Jön az orrmotoros, konnektoros hibrid Hiace?

A plug-in Toyota Hiace egy teljesen új hibrid hajtáslánccal debütálhat

Két éven belül kétliteres plug-in hibrid hajtáslánccal bővítheti az új generációs Hiace kishaszongépjármű motorválasztékát a Toyota. A tervek szerint a motorját sem az ülések alatt hordja majd.

A Toyota jelenleg kétféle, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot kínál: az 1,8 literes benzinmotor köré épülő egységet, amely a Prius Plug-in Hybridben 122 lóerős rendszerteljesítményt ér el (lásd a tesztjét itt), valamint a RAV4 Plug-In Hybrid 2,5 literes variánsát, 306 lóerős összesített teljesítménnyel (tesztje itt). A japán Spyder7 internetes autós szaklap információi szerint ez most megváltozik: egy új fejlesztésű, 2,0 literes plug-in hibrid hajtáslánc kerülhet a Hiace orrába, ráadásul a világ nagyobbik részén már maga az elhelyezés is újdonság.
Hirdetés
Az eddigi öt generációban ugyanis rendre az ülések alá szerelték a motort, az említett változat azonban szakít ezzel a helytakarékos, ám ergonómiai és biztonsági szempontból kedvezőtlen megoldással: több ázsiai és óceániai piacon viszont már 2019 óta TNGA platformos Hiace fut, annak az átdolgozott változata lesz a konnektoros modell. Az új technológia jobb menettulajdonságokat és fokozott passzív biztonságot ígér, valamint fejlett biztonsági és kényelmi elektronikai extrák bevezetését teszi lehetővé. Az új generációs plug-in hibrid modell műszaki paramétereiről még nincsenek pontos információk, de állítólag 2023-tól lesz rendelhető, bár hazánkba valószínűleg nem hozza el a Toyota.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.07.20. at 08:56
    Permalink

    Hát inkább legyen 2.5L, és hozzák ide is. Vagy 3.5L 2GR-FXE, az is hybrid. 🙂
    Egyébként mikor megjelent ez a modell, akkor lehetett tudni, hogy lesz hybrid is, csak később.

Vélemény, hozzászólás?