Kínában Mondeo néven, a Közel-Keleten pedig Taurusként kapott új generációt a Ford Európában beszüntetett családi szedánja. Azóta viszont már hosszú évek teltek el, így most a ráncfelvarrott változat is bemutatkozott. Az autót nem csak kívülről rajzolták át, hanem a beltér is modernebb lett.
Mindez azt jelenti, hogy egy hatalmas, 27 colos érintőképernyő foglalja el a műszerfal közepét és az utas előtti területet, a sofőr pedig egy 12,3 colos digitális műszeregységet kapott, a két képernyő egy közös üveglap mögött bújuk meg. Tipikusan "kínai autós" az új középkonzol is, ám öröm látni a fizikai gombokat a képernyő alatt.
A motortérben egy turbófeltöltős 1,5 literes, 193 lóerős, vagy egy nagyobb, 2,0 literes, 257 lóerős benzinmotort választhatnak a vásárlók. A kisebbik, 1,5 literes erőforrást 284 lóerős hibrid rendszer részeként is lehet kérni. Minden kínai Mondeo változat az első kerekeket hajtja és kizárólag automata sebességváltóval érhető el.
Akárcsak a Volkswagen kínai termékeinek jelentős része, az új Mondeo is egy Kínában fejlesztett, kínai autó, elsősorban Kínának. Mindez az árakon is látszik, a Mondeo jelenleg 169 800 kínai jüanról indul Kínában, ami 7,88 forintnak felel meg, míg a Közel-Keleten már 10,5 millióról indul ugyanez a modell, csak más néven. Mindezek fényében Európában - feltételezve, hogy megfelel a helyi biztonsági és emissziós szabványoknak - valószínűleg még néhány millió forinttal többe kerülne.