábban álmosan tátogó főhűtőrácsot. Igényesebb az első lökhárító rajzolata, ködfényszórói felett hosszúkás ledes menetfények húzódnak. A far szinte változatlan, egyedül a lámpák újak, már karommintásak és Peugeot feliratosak. Tetszetősek.
Tágas beltér. Belvárosi munkába járósnak találták ki a 301-et, amiben a család is elfér a hétvégi kiránduláshoz. Mi az, hogy elfér? Fejedelmi a helykínálat! Tulajdonképpen semmi sem vesz el a hasznos térből, a hátul ülőknek is szellős lábtér jut, a csomagtartó pedig szedánosan öblös. Szűk a raktérnyílás, kissé magasra is kell emelni a bőröndöket, de értékelendő, hogy csomagtere meg tudott maradni 506 literesnek, amiben még én is kényelmesen elférnék. Támladöntéssel 1038 literesre bővíthető, de nem a szedánoktól megszokott szűk lyukon át, hanem egy elég széles résen. Hatalmas belső méretei ellenére könnyű tudott maradni, mindössze 1089 kg, ami szegmensében kevésbé szokatlan, de így is jónak számít.
Átgondolatlan részletek. Olcsó autó létére nem fájóak a műanyagok, az ülések puhák, az utastérben számos hasznos tárolót találunk. Több lett a szögletes forma, az ajtózár és a vészvillogó kapcsolója a sarkokba lettek szorítva. Szabadon variálható a most már nem csak középkonzolt, de az egész műszerfalat beborító, jelen esetben szürke műanyag. Ha már volán, utóbbi nagy hátránya, hogy a mögötte lévő bajuszkapcsolók továbbra sem láthatóak. Tesztalanyunk extraként már 7 colos infotainment kijelzőt is kapott, meglepően jó grafikával, matt felületű, csillanásmentes képernyővel. Fedélzeti komputer van, nagyszerű váltásjelzővel ráadásul, de nem sok egyébre használható. Teljesen logikátlan például, hogy a fogyasztási adatokat miért a központi nagy kijelzőre írja ki.
Hirdetés

