Érdekesnek ígérkeznek a jövő Kiái
Léteznek már villanyautók a Kia kínálatában, ám az EV6 az első olyan, tisztán elektromos hajtású modelljük, amelyet a kezdetektől villanyautónak is terveztek. Mekkora a teljesítménye? Mekkora az akkupakk? Mennyit megy el egy feltöltéssel? Ezekre a kérdésekre egyelőre nem adtak még választ, majd a hónap későbbi részében kiderül, amikor a valódi bemutatót is megtartják. Amit tudni lehet az annyi, hogy ugyanarra a platformra (E-GMP) épül, mint a
Hyundai Ioniq 5.
Látványos, ahogy a küszöbök vonala a hátsó lámpákban folytatódik
Szóval a most megmutatott képeknek csupán annyi a feladata, hogy megmutassa, milyen lesz a Kia formanyelve a jövőben. Azon már meg sem szabad lepődni, hogy egy SUV-kupénak tűnő öszvérrel rukkoltak ki először, hiszen manapság ez a divatos, na meg egy ekkora autó alá fér be sok akkumulátor.
A tigrisorr állítólag ott van. Látod? Nem látod?
Keresd a tigris orrát! Megtaláltad? A Kia szerint ott van, a gyáriak szerint ez a megoldás is a tigrisek orrát idézi, szabad fordításban ők „digitális tigris arcnak” nevezik (hát jó). Összességében próbál sportosnak hatni a formaterv, ami a légellenállásra is jó hatással van. A forma hátrafelé válik egyre izgalmasabbá, a hátul felívelő küszöbök a hátsó lámpákban folytatódnak, ami nagyon ötletes megoldás. De nem csak a külsőt mutatták meg.
A légellenállási együtthatót sem árulták el, de már szemre is nagyon jó lehet
Az utastér is jelentősen eltér a Kiákban eddig megszokottól. Ami egyből feltűnik, az az enyhén vezető felé forduló középkonzol. Tetején a hatalmas infotainment kijelzővel, ami egy egységet alkot a digitális műszerfallal. Érdekes a kétküllős kormánykerék is, bár ez halványan, de emlékeztet a Genesis GV80-ban látottra. Igazi fizikai gombokból keveset látni, a klímapanel is digitálisnak tűnik, de haptikus visszajelzéssel. Végül annyit árultak még el, hogy az ülések újrahasznosított műanyagból készülnek, de hamarosan biztosan többet is megtudhatunk majd az EV6-ról.
Enyhén a vezető felé fordul a műszerfal