Minimalista, intuitÃv és praktikus beltér
Még ebben a hónapban szeretné bemutatni a Volkswagen első elektromos SUV-jának, az ID.4-nek a végső változatát, melynek rendhagyó módon első darabjai nem sokkal később, még idén megérkezhetnek a vásárlókhoz. A németek most az utastér leleplezésével fokozzák a kedélyeket, az első hivatalos fotókon láthatjuk a prémium belteret, illetve a teljesen új slusszkulcsot.
Sebváltó helyett a német autókban elengedhetetlen pohártartó, kardánalagút helyett az olcsó hatású, redőnyös tároló
Beszálláskor elektromos kilincsek fogadnak, melyek mostanában egyre inkább elterjedtek az új autók körében, bár fÅ‘leg a drágább márkák modelljei között. Alaphelyzetben az ajtópanelbe süllyesztve várják a fogantyúk az utasok érintését, a kulcs nyitógombjának parancsára viszont kiemelkednek, bár a valódi nyitás Ãgy sem mechanikai, a kilincs meghúzása inkább egy gombnyomásnak számÃt, mely elindÃtja az elektromos ajtónyitást. A kulcs is új, a képen látható darab lakkfekete, ami alaposan gyűjti majd az ujjlenyomatokat, de kétségtelenül elegáns. A beltérbe érkezve a Volkswagen elmondása szerint kifejezetten sok hely fogad, mind az üléseken, mind az 543 literes csomagtérben. A Volkswagen tervezÅ‘i igyekeztek a jövÅ‘ben várható autók minimalista stÃlusát megidézni, melyben az elektromos meghajtás, illetve az egyszer (talán) megvalósuló valódi önvezetés miatt számos alkatrész és funkció eltűnik majd, ezáltal egyszerű, mégis nagy helykÃnálatú utasterekre számÃthatunk.
Új lesz a slusszkulcs is
A tágasság érzését tovább növeli az opcionális, dönthetÅ‘ panoráma napfénytetÅ‘, illetve a sebességváltó, és Ãgy a kardánalagút hiánya miatt felszabadult hely az elsÅ‘ ülések között, amit a Volkswagen az ikonikus, ugyanakkor a futurisztikus beltérbe talán legkevésbé illÅ‘, műanyag redÅ‘nyös tárolórekesszel helyettesÃtett. Új funkció lesz az ID. Light, ami szinte életet ad a járműnek: egy fénycsÃk helyezkedik majd el a szélvédÅ‘ alatt, ami különbözÅ‘ módon reagál a sofÅ‘r parancsaira és az úttesten történÅ‘ eseményekre. KÃvülrÅ‘l például jelzi, ha bezárjuk vagy kinyitjuk a kocsit, de belül is villogással jelzi a bejövÅ‘ hÃvásokat, a ráfutásgátló lassÃtásra, vagy a navigáció sávváltásra irányuló parancsát. A belsÅ‘ fényrendszer természetesen hangulatvilágÃtást is kÃnál, összesen harmincféle szÃnbÅ‘l választhatnak a lazulásra vágyó utasok.
Fekete és fehér dÃszek dominálnak az egyszerű utastérben
A nagy helykÃnálaton és a fejlett infotainment rendszeren kÃvül az ülések kialakÃtása is hozzájárul a - bűntudat-mentes - kényelemhez, bevonatuk állati eredetű anyagok felhasználása nélkül készül, ráadásul 20%-ban újrahasznosÃtott PET-palackokból. A legelsÅ‘, limitált szériás modellben az emberek hátának egészségéért kampányoló, német AGR szervezet által elismert ülések gondoskodnak majd a hosszú távon is fájdalommentes utazásról. A középkonzolon feltűnnek még a lakkfekete és az alumÃnium hatású dÃszelemek, illetve az önálló központi képernyÅ‘ is. RemélhetÅ‘leg minden menetrend szerint alakul, és hamarosan láthatjuk-próbálhatjuk az ID.4-et.
A képernyő önállóan áll, a fizikai gombok csak elvétve jelennek meg