Városra szabva. Egyetlen szívómotorjával, a négyhengeres, 1,6 literes, 115 lóerős VTi-vel vallott a faceliftes 301, így nagyszerű összehasonlítási alap volt a Lada Vesta hasonló tulajdonságú motorja után. A francia szedán egyértelműen agilisebb, mozgékonyabb. A gázreakció gyors, ahogy egy szívótól elvárnánk, a futómű pedig puha, komfortos, ahogy egy franciától elvárnánk. Városban nagyszerűen élhető, érezhetően oda is szánták. Könnyedén kapcsolható az 5 fokozatú kézi váltó, kulisszái egyértelműek, bár számomra túl laza volt. Rövid az egyes, és a többi fokozatot sem húzták el nagyon, így autópályán már bőven 3000 fordulat/perc felett zakatolunk. A szélzaj itt jelentős. Csak ez a motor kérhető egyébként a 6 sebességes automatával is. A kormány nagy mozdulatokat igényel, nagyobb úthibáknál képes felütni a felfüggesztés, tempósabb kanyarodásnál pedig képes dőlni a kasztni. Fogyasztása egy 1,6 litereshez méltó, 7,5 liter/100 km lett a tesztátlag.
Olcsó szedán. Csak az Active felszereltségtől érhető el az általunk is próbált szívómotor, most 270 000 Ft kedvezménnyel, 3 835 000 forintért vihetjük haza az azzal szerelt 301-et. Az Active ráadásul már alapból is gazdag ellátmányt ad: manuális klíma, tempomat, ESP, ABS, vészfékasszisztens, leállításkor elsötétedő fényszórók, abroncsnyomás-érzékelő, isofix, front- és oldallégzsákok. A további extrákat sem mérik drágán, például 160 000 Ft felár az érintőképernyő. A tesztautó ára, az akciót is levonva 4 350 000 Ft, már metálfénnyel és távirányítós kulccsal. Mellette szólhat még az 5 év garancia is. Döntéshozatal előtt érdemes üléspróbázni, akár tesztvezetni a 301-et és konkurenseit. Lehet, hogy valaki pont ezt a karaktert keresi.
Értékelés
Pozitív
Határozottabb külső, könnyed vezethetőség, komfortos futómű, nagyon tágas beltér, alapból is gazdag felszereltség, olcsóság
Negatív
Hanyag kivitelezés, laza váltó, hatodik fokozat hiánya, tetemes fogyasztás, egy frissítés után több változást várnánk
Árak
Tesztmodell alapára
4 105 000 Ft (2017.06.05.)
Tesztautó ára
4 620 000 Ft (2017.06.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1587 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE)
Nyomaték:
150 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4445 mm
Szélesség:
1748 mm
Magasság:
1466 mm
Saját tömeg:
1089 kg
Össztömeg:
1540 kg
Terhelhetőség:
451 kg
Tengelytáv:
2652 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
506-1038 l
Belső szélesség elöl:
1445 mm
Belső szélesség hátul:
1442 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1032 mm
Csomagtér magassága:
550 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1840 mm
Raktérnyílás szélessége:
920 mm
Raktérnyílás magassága:
480 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1587 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 sebességes kézi
Nyomaték:
150 Nm
Teljesítmény:
85 kW (116 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
CO2-kibocsátás:
148 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Egyetértek, futárcéges ismerősöm használ ilyeneket, totálisan meg van elégedve, pedig 200 ezer felett futottak az autói, eddig csak pár kopó-forgó alkatrészt cserélt. Bírják a magyar utakat, a dízelek fogyasztása 5 liter körül. Tágas, masszív autók, mi kell még??? Kár hogy az előző, pozitív kommentjeim törölték, remélem ez átcsúszik a cenzorokon…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Elég gáz, hogy 2017-ben még mindíg egy autó egyenesfutásának pontatlanágáról kell beszélni. ezzel nem ócsárolni akarom, csak egyszerűen gáz…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Szerintem nagyon jó autó, nekem ez az autókialakítás az idol. Sikerült utasként, de ülnöm 2-ben is, de elégedett vagyok, jól húz, menetzajt pedig a minimális motorhangon túl nem hallottam. A bukkanókat, fekvőyardokat is jól reagálja le a futóműve.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    rettentően tetszett a típus, meggyőzőnek tűnt a praktikussága, mérete, ára, és az 1.2es motor, amit az újságírók talán sosem tesztelnek, mivel alap motor. minek is teszteljenek olcsó autót alap motorral, aki olcsó autót vesz úgyse számít a pénz amit motorra, adókra, tankolásra költ vagy hogy is gondolják ezt.
    a bérléskor azt mondták eszméletlen jól megy a diesel. hát teszteltük, s baromira nem nyert meg: tényleg úgy tűnt, hogy gyors, talán a hang miatt, de amikor az órára néztem -az úttartás pontatlansága és az egyenesfutás miatt alig mertem lenézni az útról, csak 80at mutatott a sebessgégmérő. grande punto diesel után nagyon off. szerintem vagy baja volt a miénknek amit kétlek mert csak pár ezer volt benne, vagy túl gagyira és lötyögősre vették az egészet.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    A szerző többször is említi, hogy az egyetlen szívómotorjával teszteli a 301-est. Hát nem. Nem ártott volna egy árlistába belenézni, hogy ne írjon le butaságot többször is.

    Az 1.2 Puretech (82 LE) is szívó benzines.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Húú tiplikém, most jól megijesztettél, rendesen összesartam magam, hogy koppanni fogok a TSI-vel. Szerintem holnap kicserélem a komplett vezérlést, szétszedem a turbót is, és persze a agyonkokszosodott szelepeket is kicserélem…vagy nem is…inkább egyből veszek egy THP-t, mert az legalább rendesen össze-vissza van rakva.És persze vacsorára csigát fogok zabálni, a német nyelvtudásom franciára cserélem és a szülinapi tortámra is Peugeot oroszlános marcipánt kérek…De mivel én nem vagyok olyan nagy igényű, mint te, ezért inkább maradok a TSI-nél.Végül is nem mindenki teheti meg magának, hogy egy precízen összerakott francia autóval járjon, amiben még sezlony is van.Érted Nyelvtanárkám?!

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Neked milyen extrém kívánságaid vannak!A mai design szerint, már túlzsúfolt lenne a középkonzol,ha még az ablakemelők gombjai is oda kerülnének.A minimalizmus a trend,nem kell sok gomb,mert az autó használója nem tud majd kiigazodni rajtuk…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    A Fiat Argenta óta sírom vissza a középkonzolon elhelyezett ablakemelő gombokat. Nekem az jött be igazán. Azóta meg, akárhány tesztet olvasok, minden autónál negatívumként említik, ha középre kerül az ablakemelő kapcsolója. Tényleg olyan nagy dolog ez ?

