Hétvégén havazás! Íme a józan összkerekesek 1,5 millióért
Piaci körkép: vállalható összkerékhajtásúak 1,5 millió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jön a hó és sokaknak a csúszós úton kapaszkodás. Sokat ér a jó téli gumi és még többet az összkerékhajtás. Szétnéztünk 1,5 millió forintig.
Józan elvárásokkal, józan költségekkel. Alap, hogy klímával, hiszen nem csak télen lenne jó használni. Jó lenne, ha keveset fogyasztana, ezért ne legyen 2,0 literesnél nagyobb motorral szerelt, s lehetőleg még bírjon is néhány évet, azaz ne legyen 10 évnél idősebb. E paraméterekkel indítottuk el a Használtautó.hu részletes keresőjét. Kereken 50 darab ajánlatot kaptunk, Audi A3-tól egyebek mellett Honda CR-V-n és HR-V-n, Suzuki Swiften, Lianán, Ignisen keresztül Volkswagen Passatig. Azaz nem reménytelen másfél millióval négykerékhajtású modellt találni, ráadásul el lehet csípni akár 5 éves vagy mindössze 60 ezer kilométert futott példányt is.
10 év alatti, klímás, legfeljebb 2,0 literes összkerekesek 1,5 millió forintig
Modell | Évjárat | Óraállás | Vételár |
Audi A3 1.8 T quattro (180 LE) | 2002 | nincs adat | 1 470 000 Ft |
Honda CR-V 2.0i (147 LE) | 2002 | 132 00 km | 1 290 000 Ft |
Honda HR-V 1.6 4WD (125 LE) | 2002-2003 | 136 110-174 910 km | 1 285 000- 1 500 000 Ft |
Honda HR-V 1.6 4WD CVT (125 LE) | 2002 | nincs adat | 1 250 000 Ft |
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi GLS 4WD (112 LE) | 2002 | 255 000 km | 1 350 000 Ft |
Kia Sportage 2.0 TD (83 LE) | 2002 | nincs adat | 1 299 000 Ft |
Land Rover Freelander 1.8i (117 LE) | 2002 | 82 300 km - nincs adat | 1 349 999- 1 500 000 Ft |
Land Rover Freelander 2.0 Td4 (112 LE) | 2002 | 116 100 km | 1 500 000 Ft |
Mitsubishi Outlander 2.0 Comfort (136 LE) | 2003 | 183 000 km | 1 430 000 Ft |
Renault Kangoo 1.6 16V (95 LE) | 2002-2004 | 119 000-162 000 km | 1 099 000 Ft |
Renault Scénic (102 LE) | 2002-2003 | 187 000 km - nincs adat | 899 000-1 299 000 Ft |
Skoda Octavia Kombi 1.8 Turbo (150 LE) | 2002 | 169 500-239 000 km | 1 250 000- 1 450 000 Ft |
Subaru Forester 2.0 GX Automata (125 LE) | 2002 | nincs adat | 1 499 000 Ft |
Suzuki Ignis 1.3 (83 LE) | 2002 | 150 000 km | 650 000 Ft |
Suzuki Ignis 1.5 (99 LE) | 2003-2005 | 61 200-163 000 km | 800 000- 1 390 000 Ft |
Suzuki Liana 1.6 (106 LE) | 2003-2005 | 61 200-140 000 km | 895 000-1 290 000 Ft |
Suzuki Swift 1.3 (92 LE) | 2007 | 91 000 km | 1 349 000 Ft |
Suzuki Vitara 1.6 (97 LE) | 2002 | 218 000 km - nincs adat | 1 110 000- 1 290 000 Ft |
Suzuki Wagon R+ (76 LE) | 2003-2005 | 135 000-165 700 km | 599 000- 879 000 Ft |
Tata Sierra Sport Van 2.0 TDI (90 LE) | 2002 | 71 000 km- nincs adat | 399 000- 700 000 Ft |
Tata Telcoline (90 LE) | 2006 | 100 000 km | 1 350 000 Ft |
Volkswagen Golf IV 1.9 PD TDI (150 LE) | 2002 | nincs adat | 1 499 000 Ft |
Volkswagen Passat 1.9 PD TDI (131 LE) | 2002 | 156 000 km | 1 395 000 Ft |
A hirdetők egy része persze egyáltalán nem szerepeltet óraállást. Ilyen például a kritériumoknak megfelelő Audi A3 felrakója – pedig fotói alapján nem is rossz a 180 lóerős, 1,8 literes, turbós, keresztmotoros négykarikásként Haldex összkerékhajtású A3, persze 1 470 000 forintért és egyetlen másik jellemzőjével sem épp józan választás. Sokkal inkább az, sőt, az egész kínálat egyik legjobb ajánlata a vele egyidős, azaz szintén 2002-es, szintén egyedüli példányként kínálkozó, 2,0 literes, 147 lóerős, szívó benzines Honda CR-V - első tulajdonostól, szervizkönyvvel és korához mérten nagyon szerény, 132 000 kilométeres futással mindössze 1 290 000 forintért. Összességében ez sem lesz egy olcsó autó, ám joggal mondhatjuk: méretével és kifinomultságával is a mezőny legkomolyabb ajánlata. Lényegében nem szerényebb, inkább komolyabb összegért lehet megkapni a méretével azonban szerényebb Honda HR-V-t, mely egyébként fogyasztásával sem apasztja kisebb mértékben a pénztárcát, városban ugyanúgy benyel 10 litert 100 kilométerenként.
