Hiánycikk lehet a dízelmotoros Swift

Nem jut nekünk elég dízelmotor Indiából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Indiában hódít az új Swift, s annak dízelmotoros változata is, így az 1,25 literes öngyújtósból nem sok jut Esztergomba.

Nem várható tömeghisztéria azon okból, hogy az esztergomi Suzuki Swiftek Fiat-GM-eredetű, de Indiában, a Suzuki Maruti üzemében készülő 1,25 literes, 75 lóerős közös nyomócsöves turbódízelmotorjából a tervezettnél kevesebb jut Európának – itthon az első félévben mindössze 173 példányt adtak el – ez mintegy tizede annak, mint amennyi valaha egy hónap alatt fogyott a kisautóból. Az eladott Swiftekből ráadásul vélhetően szerény a 3 950 000 forint alapárú dízel részaránya - legalábbis hazánkban. Indiában pedig pont utóbbi fogy veszettül, a növekvő benzinárak miatt a helyiek a 4,2 (stop-start elektronikával 4,1) l/100 km vegyes fogyasztású öngyújtóst preferálják. Az India vezető üzleti folyóiratának számító Business Standard értesülései szerint a vártnál nagyobb dízeligény miatt az indiai szerelők az esztergomi üzemnek szánt dízelmotorok egy részét is a helyben készülő Swiftekbe szerelik – mindez vélhetően alig látszik majd meg a hazai várakozási időkön, egy-egy dízelmotor bizonyára jut majd a magyar piacnak is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 12:44
    Permalink

    Ez mind igaz.Ráadásul a Suzuki nálunk a benzinmotorjaival lett méltán népszerű.Persze,lehet,hogy a sajtó nyomása miatt kezdtek dízel motort építeni az autójukba.Nem volt régen dízel Suzuki,de szerintem nem is hiányzott igazán senkinek,nem fogyasztott sokat a benzines sem.

  • 2017.10.31. at 12:44
    Permalink

    A diesel Swiftek aránya tényleg alacsony Mo-on. Beleolvasva a “népítélet” – be, ahol 708 vélemény íródott az új Swft-ről (2005-2010), egyáltalán nem ledegradáló módon nyilatkoznak tulajdonosai róla, sőt jó kocsinak tartják, függetlenül attól, hogy nincs rajta négy karika stb.
    A diesel Swiftek valóban nem népszerűek Mo-on, nincsenek az emberek megelégedve az olasz eredetű 1,250-es kis diesellel, sőt, a fogyasztását is magasnak tartják. Arról nem is beszélve, hogy mennyi panaszt olvastam az Ignisekbe szerelt ugyanerről a motorról. Korábban nagy dieselrajongó voltam, de mint máshol is írtam, az autógyártók igencsak behúzták az autós társadalmat a csőbe az új extra magasnyomású dieselekkel. Nem szívesen vennék új típusú diesel motoros autót, semmilyen gyártmányból. Nem tudom milyen lehet az indiai gyártású dieselmotor. Mindenesetre a legalább félmilliós árkülönbözet a jelenlegi üzemanyag árak mellett soha nem fog megtérülni, nem csoda, hogy rossz az eladási statisztika Mo-on a benzinmotorral szemben.
    Máshol is írtam tapasztalatomat, nem jó a túlhajszolt kismotor, és ez fokozottan érvényes a diesel üzeműekre! Sok évvel ezelőtt volt 1000 ccm-es Daihatsu 3 hengeres turbós kis dieselem, amit egy Fiat Tipo 1,9 TD váltott. “Ég és Föld” különbség volt a kettő között, holott a fogyasztásban szinte semmi különbség nem volt! Ezt a tételt ezidáig nem írták felül az új extramagas nyomású dieselek sem.
    Lehet néha a használtautó.hu oldalon találkozni egy egy diesel Swiftel. Figyeltem egyet, több mint fél évig árulták, 1 éves volt kevés kilométerrel, benzines árban, mégsem kapkodtak érte. Akkor fél millióval drágábban a benzinesnél 0 kilométeresen?

  • 2017.10.31. at 12:44
    Permalink

    Jó is a Suzuki nemcsak indiában, Svájcban is fogy belőle bőven, csak a magyarnak nem felel meg. Nincs rajta négy karika vagy kék-fehér embléma vagy ilyesmi, az csak xar lehet.

Vélemény, hozzászólás?