Kínában kel új életre a klasszikus Volkswagen Bogár?

Az eredetire erősen hasonlító külsővel, de elektromos hajtással készülhet a Bogárnak látszó tárgy

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínai ORA cég nevéhez köthető az újragondolt Bogár, az ázsiai gyártó előszeretettel használja saját autóihoz más márkák formaterveit.

Kínában gyakori jelenség, hogy egy-egy gyártó számos márkanéven kínálja modelljeit, általában valamilyen tematika szerint osztva szét a típusokat. Ezek közé sorolható az ORA is, ami a Great Wall elektromos autóknak fenntartott márkaneve. Utóbbi zászlaja alatt nemegyszer bukkantak fel olyan járművek, amelyek tervezésénél enyhén szólva más gyártók termékeiből inspirálódtak. [BANNER type="1"] Az új modellt hivatalosan még nem mutatták be, csak néhány fotó került fel róla az internetre. A hasonlóság egyértelmű még annak ellenére is, hogy az ORA négy oldalajtóval képzeli el az új modellt, ezt leszámítva majdhogynem egy hatvanas évekbeli Volkswagen prospektust is nézhetnénk. A gömbölyű karosszérián még a lámpák is a német modellére hajaznak, bár az egész forma kicsit furcsa a nyújtott tengelytáv miatt, és az ázsiai ízlést jól tükröző rengeteg króm is idegenül hat a Bogáron.

A külsőhöz próbálták igazítani a belsőt is, jól megfér egymás mellett a kürtkarimás kormány az érintőképernyővel.

A retró irányzat jegyében építhették be a turbinaszerű légbeömlőket, bár az ilyesmit mellőzte az eredeti Bogár, emellett krómozásból a beltérben sincs hiány. A kínaiak nem próbálkoztak meg a boxermotor tervezésével, helyette elektromos hajtást építenek az új modellbe. A hivatalos bemutatóját április 19-én tartják a helyi piacra készülő autónak, reménykedve abban, hogy a Volkswagen keze nem tud átnyúlni a Nagy Falon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?