Ilyen erős V12-es motor nem volt még Ferrariban

840 lóerővel debütált a szívó V12-essel szerelt, hátsókerekes Ferrari Daytona SP3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre idézi a múltat és mutat a jövőbe a Ferrari Icona sorozatának legújabb tagja, a targatetős Daytona SP3.

Alig két hete mutatták be a Ferrari méregdrága különszériájának újabb tagját, a BR20-at, és máris megörvendeztetnek minket a maranellóiak egy újabb, ismét elérhetetlenül drága különkiadással. Ezúttal az Icona sorozatukat folytatják tovább, itt mutatkozott be 3 éve a Monza SP1 és SP2. Természetesen SP3 lett a következő családtag neve, amit most a Daytona előz meg - ezzel utal a Ferrari az 1967. február 6-án a legendás pályán aratott elsöprő győzelmükre, amikor a Ford otthoni terepén a 24 órás világbajnokság szezonnyitóján mind a 3 dobogós helyezést elhozták. A figyelemreméltó eredményt a Ferrari 330 P3/4-gyel, a 330 P4-gyel és a 412 P-vel érték el. A Daytona SP3 nem csak ezeket, hanem a '60-as évek Ferrarijait, az autóversenyzés egyik fénykorát is megidézi.
Hirdetés
Alapvetően teljesen új stílusról beszélhetünk a Daytona SP3 esetében, még ha néhány időtlen részlettel az elődök előtt tisztelegnek is. Elöl hatalmas légbeömlőket találunk, ami a szélvédő előtti karosszériaelembe vágott két nyíláson át vezeti a levegőt (ilyen megoldást használtak már például a 488 Pistánál is, csak ott látványosabban). Az első fényszórók több új Ferrarira is emlékeztetnek, például a Romára vagy a 488 GTB-re, de a nappali menetfény csíkját szélesebbre húzták. Sőt, bár már be vannak tiltva a bukólámpák, egy alternatív megoldásként a fényszóró felső része színezett panel mögé van rejtve, utóbbi gombnyomásra húzódik vissza, felfedve a lámpa többi részét. Jellegzetes a körbe hajló szélvédő, ami mellett nem is maradt hely a visszapillantó tükröknek, azok az első kerékjárati ívekre kerültek. Különösen összetettre sikerült az oldalnézet, a pillangóajtók kettő légcsatornát is tartalmaznak, és az Icona sorozathoz hűen hatalmas Scuderia címerek vannak rájuk festve. Hátrafelé haladva láthatjuk a kissé szögletesebbre vett hátsó kerékjárati ívet, ami még dinamikusabb kinézetet kölcsönöz az autónak. Leghátul a '80-as évek futurisztikus kinézetű autóit idézi meg a teljes mértékben horizontális vonalakkal tűzdelt karosszéria, amibe tökéletesen illeszkedik a hátsó csíklámpa. Szigorú a két téglalap alakú kipufogóvég is, hasonlót a 299 GTB-n láthatunk.
Hirdetés
Csak passzív aerodinamikai elemek vannak a Daytona SP3-mon, azaz nincsenek hidraulikus mozgatószerkezetek a légterelőknél. Az ilyen típusú Ferrarik közül ennek a legjobb a légellenállási együtthatója. A hipersportautót kizárólag egy szívó V12-es motor hajtja meg 840 lóerővel és 697 Nm forgatónyomatékkal, illetve 9500 fordulat/perces pörgéssel, ami a Ferrari valaha készült legerősebb blokkja (a nagyobb teljesítményű modelljeik mind villanymotorokkal egészültek ki). Ezt a rettenetes erőt egy kifejezetten ehhez a modellhez készített hétsebességes duplakuplungos váltó továbbítja szigorúan csak a hátsó kerekekre. Álló helyzetből 100 km/h-ra 2,85 mp alatt gyorsul, 200-hoz elég neki 7,4 mp, amihez nagyban hozzájárulnak a Pirelli SP3-specifikus abroncsai. A szédítő vezetési élményt tetézi még, hogy szabad ég alatt is megtapasztalhatja az 599 szerencsés vásárló, mert kézzel leszerelhető targatetővel érkezik a ritkaság. Nem mintha nem fogyott volna már el az összes úgyis, de tájékoztatásképpen az autó ára 2 millió euró, nagyjából 740 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?