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    A Peugeot saját magát köpné arcon, ha a 301 nem egy végletekig lebutított autó lenne, hiszen akkor simán konkurálhatna a 308-al (szedán forma ide vagy oda). A 306-ot a maga idejében meg akárhogy vitatkozik az ember, de a szedán formával sem nagyon tudták elrontani, s olyan finom részleteket biztos nem fog senki ezen az autón találni, mint plüsskárpit, napfénytető, teleszkópos motorfedél kitámasztás de szerintem a már korábban felhozott futómű is nyugodtan idehozható. A 301 tényleg egy baromi igénytelen Dacia színvonal – amit mi sem bizonyít jobban. hogy a hátsó ülésekre is csak ezen a felszereltségi szinten kapsz fejtámlát 2017-ben (!). Ez amúgy nem baj, mert ahogy már írtam a 208-as platform amin nagyrészt alapszik is rohadt szívós és megérdemelten kerül az eladási listák élmezőnyébe, mert taxisok és melósok álomautója, de jogos a megjegyzés, hogy nem üti meg egy polgári autótól elvárt szintet, míg a 306 igen.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Nekem nincsenek előitéleteim, csak rossz tapasztalataim. Annak idején pont azért vettem Renault-ot mert tetszett és jó autónak gondoltam, egészen addig, amíg sorozatosan cserben nem hagyott és olyan piszlicsáré elektromos dolgok miatt, ami egy jól megtervezett és kivitelezett autónál nem történt volna meg.Ma már sokak szerint jobbak, és megbízhatóak, de nekem már köszi nem…
    Egyébként pont a 147-esnél kell az egyik barátomnak sajnos 15ezrenként szilenteket(lengőkartokat) cserélni, mert nagyon nem bírják a magyar utakat. Ettől függetlenül nagyon jó autó, elégedett vele, de ellentétben veled, Ő mint tulaj sem tartja prémium kategóriásnak…Nekem nem volt V-ös Golfom, ezért nem tudok véleményt mondani róla, de tudod mit? Hiszek Neked és elfogadom, hogy a Golf V egy sar…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Még valami. A 306-ost sokáig – főleg a britek – a korszak legjobb futóművű autónak tartottak. A Ford Focus I futóműve lett csak sikerültebb, de sok újságíró még a 306-os futóművét is egyenértékűnek tartotta az első generációs Focuséval, ami nem kis szó. Ezek a mai napig élvezetes futóművek, amik a közvetlen, nyers autózás élményét adják. Kíváncsi lennék, mit tud ezekhez képest egy 301-es… Van benne például passzív hátsókerék-kormányzás, mint a 306-osban? (Nincs.) Torziós a hátsó futómű? (Nem.)

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Az, ha valaki egy megvezetett és menthetetlen konzumidióta, aki naponta mantrázza az “új = jobb” imát, az bocsánatos bűn. Nem vagy ezzel egyedül, csak egy agymosott zombi vagy lelked rajta. Az már viszont rád nézve szégyenletes, ha úgy okoskodsz, könnyen cáfolható baromságokat összeírva, amiket könnyű cáfolni. Nézzük sorban.

    [i]“Nem tudom mit látsz kívánatosnak egy 306-osban, tiszta műanyag az egész belseje, és ma már nagyon idejét múlt autó.”[/i]

    Csak ebben a mondatodban három tévedés is van.

    1. Kívánatosabb a 306-os, amennyiben harmonikusabb, franciásan kifinomult autó, mint a 301-es, amit szándékosan rondítottak el. Mert eleve olcsónak készült “török szedán” – ennyi és nem több.
    2. Nem igaz, hogy tiszta műanyag a belseje, látszik, hogy nem is ültél még 306-osban (de valószínűleg 406-osban sem, sem más akkori Peugeot-ban). A 306-os azon kevés típusok egyike, ahol az ember élvezheti a klasszikusan franciás erényeket: a puha üléseket és a rengeteg plüsst, ami jutott az ajtók oldalára is. A műanyagok normális, puha tapintású műanyagok, amelyeken már érezhető a spórolás, de közel sem olyan hitvány, már a ránézéstől elrepedni képes vacak műanyagok, mint a japán vagy egyes német autókon.
    3. Mi az idejét múlt autó? Mondjuk egy 2000-es EURO 3-as szívó benzines motor, kis fogyasztással, zérus olajfogyasztással, remek gázreakcióval, megbízható működéssel vajon mennyire idejét múlt? Az, hogy valami nem a legfrissebb divat szerint készült a legújabb technikai nívón, az erény vagy hátrány? Egyáltalán: ha valami régi, akkor szükségszerűen rosszabb is? Kukába ezekkel? Ezek költői kérdések persze, és csak a saját ostobaságodon ironizálok.