Ennek ellenére nem ajánlunk dízel összkerekest 1,5 millióért. Azoknak ugyanis egyéb gondjuk, bajuk lehet, s a tankoláson megspórolt összegnél akár jelentősebb is maradhat a szervizekben. Például a kínált, 255 ezer kilométert futott, 2,0 literes dízel Hyundai Santa Fe vagy akár az állítólag csak fele ennyit használt, automata váltós, Land Rover Freelander 2.0 Td4 esetében. Benzinmotorral, turbó nélkül minden egyéb autó kisebb rizikó, így egy első generációs Mitsubishi Outlander is. A divatos SUV-k persze közelítik a 1,5 millió forintos árplafont, szerényebb és utcaibb autók összkerekesei azonban akár fele annyiból is megkaphatók. Hajtásláncban pedig nem feltétlen jobbak a nagynak kinézők. A Land Rover Freelanderben például ugyanúgy viszkokuplung osztja a nyomatékot, mint a legolcsóbb Suzukikban vagy a méretéhez képest szintén nagyon kedvező árú Renault Kangoo 4x4-ben. Ezek olcsó és nem túlzottan komplikált, egyben komoly nyüstölést nem bíró, a bevezetőben említett felhasználásra azonban teljesen elegendő rendszerek.
Lehet persze választani valódi összkerékhajtású, ráadásul automata váltós Subaru Forestert – ami nagyon érdekes gép, ám be nem vallott kilométerrel, kereken 1,5 millióért nem a leginkább megszívlelendő ajánlat. Mezei Renault, Kangoo 4x4 vagy Scénic RX4 ellenben már a kitűzött összeg kétharmadáért is kapható, lehet, hogy a maradékot ráköltve összességében jobb autót lehet megkapni. Suzukik, Ignisek, Lianák, egy Swift, néhány Vitara és Wagon R+ esetében pedig az is megeshet, hogy teljesen hibátlan autót találunk akár 1 millió forint alatt. Utóbbi már jó ajánlat, s noha a legolcsóbb vételárat egy Tata Sierra Sport Van kínálja, mi azzal nem borzolnánk senkinek sem az idegeit, miként a szűrőben maradt Volkswagen Golf és Passat sem ígérkezik problémamentes ajánlatnak.
Konklúzióként 2+1 márkát emelnénk ki: a Hondát és a Suzukit, valamint a Renault-t. Előbbi kettő kifejezetten erős összkerékhajtásban, nem kétséges, hogy a Honda minden szempontból sokkal komolyabb jellemzőket tud adni, a Suzuki pedig a több törődést igénylő, de praktikumban és kialakításban nyerő Renault-val karöltve a kisebb pénzből focizók összkerekese. Mivel a legkomolyabb kínálat Suzukiból – nem csak a mi autóinkból, hanem a japán Lianából is – van, aki olcsón szeretne télre egy használható összkerekest, az e márkából találhat a legkönnyebben, de Hondát és Renault-t lelni is az átlagosnál szerényebb kihívás. Mint mindig, választáskor az állapot, a valós kilométer és az igazolt, korrekt szervizmúlt legyen az elsődleges, a többi tényezőt csak azok után érdemes számba venni. A biztos útfogást adó összkerékhajtás ugyanis csak üzembiztos autóban lesz valóban hasznos.