Komoly kompaktok 3 millióért – mit érdemes venni?

Piaci körkép: a Golf-osztály eminensei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legnépszerűbb szegmensben tovább kutakodva arra voltunk kíváncsiak, hogy 3 millió forint környékén milyen a felhozatal. De csakis az igényesebbekből.


Hamarosan bemutatkozik az időtlen idők óta Európa kedvencének számító Volkswagen Golf következő, immár hetedik generációja, s ezzel a kifutó hatosra egyszersmind "régiként", másképp már egyértelműen használt autóként fogunk tekinteni. A múlt héten a 1,5 millió forintos ársávban vettük szemügyre a Golf-uralta kompakt kínálatot, most pedig kétszer annyi pénzért, 3 millió forint környékén nézelődtünk a komoly, igényes, nem alapmotoros és messze nem alapfelszereltségű ferdehátúak palettáján.Ez a bizonyos 3 millió forint már sok pénz, ezért az összegért használtan nagyon jó kell, hogy legyen az autó. És olyan "szép". Tegyük fel, hogy nincs szükség nagyobbra az átlagméretnél, nincs szükség kombira, nagy csomagtartóra, elvárás ellenben a gazdag ellátmány, a fölényes menettulajdonságokat biztosító motor, s előny lehet az automata váltó. Összkerékhajtás? Akár. Kizárólag egygazdás, legfeljebb 5 éves példányok jöhetnek szóba érvényes okmányokkal, nyilván sérülésmentesen, lehetőleg minél kevesebb, maximum 100 ezer kilométerrel.
Mely típusok játszanak? Némi fejtörést követően arra jutottunk, hogy erről a 10-es listáról válogat az, aki egy-egy tömegmárkát alapból elutasít:
  1. Alfa Romeo 147
  2. Audi A3
  3. BMW 1-es
  4. Honda Civic
  5. Lancia Delta
  6. Mazda3
  7. Mercedes-Benz A-osztály
  8. Skoda Octavia
  9. Subaru Impreza
  10. Volkswagen Golf

Hirdetés
Látható, hogy van egy duplán kakukktojásunk: az A-klasse, ami ugye nem klasszikus ötajtós és kicsinek is tűnhet, viszont B-osztályból egy sem felelt meg a támasztott követelményeknek... Azt meg sietve szögezzük le, hogy a Volvo C30 azért esett ki, mert csak háromajtós és négyszemélyes. A beállított kritériumoknak megfelelő példányokat mutató találati listákat az adott típusokra kattintva lehet megtekinteni, de íme egy táblázat is a Használtautó.hu[/url] oldal vonatkozó kínálatáról.
A keresési kritériumoknak megfelelő modellek
ModellÉvjáratFutott kmÁr (Ft)
Alfa Romeo 147 1.6 TS2008/639 0002 190 000
Audi A3 1.9, 2.0 PD TDI2007/2-2008/569-98 0002 400 000-3 290 000
BMW 1-es, 116i2007/273 8002 780 000
Honda Civic 1.8, 2.2 CDTi2007/4-2011/610-95 0002 990 000-3 290 000
Lancia Delta 1.6 Mjet2008/1291 0003 395 000
Mazda3 1.4, 1.62007/5-2009/810-79 0002 490 000-3 300 000
Mercedes A 150, 160-200 CDI2007/2-2010/1121-92 0002 490 000-3 000 000
Skoda Octavia 1.4, 1.2 TSI, 1.8 TSI2007/7-2010/1155-71 0003 100 000-3 200 000
Subaru Impreza 1.52008/471 0003 190 000
VW Golf 1.4, 1.6, 2.0 TDI2007/5-2009/612-92 0002 950 000-3 200 000