    [i]“Korcsnak meg már csak azért sem nevezném, mert nem egy ferdehátúból fabrikált 4 ajtós, hanem ez tényleg Sedan-nak lett tervezve. “[/i]

    Aha. Máris meg vagyok győzve. Akkor tehát egy 306-os ferdehátú nem szép, de egy 301-es, ami “tényleg Sedannak” (miért nagy az S?) lett tervezve, mutatós. Értem. Ezzel a logikával akkor a Dacia Logan is szép, arányos, tetszetős autó és nem egy korcs, amit vétek volt kiengedni az utakra.

    [i]“Nem véletlenül néz ki olyan szerencsétlenül pl egy SX4 Sedan, vagy egy 306 Sedan, vagy nem véletlenül néz ki jól pl egy új Tipo, annak is van formaterve.”[/i]

    A 306-os szedán SOHA nem nézett ki szerencsétlenül. Arányos, korrekt autó, részleteiben még talán szép is. Tény: a három és az ötajtós ferdehátú sokkal szebb, pláne a cabrio. De szerencsétlen nem volt soha.

    Nem cincálom jobban szét a mondataid, valószínűleg valami okoskodó Z generációs, esetlen kiskamasz vagy még.

    (Ja, tényleg egy idióta seggfej vagy.)

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Annyit még a témához, hogy egy futárcéges haverom használ ilyeneket, csak dízel verzióban. Sokszor váltott sofőrökkel mennek, szinte 24 órában, így egy év alatt beletesznek 80-100 ezret is a kocsikba. Nekik bejött, már 300 ezer felett járnak két ilyen kocsival is és eddig csak kopó-forgó alkatrészeket cseréltek. Motorhoz-kuplunghoz nem nyúltak, elektronikai gondjuk nem volt, 6 liter alatt eljárnak vele.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Az a baj, hogy néhány apróság kispórolása, az olcsóbb burkolatok meg a némileg alcsonyabb felszereltség miatt nem lehet ötödáron legyártani egy ilyen kocsit. Ezzekkel az egyszerűsítésekkel is csak 20-30%-ot lehet faragni, sőt sokszor a modernebb technika olcsóbb is, mert több modellhez, nagyobb szériában gyártják. A biztonsági és környezetvédelmi felszereléseket nem lehet kispórolni mert már minden autóba kötelező az ESP, a 6 légzsák, a tempomat, a keréknyomás ellenőrző, katalizátor, részecskeszűrő stb, stb., ezek nélkül nem lehetne forgalomba helyezni az EU-ban.
    Másrészt elég jól mennek ezek az olcsó sedanok nálunk is, szintre mind sikeres volt: Renault Thalia, Astra Classic, Renault Mégane Limousine, Fluence, Skoda Rapid, Fiat Linea majd Tipo, Dacia Logan. Egyszerű, olcsón karbantartható, megbízható szerkezetek ezért flottaautónak vagy taxinak sem rosszak. Arról meg nem a gyártók tehetnek hogy a magyar átlagfizetés ötöde a nyugatinak. Egyébként nyugaton nem az igénytelenségük miatt nem veszik, hanem egyszerűen nem szeretik a sedan karosszériát. Németországban is rengeteg Dacia fut, csak nem a Logan hanem inkább a Sandero és a Duster. Egyszerű, olcsó autók, kint is megvan a célközönségük, hiába 5x-ös a fizetés.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Biztos, hogy mindenkinek vannak a francia es nemet markakkal pozitiv es negativ tapasztalatai, ez ilyen, ezen lehetne napokat vitatkozni.
    Aposomnak 10 eves a Clioja, 1.5 dci, soha nem volt meg vele szervizben javitasi cellal, nekünk meg Citroenünk volt, 7 evig hasznaltuk, semmi komoly problema nem volt vele, sem az elektronikaval, Ssem a valtoval, sem a motorral, igaz, mindket autora vigyazva volt, rendszeresen szervizelve, apolva volt mindkettö. Bar az igazsaghoz hozzatartozik, hogy a szerelö, akihez jartunk vele a karbntartasok miatt, ö nagyon azon a velemenyen volt, hogy a Citroennel nagyon modelfüggö a megbizhatosag az ö tapasztalata szerint.
    Ez a 301-es peldaul szüleimnek kitünö lenne, evi alacsony futasteljesitmeny mellett, szedan, nagy csomagtarto, nem hinnem hogy a következö 10 evben komoly gond lenne vele. De ugyanigy ajanlanam nekik akar a Rapidot is…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Nem szeretem amikor itthon az emberek előítéletekkel pótolják a tudást. Az olvasottság nem jelent sokat, érdekes megtapasztalja az ember, hogy egy agyon magasztalt autó mennyire xar utd lenni, az első ilyen leforrázásom az V-ös Golffal volt, amit azóta is a kategóriája egyik legrosszabb versenyzőjének tartok (szigorúan az V-öst), és még nem is számolom a prémiumokat (amibe a 147-es tartozik).

