Itthon az új Lexus RX, mutatjuk, hol nézheted meg te is!

Fizetett hirdetés

Élőben is megtekinthető az új Lexus RX!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarországon is bemutatkozott az új Lexus RX, igaz még csak statikusan. A sajtónak tartott bemutató után viszont országos körútra indul az első ide érkezett példány, így a Lexus Pest is vendégül látja, ahol testközelből megismerhető.

Új formanyelvet követ az RX következő generációja, ami a Next Chapter (következő fejezet) névre hallgat, ugyanakkor bőven építkezik az elődök által lefektetett alapokra is. Ott van például az orsó alakú hűtőmaszk, amelyet az új generáción tovább gondoltak és megalkották az orsótest koncepciót, amely az autó teljes orrára kiterjeszti a jellegzetes formát. Természetesen újak a fényszórók is, valamint a 15 milliméterrel szélesebb első nyomtáv hangsúlyozza az autó dinamikus megjelenését. Ebben persze legalább ekkora szerepet játszik a motorháztető domborítása, ami szemből nézve még a formula versenyautók orrára is emlékeztet. Oldalnézetből a C-oszlop jellegzetes, sötét díszítése a legszembetűnőbb, de hatásos a hátsó sárvédőkre felfutó ív is, ami combosabbnak láttatja a modellt. Az új RX hossza egyébként megegyezik a korábbi modellel, ám a a tengelytáv 6 centivel megnyúlt.
Hirdetés
Hátul rövidebbre szabták a túlnyúlást, szintén szélesítettek a nyomtávon (4,5 centit). A hátsó lámpák a most már megszokott módon, teljes szélességben végigfutnak, a széleken pedig apró L-betűket rejt a búra alatti rajzolat. Érdemes még megemlíteni, hogy kilenc külső szín áll rendelkezésre, de van köztük olyan, amit kizárólag a csúcsmodellnek számító 500h-hoz kínálnak.
Lexus RX 5. generáció - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm]
4890 1920 1695 2850
Hirdetés
Bent az NX-re emlékeztető műszerfal fogad, 14 colos központi érintőképernyővel, digitális műszeregységekkel és tökéletesen kézreálló kormánykerékkel. Gyönyörűen oldották meg, ahogy azt is, hogy az ajtóbetétek a műszerfal természetes folytatásának tűnjenek. Tetten érhető a Tazuna filozófia is, amelynek célja, hogy racionalizálja a kezelőszervek és információforrások elhelyezkedését és egyszerű használatát, így nem vonja el a figyelmet a vezetésről. Magyarán nem tűntek el a fizikai gombok sem a középkonzolról.
Hirdetés
A csomagtér méretei megegyeznek a korábbi RX méreteivel, annak ellenére, hogy a hátsó túlnyúlás rövidebb. A kalaptartó alatt mérve alapból 612 literes tér áll rendelkezésre, de a padló alatt extra tér is található kisebb tárgyak tárolásához, valamint rendelkezésre áll tetősín is, ami lehetővé teszi tetőcsomagtartó vagy kerékpárszállító használatát is. A tető kereszttartók egyébként kompatibilisek az opcionális panorámatetővel is. Végül érdemes megemlíteni, hogy az új RX az első Lexus modell, amely bőrhatású, de állati eredetű anyagoktól teljesen mentes kárpitozással is elérhető. Motorfronton elérhető öntöltő hibrid, konnektoros hibrid és nagy újdonságként turbós hibrid hajtáslánc is, de tisztán villanyhajtású változat nem érkezik. Ennek egyébként egy nagyon logikus oka is van. Egyszerűen az átlagos használat során a konnektoros hibrid villany-hatótávja is elegendő ahhoz, hogy például városban teljesen emissziómentesen közlekedjenek az autóval, ám ennek a változatnak az akkumulátorához ötödannyi nyersanyag szükséges, mint egy teljesen villanyhajtású autó akksijához. Tehát nem veszi el feleslegesen a többi villanyhajtású, vagy részben villanyhajtású autó elől a szűkös nyersanyagforrásokat. Az alapváltozat a 350h, amelyben a 2,5 literes benzinmotor adja az alapot. Rendszerteljesítménye 250 lóerő, gyorsulása 7,9 másodperc 0-100 km/órára. Felette a 450h+ áll, amely az első konnektoros hibrid RX. Szintén egy négyhengeres, Atkinson-ciklusú, 2,5 literes benzinmotor dolgozik benne két villanymotorral megtámogatva, hogy meglegyen az összkerékhajtás is. Akkumulátora pedig 18,1 kWh-s, amellyel több mint 65 km a 309 lóerős autó tisztán villannyal megtehető hatótávja. A legérdekesebb változat azonban az 500h, amelyben teljesen új, párhuzamos hibrid rendszer dolgozik. A 2,4 literes turbós benzinmotorhoz, egy hatfokozatú sebességváltó, egy integrált első villanymotor és egy 76 kW-os hátsó elektromotor társul. A rendszer maximális teljesítménye 371 lóerő, amely mellé 550 Nm nyomaték tartozik, illetve egy új összkerékhajtási rendszer, ami a DIRECT4 nevet kapta. Ezzel 6,2 másodperces a 0-100 km/órás gyorsulása.
Lexus RX 5. generáció- műszaki adatok
350h 450h+ 500h
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [ccm] 2487 2487 2393
Hengerek/szelepek száma 4/16
Rendszerteljesítmény [LE (1/min)] 240 309 371
Gyorsulás 0-100 km/h (DCT/4WD) 8,0 7,0 6,2
Végsebesség [km/h] 200 200 210
Hirdetés

Az árak kicsit megszaladtak, de hát ezzel a konkurencia is ugyanígy járt az ingadozó, de főleg gyenge forint miatt. Az új RX Elegance felszereltséggel és az öntöltő hibrid hajtáslánccal 28 990 000 forintról indul. A PHEV modellért (450h+) már minimum 32 990 000 forintot kell fizetni, míg a csúcsváltozatért, az 500h modellért pedig 38 millió forintot kérnek alaphangon. Természetesen már a legkedvezőbb áron kínált RX is nagyon gazdag felszereltségű, alapáron megkapja a továbbfejlesztett biztonsági-rendszer csomagot, de a Lexusnál arra számítanak, hogy Nyugat- és Közép-Európában a konnektoros hibrid lesz a legkelendőbb. Ugyanakkor itthon, az új RX Roadshow keretein belül egy 500h lesz látható, mindegyik hazai márkakereskedésben. Elsőként a Lexus Pest látja vendégül az újdonságot, itt szeptember 6-án és 7-én lehet közelebbről is megismerkedni a Lexus globálisan legfontosabb modelljével.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?