Izomautó olcsón: forintért a durva Camaro
Itthon a legendás Chevrolet Camaro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarországon is forgalmazni kezdték a Chevrolet Camaro izomautót, amely brutális külsővel, relatíve jó árral és félelmetes, 6,2 literes motorral készül feléleszteni a legendát.
Gonosz Xenon-tekintet, púpos géptető, izmos vállak, lőrésnyi ablakok, 20 collos kerekek, hátul diódás lámpák, dupla kipufogó és diffúzor - a Camaro egész biztosan rabul ejti az autók szerelmeseit, pláne, ha meghallják a hangját...
Motorházteteje pingpongasztalnyi, mint a márkatárs Corvette-nek is, annál viszont sokkal drabálisabb, szögletesebb a Chevrolet Camaro, melynek felszereltsége szinte teljes: nagyjából csak az automata váltó vagy a napfénytető számít feláras extrának
Nálunk csak 6,2 literes benzinmotorral forgalmazzák a Camarót, az automata váltóval hengerlekapcsolós V8-as teljesítménye 405-432 LE, nyomatékcsúcsa 556-569 Nm
Árulják bezzeg 45. évfordulós, valamint Transformers (a filmben láthatót idéző) különkiadásokban 2000 eurós felárért, de ha valakit a stílusidegen fogyasztási értékek miatt furdal a kíváncsiság: automata váltóval 13,1, manuális váltóval 14,1 l/100 km a - természetesen Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású - Camaro kupé és kabrió gyári átlagfogyasztása 304-329 g/km CO2-kibocsátás mellett. Lelkü(n)k megnyugtatására még azt is jó tudni, hogy az automata váltós verzióban az Active Fuel Management rendszer lekapcsol négyet a nyolc henger közül, ha a kis terhelés megengedi a takarékoskodást. Ezzel állítólag 7,5 százaléknyi benzint spórol a technika.
Chevrolet Camaro - 1975
A majd' ideális, 52/48-as súlyelosztású Camaro elöl MacPherson-típusú, hátul többlengőkaros felfüggesztését az európai igényeknek megfelelően áthangolták, a sportosabb, keményebb futómű megerősített szilenteket, új gátlókat és módosított stabilizátorokat kapott a masszívabb útfogás érdekében. Könnyűfém kerekei gigantikus 20 collosak, féktárcsái elöl 355, hátul 365 mm-esek, a féknyereg alumínium, 4 dugattyús Brembo. A bátor vezető, ha megunta a széria beállítást, további üzemmódok közül válogathat: a "második fázisban" a menetstabilizáló aktív, a kipörgésgátló viszont eltűnik, a harmadik "verseny/sport" állásban az ESP engedékenyebb lesz, plusz rajtautomatika is van, végül mindent ki lehet iktatni, marad a gyilkos erő a hátsó tengelyen, a sperrdifi, s a gumik hatékony leamortizálása.
Jókora és egyszerű órák mutatják a lényeget, a végsebesség limitált 250 km/h
Kényelmes sportülések, elnagyolt részletek, kékes látványvilág, a váltókar előtt hőmérséklet-, nyomás- és töltésvisszajelző műszerek garmadája. Gázadásra minden apró hibáját, sprődségét megbocsátjuk neki, az érzelem lazán veri az értelmet
A Kanadában gyártott modell statikus bemutatóján még megcsodálhattuk a kupéként használható méretű, 384 literes, de szűk nyílású csomagtartót (a kabrió poggyásztere lehajtott tetővel kisautós, 267 literes), s egy pár másodperc erejéig a motort is beindították, hogy ország-világ hallja, gázadásra milyen brutális hangorkán tör fel a kipufogókból. Jövő április környékén aztán a szerencsések már "élőben" is hallhatják az üvőltő metálkoncertet, hiszen a rendelt autókat 4-5 hónapos határidővel szállítják az országba. Tudván, hogy a Camaro amerikai ára 35 ezer dollár, egyesek nyilván maradnak a magánimportnál, de a Használtautó.hu oldalon is találni úgy remek veterán, mint akár 2011-es klasszikusokat is.
15.5 millió. Tényleg nem rossz… Csak éppen akkor kezd vicsorogni az ember amikor meglátja a tengerentúli kb. 32000 dolláros árat.
Ez az egyik “modern” autó, amelyik sokkal jobban bejön mint az elődje. Nem sok van 😉
Egyszer az életben szívesen kipróbálnám…
Ha ennyire szűk belül, akkor meg se nézem…
Manapság már ciki nyomorogni, akármilyen is az a kocsi más tekintetben!