Így lett igazi király a BMW M3

Legenda: gyári kisfilmen az első BMW M3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW új videósorozata a legsikeresebb M sportmodellekről szól. Naná, hogy a nyitórészben az első, azaz az E30 M3 kapta a főszerepet.


1986-ban, ahogy ez lenni szokott, eredetileg csak egy homológizációs sorozatot tervezett a BMW az akkor futó kétajtós 3-as alapjain. A cél egy új pálya-versenyautó megépítése volt, amivel a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) akartak indulni. Eredetileg ötezret terveztek eladni, ami a legdrágább sorozatgyártású 325i árának a háromszorosáért nem is lett volna kis mennyiség, de az M3 akkorát szólt, hogy több limitált kiadást is megért, és végül jó 16 ezer épült belőle 1991-ig.
Hirdetés


Eredetileg 195 lóerős, ezt akár katalizátorral is tudta, de az újabb Evolution 2 már 215 lóerős volt gyárilag, és a csak 600 példányban gyártott Sport Evolution volt a legerősebb: 2,5 literesre fúrva 238 lóerővel. A versenyváltozatok persze mindkét motorral ennél sokkal többet, 300-400 lóerő között teljesítettek. Egy szívó sornégyestől ez annyira nem rossz, hogy minden idők egyik legsikeresebb túraautója lett vele az M3.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:48
    Permalink

    “A nyitó részben az első (M3), azaz az E30 M3 kapta a főszerepet.”

    Amit nem veszel figyelembe, az az első tagmondat utáni vessző. A második tagmondatból nem hagyhatód el a felét, mert akkor értelmét veszti. “nyitórészben az első, azaz az E30 M3 kapta a főszerepet.”

    Ez a helyzet. A szerző teljesen jól írta azt, amit írt. Mivel a cikk az M3-ról szól és az első M3 valóban az E30 sorozatból való, így tök világos a dolog. Még alá is húzza a dolgot, amikor a legsikeresebbekről tesz említést. Az E28 M változata sosem tartozott ezek közé.

  • 2017.10.28. at 09:48
    Permalink

    “A BMW új videósorozata a legsikeresebb M sportmodellekről szól. Naná, hogy a nyitórészben az első, azaz az E30 M3 kapta a főszerepet.”

    “Legsikeresebb M sportmodellekről szól… nyitórészben az első, azaz az E30…”

  • 2017.10.28. at 09:48
    Permalink

    “A BMW új videósorozata a legsikeresebb M sportmodellekről szól. Naná, hogy a nyitórészben az első, azaz az E30 M3 kapta a főszerepet.”

    Az első M az E28-ből készült 1985-ben, így a bevezető téves.

  • 2017.10.28. at 09:48
    Permalink

    Egy igazán megkímélt példányért 50-60 ezer Dollárt is elkérnek és meg is kapnak. Vannak persze szinte 0 kilométeres példányok, megközelítőleg egy mai M3 áráért.

  • 2017.10.28. at 09:48
    Permalink

    “Így lett igazi király a BMW M3.”

    [url]https://www.google.hu/search?q=laugh&client=opera&hs=NFp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjAnJ32vZfKAhVGCSwKHQ9zBOoQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

Vélemény, hozzászólás?