Látványos, elegáns, mégis sportos az ID. Aero
A Volkswagen Passat szedán változatának értékesÃtését a legtöbb piacon már leállÃtották, és ki tudja, meddig tartják még életben a kombit. Hogy belsőégésű motoros kivitelben megújul-e még egy következÅ‘ generáció erejéig, kérdéses, ami viszont biztos, hogy ugyanebben a méretosztályban lesz egy másik Volkswagen is, az ID. Aero, ami az Ãgéretek szerint akár 620 km-es hatótávjával valódi alternatÃva lehet a nagy szedánok szegmensében a Passat helyett.
Lassan hozzászokhatunk a hűtőrácsok látványának hiányához, a Volkswagen fekete dekorpanellel sem imitálja már a villanyautóin
EgyelÅ‘re még csak a koncepcióváltozatról rántották le a leplet, a korábbi ID. modellek esetébÅ‘l Ãtélve azonban ez már nagyon sorozatgyártás-közeli kinézet lehet. A végleges verzió jövÅ‘re érkezhet, KÃnában 2023 második felében már elérhetÅ‘ lesz a modell, de jövÅ‘ év végére az európai gyártást is szeretnék beindÃtani Emdenben. Az Aero a fenti piacokon kÃvül az USA-ban is elérhetÅ‘ lesz, igazi tömegmodellnek szánja a Volkswagen. Ezek közül viszont valószÃnűleg KÃna lesz a legfontosabb piac, az elÅ‘rejelzések szerint 2030-ra ott már minden második újonnan eladott autó teljesen elektromos lesz, amibÅ‘l a Volkswagen igen nagy szeletet kÃván magának kihasÃtani.
A világoskék festék a megfelelő fények alatt aranyként is csillog
Kinézetre az ID. Aero mellesleg elég távol áll a Passattól, és egyébként sem emlegette a márka az ikonikus szedánját az Aeróval kapcsolatban - bárminemű párhuzam csupán spekuláció. A padlólemez persze kifejezetten villanyautóhoz lett tervezve, de ugyanaz, mint a többi ID. modell alatt szolgáló, ami jól demonstrálja a szerkezet sokoldalúságát. Elöl nincs hűtÅ‘rácsot imitáló panel, csupán alul van légbeömlÅ‘ (de az részben igazi, ennyi a villanyautóknak is kell), a vékony és szigorú fényszórókat egy diszkrét fénycsÃk köti össze. Ugyanez a vonal oldalt, az érintÅ‘gombos kilincsek sÃkjában is folytatódik, ami fölött látható a karakteres övvonal, illetve a dinamikus hatást keltÅ‘ feketére fényezett tetÅ‘rész, utóbbin egy hangsúlyos krómcsÃk látható. Hátul elég szögletesre és brutálisra sikeredett a dizájn, a téglalap motÃvumokat nem tarkÃtották semmivel. A fényszórók is egy széles csÃkban bújnak meg, ennek burája sötétÃtett. A felnik aerodinamikusak, látványosak, de valljuk be, valószÃnűleg nem érik meg a sorozatgyártást, vagy ha mégis, akkor is csak jó magas feláron, ugyanis 22 colosak. A levegÅ‘ siklását az egész karosszéria elÅ‘segÃti, ebben nagy szerepe van a hosszan elnyúló tetÅ‘panelnek is, mindennek pedig meglett az eredménye is, mert a légellenállási együttható figyelemreméltóan alacsony, 0,23. EgyelÅ‘re egyféle akkucsomagot jelentett be hozzá a Volkswagen, egy 77 kWh-sat, ebbÅ‘l sajtolják ki a 620 km-es hatótávot. A beltérrÅ‘l és további menetdinamikai részletekrÅ‘l egyelÅ‘re nem árultak el többet, ezekre még fél-egy évet bizonyára várni kell, mint ahogy az árcédulára is.
A hátsó traktust nem bonyolÃtották túl