Kombiként is etalon? VW Golf Variant teszt
Volkswagen Golf Variant Comfortline 1.6 CR TDI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy majdnem "fapados" Golf járt nálunk, egy Golf Variant. Motorja 1.6-os dízel, raktere óriási, presztízse még inkább. Vajon meggyőzött minket?
Ő a 7-es Golf kombija, az ötödik Golf Variant, és hatalmas. Jó ez a kék fény
Három vadonatúj kompakt kombija is van a Volkswagen-konszernnek, s ha a kedves olvasót ez nagyon nem is hozza lázba, de tudjuk mind, hogy Németországban például sokkal több a praktikus puttonyos, mint mifelénk. És Németország valamivel fontosabb piac a magyarnál. A mostohatestvér Skoda Octavia Combit nemrég teszteltük, a még mostohább SEAT Leon ST-t még csak láttuk, vezetni nem vezettük, de a VW-birodalomnak mindenképp a Golf a fő csapás, hát lássuk, milyen az alsóközép-kategória etalonjának ötödik Variantja.
Elődjénél és persze a ferdehátúnál is sokkal nagyobb, majdnem-Passat
Nagy. Néhány centivel nagyobb elődjénél, sokkal nagyobb a ferdehátú, mindenhol, legutóbb Japában is év autójának választott donornál is, na nem feltétlen utas-, hanem csomagtérben. Jó-jó, az utastér is szellősebb valamivel, de a számottevő az, hogy a raktér már 605 literes, majdnem akkora, mint az Octaviáé. Üléshajtással bővítve 120 liternyi a Skoda fórja, ám a gyakorlatban a Golf Variant pakolhatósága is parádés, és „csak” pénz kérdése, hogy mennyire praktikus a csomagtér.
Tekintélyes méretű, alapból is 605 literes lett a raktér
Lehet kérni elektromos nyitás-zárást, raktérből dönthető hátsó üléssort, csomagrögzítő sínt és össze-vissza helyezhető, megemelhető padlót, komfortnyitási funkciós „kalaptartót”, van ilyen-olyan akasztó, háló, aljzat, síalagút, sőt, felárért még az anyósülés támlája is síkba hajtható, hogy alkalmasint 2,7 méter hosszú tárgyak is beférjenek az autóba.
Nem csak méretben, variálhatóságban, bővíthetőségben, pakolhatóságban is jeleskedik
Hogy a D-oszlop vaskosabb, mint az Octaviánál? Tipikusan golfos megoldás, a kilátást nem rontja. Az ülések (a Comfortline szint komfortülései) viszont kényelmesek, méretesek, hátul mondjuk csak két felnőttnek, mert jókora a kardánalagút. A lábtér elmarad a Skodában tapasztalttól, s még egyvalami zavaró tényezővel szembesültünk: míg az Octavia hátsó üléstámlái a két szélen végig párnázottak, a Golf Variant második sorában műanyag záróelemek nyomhatják az utas oldalát. Másképp: keskenyebbek a hátsó ülések. A ki/beszállási komfort jó, a belmagasság szintúgy, külön beömlőkön át levegő is jut hátra már szériában.
Zéró hivalkodás, cserébe minőség, kényelem, ergonómia. Leszámítva a multikormányt
Első ülésben a Golfé a pálma, ha a kényelmet, a comb- és az oldaltartást értékeljük. Viszont nem lehet annyira mélyre engedni, mint az Octaviáét. A kormány lapított aljú, háromküllős, multi. De. De! És itt láttuk a Golf talán egyetlen igazán bosszantó hibáját, ami ergonómiai stikli, zavaró, tanulandó, szokást és kompromisszumot igénylő, a kezelhetőséget bonyolító valami. És ez az, hogy bal oldalon vannak a tempomat, jobb oldalon meg a fedélzeti számítógép és a hifi kapcsolói. Kivéve a hangerőszabályzást, mert az balra található a tempomat alatt. Miért? És a tempomat kettős sebességszabályzása sem egyértelmű, függőlegesen a RES és a SET gombokkal egyesével, vízszintesen a mínusz és a plusz jelekkel tízesével növelhető vagy csökkenthető a tempó. Hogy jobb oldalon ott figyelt a telefon piktogram, de a tesztautóban nem volt Bluetooth-kihangosító, USB se, mellékszál. És a „fapadosságot” bizonyító apróság – ez a Golf (Variant) sokkal szerényebb kivitelű volt az előző télen próbált ötajtósnál.
