Így néznek ki egy felrobbant EcoBoost dugattyú maradványai

Apró darabokra szakadt ez a dugattyú: szerinted hány kilométert futott előtte?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A modern turbómotorok kényelméért, nyomatékáért és hatékonyságáért cserébe az alkatrészek bizony komoly árat fizetnek, egyetlen gyártási hiba is elég lehet ahhoz, hogy apró darabokban kössön ki egy dugattyú az olajteknőben. Íme a példa!

Egy pillanat alatt válik természetessé a sofőrökben, hogy a belsőégésű motor csak úgy, egyszerűen működik. Létezik, beindul, leáll, mozgatja az autót. Ám ehhez több ezer kisebb-nagyobb alkatrész összhangja kell, és főleg a modern turbómotorok esetén elegendő egyetlen, akár apró hiba, hogy bekövetkezzen a katasztrófa. Ez történt az I Do Cars Youtube csatornáján bemutatott Ford EcoBoost motorral is, igaz, több mint 300 ezer kilométernek megfelelő mérföld után.
Hirdetés
A kár már a motor külsején is látszik, a dugattyú darabjai lyukakat ütöttel a blokk oldalára. A további bontás csak még egyértelműbbé teszi, hogy mekkora károkat tud okozni egy felrobbant alkatrész, megéri megnézni a videót. A poént azonban már az elején lelövi a műsorvezető, egyáltalán nem a motort, vagy annak tervezőit hibáztatja a történtekért. Állítása szerint addig biztosan nem fog kifogyni a bemutatható, katasztrofális állapotú motorokból, amíg a felhasználók továbbra sem cserélnek időben olajat, nem hordják el szervizbe az autót megfelelő időintervallumonként, illetve nem törődnek a szokatlan zajokkal, szagokkal és a rendellenes működés jeleivel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?