Kínából érkezik a Peugeot elektromos szabadidőautója
Peugeot SXC – kínai, elektromos, összkerékhajtású
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem meglepetés, hogy Kínában mutatkozott be a Peugeot helyben tervezett, de Európának is szánt szabadidőautója.
LED-es fényszórókkal készült el a 22 colos, Michelin abroncsokra állított, benzines-elektromos, hibrid hajtásláncú SXC koncepció
Meredek farú és a hétüléses 4007-nél is hosszabb a négyüléses SXC
Nem újdonság, hogy Kínában fejlesztették és elsőként ott is mutatkozik be a Peugeot új szabadidőautója, az SXC, melynek jelentése: Shanghai CrossConcept. Az egyértelműen crossover besorolású, négyajtós meredekhátúnak csak egyik különlegessége az egymással szemből nyíló oldalsó, középső tetőoszlop nélküli ajtópár, utastere egyszerre futurisztikus és prémiumos.
A négyüléses térben vaskos a középső válaszfal, pedig a Hybrid4 összkerékhajtás hátul az első, 1,6 literes, 218 lóerős, 300 Newtonméter csúcsnyomatékú, THP, turbós benzinmotortól teljesen független, 95 lóerős (178 Newtonméter nyomatékú) villanymotorral dolgozik. Az elektromos hajtás 12,5 kilométeren keresztül akár önállóan, emissziómentesen is mozgathatja a 4,87x2,04x1,61 méteres méretével az európaiak helyett sokkal inkább a kínai utakra tervezett koncepciót. A fogyasztás egyébként a benzines motorral sem rossz, a gyári vegyes érték 5,8 l/100 km, a szén-dioxid emisszió 143 gramm/kilométer.
Műszerfalával és négyüléses utasterével egyszerre prémiumos és futurisztikus az SXC
Az SXC nem véletlenül Kínában mutatkozik be, ott fejlesztették és jó eséllyel gyártását is ott kezdi majd a Peugeot. A modell egyértelműen a Peugeot prémiumos csúcsmodellje lehet, méreteivel is a paletta csúcsára kerülhet, ha jelenlegi méreteivel kerül gyártásba.