    A dizájn, a műszaki fejlesztések (biztonsági és kényelmi extrák, ill hajtáslánc és biztonság), az érzett anyagminőség és az összeszerelés és megbízhatóság, ezek teljesen külön arénát képeznek, és aki nem képes valamiben (legalább kettőben) ezek közül erőset alkotni, az előbb utóbb kidől (pl Lancia, NSU), de néha nem elég a tudás, mint a Rover és a Saab esete bizonyítja.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Ezeknek a gyártóknak (PSA, FIAT stb) nem ártana már a fejére koppintani, amolyan Benny Hill vs kis kopasz ürge módon.
    Normálisak ezek, hogy a K.európai piacon akarnak ilyen igénytelen szarokkal érvényesülni?
    És még büszkék magukra, hogy ezekben az országokban, ahol ötöde keresetekhez lehet hozzájutni (ennyit adnak ők is mer’ az errefelé rendben van!) egy “normális” autóhoz képest kb. 30%-al olcsóbban kínálnak igazán tökönlőtt autókat olyan körítéssel amilyet a német/francia/olasz piacon a katalógusban még az apróbetűs részben sem mernének megemlíteni.
    Az meg külön a kedvencem, mikor direkt csúfítanak el autókat ill. egész autómárkákat a K.europai piac számára.
    Értsék már meg, hogy erre felé nem kell 30%-al jóárasított lowcost autó 5X -ös nominális áron!
    Fordítsuk meg ezt a képletet: egy francia, német, olasz vásárló mikor adna ~48000 Euro-t egy ilyen autóért ?!
    Na mindegy, majd az autó eladási statisztikák úgy is alátámasztják ezt.
    Ilyen autókat cégek nem vesznek, a magán vásárlóknak pedig nincs “ilyenre” pénzük.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Rendben, nem fogok máskor ilyen sarkosan és negatívan fogalmazni és ócsárolni bizonyos auto tipusokat…csak egy kicsit 🙂
    Természetesen megvannak egy Peugeot-nak is az erősségei és nyengéi, mint minden más tipusnak egyaránt.Ma már X összegért hasonló szinvonalú, minőségű autót vásárolhatsz, legyen az német, francia, japán vagy bármilyen.Azt is tudja mindenki, hogy van az a néhány alkatrész beszállító, aki ellátja a földgolyó összes autógyártóját és kész, tehát ugyanazt a mondjuk Bosch vagy Delphi vagy akármilyen elektronikáját kapja az egyik és másik autó is.
    Itt a beépítés módja, elgondolása, technikája a lényeg.Az, hogy amíg az egyik aututógyártó valamit egy vezetékkel, ésszerűen old meg, addig a másig hárommal,és olyan megoldásokkal, amitől az ember haja az égnek áll.És persze ez igaz egy teljes autó felépítésére.Amíg mondjuk a régi H Astrámon otthon átledeztem a teljes műszerfalat zöld színű SMD-kkel, és simán elviselte az autó elektronikája, nem dobott mindenféle hibát, stb. addíg egy másik tipusnál ezt nem merném megcsinálni…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    [i]majdnemhogy Párizsból kell szakértőt hívni egy egyszerű kontakthibához is[/i]

