Hiába hajtott 186 km/órával, a fotó így is utolérte

Még egy drága fotó egy korosodó prémiumautóról: mutatjuk, mennyibe került!

Ma már relatíve olcsón juthatunk olyan autóhoz, amelyekkel nem gond ráduplázni a sebességhatárokra, ennek ellenére továbbra sem célszerű száguldozni. Íme egy újabb példa, a fotó elől most sem menekülhetett a gyorshajtó, de járhatott volna rosszabbul is.

Néhány napja, augusztus 7-én 15 óra 35 perckor a 403-as úton a megengedett 90 helyett 180 felett száguldott a képen látható, 2003 és 2010 között gyártott, E60 kódnevű ötös BMW. A Használtautó.hu kínálata alapján még a mai, elszállt árak mellett is nagyjából 1,3 millió forint környékéről indulnak a magyar papíros árak, ebből a modellből a leggyengébb is 150 lóerő felett volt erőben, így lényegében az alapverzió is gond nélkül tudja a képen látható sebességet. A 200 és 300 lóerős teljesítmény között mozgó középmezőny pedig egy pillanat alatt el is éri azt, így még csak "kifutópálya" sem kell a veszélyes tempóhoz. Ennek ellenére nem éri meg közutakon feszegetni az ilyen és ehhez hasonló autók tudását, a fizikát ugyanis nem lehet legyőzni. 186 km/órás sebességről lassítva, kiváló reflexekkel és vadonatúj gumikkal a féktávolság nagyjából 164.23 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 25.83, a fékút pedig 138.4 méter. Ha kilép eléd valaki 45 méterre, akkor 90-ről még épp meg tudtál volna állni, ezzel a sebességgel haladva viszont még alig léptél rá a fékpedálra, 173 km/órával ütközöl neki, kormánymozdításra nincs is időd.
Hirdetés
Nem véletlen tehát, hogy a sofőrt a rendőrök 200 000 forint közigazgatási hatósági bírság megfizetésére kötelezték. A járművezető a felvételen rögzített szabályszegést elismerte, és a bírság megfizetésének eleget tett. A rendőrség tapasztalatai szerint a járművezetők továbbra sem számolnak a gyorshajtás baleseti kockázatával és a félelmetes mértékben megnövekvő féktávolságokkal.

A gyorshajtás nem véletlenül a közúti balesetek egyik legfőbb oka.

Helytelen mindenkinek az érvelése, aki azt állítja, hogy a sebességhatárokat meghaladta a mai technika és a modern autók biztonsági szintje, a fizika alapvető szabályait ugyanis nem lehet hatályon kívül helyezni. Ha az autók féktávolsága a töredékére is csökkent volna az elmúlt évtizedekben (ami nem történt meg) az emberi reakcióidővel akkor is számolni kell, ez változatlan a sebességhatárok megállapítása óta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?