Jó sok a hely hátul is, bár annyi valamiért nincs, mint az Octaviában
Amúgy széria (Start) egyebek mellett a manuális klíma, a 12,7 centis központi színes TFT-kijelző, a fáradtságérzékelő szenzor, a négy elektromos (le-föl automata) ablakemelő, az elektromos rögzítőfék Auto Hold funkcióval, a kanyarfényes ködlámpa, a másodlagos ütközésvédelmet szolgáló Multi Collision fék, a stop-start rendszer fékenergia-visszanyeréssel is. Szóval így fapados a Golf. Az Octavia a lassabb stop-startot a Green tec csomaggal adja. És a Greenline modellel. És az Octaviában lassabb is a stop-start, de térjünk vissza a Golfhoz, s vegyük sorba a négyből harmadik Comfortline lépcső fontosabb felszereltségi elemeit a már említetteken túl: elöl deréktámaszos ülés, alufelni (a tesztautó már téli gumis volt dísztárcsával), könyöktámasz hátul is sízsáknyílással, minőségibb üléshuzat, az összképet, a hangulatot nyilván javító dekorbetétek.
Egy csöppet lehetne kulturáltabb az 1.6-os dízel, de akkor semmi értelme nem lenne a drágább 2,0 literesnek. Ereje elég, étvágya szerény. Az elektromos kézifékhez társított Auto Hold szuper - átlagos lejtőn/emelkedőn is megtartja az autót, nem kell nyomni folyamatosan a féket, nem süti ki a féklámpa a többiek szemét
Azt azért nem szabad elhallgatni, hogy valóban gazdagon kistafírungozott autóhoz csak messze a Comfortline, sőt, a Highline felszereltség fölött lehet jutni. „Természetesen” minden van az ülésfűtéstől, az állóhelyzeti fűtéstől vagy épp a LED-nappali fényes Bi-Xenon fényszórótól a kulcs nélküli nyitáson, a panorámatetőn vagy épp a navigáción át az adaptív lengéscsillapítás-szabályzásig, a parkolóasszisztensig vagy épp a távolságtartós tempomatig, az ész megáll.
A ferdehátú Golf praktikuma csak átlagos, a kombi a Passatot is veszélyezteti
De nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy érzésre, vezetve a Golf kombiként is etalon. Ahogy viselkedik, ahogy az elméletileg semmi extra, mégis biztosan a végletekig csiszolt futómű simítja, kirugózza az úthibákat, nem üt fel rútul, úttartása derék, nagyautós. A kormányzás „zsíros”, a váltónak, a váltásoknak is súlya van, pont annyi, hogy könnyű és pontos maradjon, de elfogja az embert az igen, így kell ezt csinálni fíling. A fék adagolhatósága tökéletes, és még ez az 1.6 CR TDI dízelmotor is remek, hiába fáj leírni, hiába tűnt az első tesztnapok után egy régi 1.9 PD TDI-utánlövésnek, hiába sírtam a drágább, de sokkal kulturáltabb 2,0 literes TDI, a Honda-féle 1.6 i-DTEC vagy egy TSI benzinmotor után.
Ezen azért még agyalhattak volna egy kicsit, lehetne logikusabb a kezelhetőség
Mert idővel a „csupán” 105 lóerős és 250 Nm nyomatékú (BlueMotion) VW-kisdízelt is megszerettem a Golfban. Lomhának találtam, majd rájöttem, hogy klasszul megy ez, ha nyomom neki (100-ra 11,2 mp alatt gyorsul, végsebessége majdnem 200 km/óra, nem kell több, se jobb). Dízelként kissé nehezebb és orrtolósabb a kocsi, de olyan a karaktere, hogy ez szökőévenként egyszer, ha érdekes. És a váltó esetében is csakis azért hiányolható a hatodik fokozat, mert divat lett a minél több gang. Autópályán 130-nál percenkénti 2500-at forog a motor, brummogós, mély hangja mindig jelen van, de nem zavaró mértékű. Halk autó, (négy személynek) elsőrangú utazóautó a Golf Variant.