    Miért kéne a német Bosch elektronikához Párizsból hívni szakértőt? 🙂

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Ja és képzeld el volt egy Clio-m a fasza futóművével együtt.Kéthavonta cipeltem szervízbe mindenféle nyavajával.Már reszkettem, ha bele kellett ülnöm.Az eddig elfogyasztott 3 német autómmal tized annyi gondom sem volt a 12év alatt, mint a franciával fél év alatt.Nekem aztán papolhatsz tesztekről meg cikkekről meg akármiről, mert valaminek a használati értékét nem egy gyorsteszt fogja meghatározni, hanem a saját tapasztalatod.Ha Te Peugeotbuzi vagy, hát legyen, Te tudod.Csak kérlek kímélj meg ettől a 301 jobb mint a Rapid baromságoktól…

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    6-7 év múlva tudod hogy fog szolgálni a Peugeot, úgy hogy ki kell cserélned a fél autót.Az elektromossággal meg jól bele nyúltál..azt akarod mondani, hogy egy Peugeotnak megbízhatóbb az elektronikája, mint egy németnek.Ne haragudj, de te nem vagy normális.Nem létezik olyan francia autó, aminél 4-5éves koráig legalább egy relét vagy egyéb elektromos alkatrészt ki ne kellett volna cserélni.Amúgy is olya össze-vissza,kusza elektromos rendszere van, hogy az autóvillamossági szerelőknek a haja égnek áll, ha egy francia autót kell javítani, majdnemhogy Párizsból kell szakértőt hívni egy egyszerű kontakthibához is. Sajnos az ismerősi körömben többen is nők és férfiak egyaránt abba a hibába estek, hogy Peugeot vagy egykaptafa Citroent vettek.Dicsérniük kéne, de valahogy mindegyik alíg várja, hogy leteljen a hitele és megszabaduljon tőle, és meg sem fordult a fejükben, hogy ezért vagy azért ismét azt vegyenek.Vajon miért?Ezt a gyerekded helyesírási versenyt meg hagyjuk már,Sezlony vagy krezlony vagy pleztony, nem mindegy tudod, hogy miről beszéltem,nem?!

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Hát komám, szerintem meg ezt a sart össze sem lehet hasonlítani egy rapiddal.Az legalább precizen van összerakva, ami kell az kegyetlenül a helyén van benne és nem egy ilyen lötyögős váltójú,gusztustalan belsejű, igénytelen anyagú, undorító külselyű, ócska anyagokból összerakott, átgondolatlan, már ránézésre is széteső fos.Bele sem merek gondolni, hogy mi lesz ebből 6-7 év múlva.Ha kb 10méter ledszalag, meg még 20 méter plexi nappali menetfény járna hozzá, akkor talán megvenném 5 dollárért…………….a plexi miatt. A kényelméről meg annyit, ha leülök egy sezlonyra, kb az nyújtja ugyanazt a fergeteges általad annyira ímádott relax élményt..Amúgy meg inkább legyen feszesebb, de ne legyen halálfélelmem egy kanyarban, mert úgy illeg-billeg, mint egy frissen született éti csiga.Inkább rázza szét a belem, mint hogy szétessen alattam…Mindezekből adódóan a Nagy és csodálatos Skoda Rapid klasszissal jobb autó, bármennyire is fáj ez Neked 🙂

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Iszonyatosa, kegyetlen jó autó lenne, csak valahogy kevés benne a ledes nappali menetfény.Jó hosszú kacskaringós,íves,tekergős kellene, hogy az egész autó egy nagy ledes nappali menetfény legyen, akkor talán megvenném éjszakai fostalicskának…gusztustalan

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Hát… Ez az autó egy korcs. Ha ember lenne, szegény csak egy nyomorult volna, egy testi és szellemi retardált. Gnóm összhatás, igénytelenek a részletek. Ehhez képest még mindig fényévekkel kívánatos egy 16-25 éves 306-os. Aminek szebb és jobb mindene.

  • 2017.10.27. at 18:15
    Permalink

    Gondolom főként városi használat lehetett ezzel a tesztátlaggal, a jó öreg TU motor ilyen könnyű autóban elég jól tud fogyasztani. (Sőt, a változó szelepvezérlés miatt még egy kicsit korábban el lehet váltani.)
    Én plusz 3 mázsát cipelek és nagyobb homlokfelületettel tolom a levegőt: [url]https://www.spritmonitor.de/en/detail/521108.html[/url]

    Az összehasonlítót én is szívesen olvasnám, főként benzines motorokkal.
    Akár Tipo/Rio/i20 is beleférhet a Logan és a Vesta mellé.

Vélemény, hozzászólás?