Deréktámasz anyósoldalon is: piros pont. Nyomós műanyag elem hátul: fekete
És ez az Auto Hold városban istenes. Minden autóba, minden váltótípushoz kéne. Másnak a retináját nem égeti szét, hogy mindenki tapossa a féket? Nekem igen. Még egyszer: Auto Hold funkciót minden járműbe, most! Az elektromos rögzítőfékkel ugyanakkor meggyűlt a bajom, mert egyszer oldott indulásnál, másszor csak a fékpedál lenyomásával engedett, nem is tudom… Kárpótlásként a nyomaték pincéből megvan, az indulási hajlam kiváló, a tesztfogyasztás 5,1 l/100 km-re jött ki. Sok-sok városi rohangálással. A gyári ígéret 3,9, a városi 4,9 l/100 km.
A magyar fizetésekhez mérten persze nagyon drága a Golf, a Golf Variant is
Nem túlzás a 7-es Golf kombiját akár a Passat legkomolyabb kihívójának is titulálni. Ha úgy vesszük, hogy a válság hatására majdnem mindenki egy számmal, egy kategóriával kisebb autóba ül át… És egy fenét kisebb a Golf, legfeljebb tényleg minimálisan. Manőverezhetősége, parkolhatósága, helyigénye pedig még belül van azon a határon, hogy nehéz lenne vele mondjuk simán beállni egy átlagos helyre – akinek VW-minőség kell, Golf kell, de a ferdehátúénál tágasabb utas- és raktér, az „megérkezett”. Már csak az kéne, hogy olcsó legyen a Golf, ellenben nem az, a Variant sem az. Az ötajtósnál 100-200 ezer forinttal drágább, alapára 4,9 millió forint, a 90 lóerős dízelé 6,1 millió forint, a 105 lovasé 6,35 millió forint. Az importőr jelentős kedvezménnyel igyekszik még vonzóbbá tenni az autót. A kombiként is etalon Golfot.
Nekem 1,6 D/DSG comfortline-om van minden földi jóval. Sajnos a fogyasztás nem az igazi, 6 liter alá nehezen megy , pedig kíméletesen hajtom. A többivel egyetértek, igen jól sikerült autó. A kormányrángatót, és a követéstartót kikapcsoltam, olyan úri huncutság.
Dehogy van olyan érzésem miki! Olyan érzésem van, hogy itt szaporodtak meg az ostoba alakok. Tudod, jól fizetnek az aprításért, én meg szeretek megdolgozni a pénzemért! :-DDD
Farkaska! Nagyon beindultál mostanában. Minden cikkhez hozzá szólsz , ütöd- vágod a trollokat ,
osztod az észt ezerrel . Olyan érzésed van , hogy mindenki szembe megy veled az úton ?
A kézifék akkor nem old automatikusan, ha nincs bekapcsolva a vezető biztonsági öve.
Ennyi ökörséget magad találsz ki, vagy mondták neked.?
A “magyarozást” meg fejezd be, míg valaki nem lép a torkodba tahó!
Nagyon jó ez a Golf, tényleg etalon a kategóriájában. Elfogadnám ezt a kombit, de az 1.2 vagy az 1.4 TSI-vel.
“… felárért még az anyósülés támlája is síkba hajtható …” Na ez az igazi lehúzás, pitiánerség!
Mi lesz a következő? A résnyire nyíló ajtó felárért tágasra nyitható?
“…Hogy a D-oszlop vaskosabb, mint az Octaviánál? Tipikusan golfos megoldás…”
Ez már 30 éve ugyanolyan, még mindig nem kopott el a nyomószerszám, jó lesz az még 30 évig!
“…majdnem mindenki egy számmal, egy kategóriával kisebb autóba ül át…”
Hát ez igaz a magyarra is, hokedliről ül át a sámlira.