Jó nagy a szórás, de kezdjük alfabetikus rendben, az Alfával. A márkának rossz a híre, a koros 147-esnek szintén, ráadásul szűk - vélhetően csak a fanatikusok választják. A keresési kritériumoknak egyedül megfelelő példány benzinmotoros (elégséges mentedinamikájú 1.6 TS), 2008 júniusi, órájában állítólag csupán 39 ezer km-rel, Black Line kivitelben, bőrbelsővel, s "csak" 2,2 millió forintos árcédulával. Ki ne gondolkodna el rajta, amikor kapásból vághatna bő 800 ezer forintot a tervezett büdzsén...
A másik olaszból, a már modernebb és (utasterével, csomagtartójával is) nagyobb, prémiumosabb megjelenésű Lancia Deltából is csupán egyet dobott ki a kereső közel 3,4 millióért hirdetve, de biztos lehetne annyit alkudni, hogy valahogy beleférhessen a keretbe. Az átcsomagolt Fiat Bravo 2008 decemberi, motorja kellően erős és takarékos 1,6 literes dízel, eddig 91 ezer km-t futva. LED-füzér, különleges hangulat, gazdag Oro felszereltség, vonzó darab.
Három- vagy ötajtós Audi A3-ból még alapos szűkítéssel is egész széles a választék, benzinmotoros mondjuk nem került a hálónkba. Sebaj, úgyis mindenki dízelként veszi - láttunk 1.9-es és kétliteres PD TDI-ket is, nem sok km-rel. A négy karika bűvkörén túl mellette szól minősége, takarékos üzeme, ellene a húzós szervizszámlák. Egy 2007-es, 2,0 literes Ambiente feketében 95 ezres futással, 140 lóerővel, kétzónás digitklímával, xenonlámpával és DSG kétkuplungos automata váltóval 3,2 millióért? Leinfózva, remek állapotban találva remek bolt lehet.
Maradva a német prémiumnál, 1-es BMW? Pont egy felelt meg elvárásainknak. (Ha engednénk például a tulajdonosok számában, rögtön sokasodnának a partiképesnek tetsző áruk, de nem engedünk). A 16i benzinmotor nem egy erőgép, a kis-Bömös meg szűk, mint a 147-es Alfa, cserébe különleges extraként hátul hajt, élvezetesen vezethető, jól felszerelt, jónak tűnő. Átlagtermettel, sok utast és poggyászt sokszor nem szállítva végülis elég helyet ad, nem dízel, tehát nem kell számítani a szokásos és drága mizériákra - megnéznénk.
A Mercedes-Benz A-osztály nagyon más világ, de mivel általában második autó, nem ritka az alacsony futás. Főleg a benzineseknél. A 95 lóerős 1.5-ös minden, csak nem erőgép, azonban látni gázszettel takarékossá tett, megnézendő példányt is. A 160 és a 200 CDI közül előbbi a semmi extra kategória, utóbbi a 140 lóerővel már a márkanévhez kapcsolt fölényes menettulajdonságokat is adja, no meg fokozatmentes automata váltót akár, hogy az általában női sofőrnek még a kuplungolással se kelljen fáradnia. Kényelmes. Drágán javítható, de kényelmes. És Merci.

Át Japánba, Honda Civicből elsőre olyan számosat sorolt a találati lista, hogy szűkítettünk a pénzkereten, s alsó határként 2,9 milliót állítottunk be. Még így is bőven van választék, ami öröm- és rossz hír is lehet, nézőpont kérdése. A két ajánlott motor az 1.8-as benzines, illetve a 2.2-es dízel egyaránt 140 lóerővel - előbbi hondás, utóbbi gázolajoshoz képest kulturált, korrekt. Különben 10 ezer km-es, alig több mint egyéves 1.4-est is látni a találati listán - ha valakinek egyáltalán nem fontos a motorerő, azzal is kellemesen elautózgathat. Milyen a Civic? Tágas, ufós, szinte mindig gazdagon szerelt, élvezetesen vezethető, s i-shift automata váltóval is elérhető.
Mazda3? Szürkébb, kockább is a Civicnél, s ahogy tapasztaltuk, ebben az ársávban csak benzinesek jöhetnek szóba. Nem baj, de az 1.4-es nagyon nagypapás, mi az 1.6-ost ajánlanánk 105 lóerővel, TX, bőséges ellátmánnyal mondjuk 2009 augusztusából, 23 ezer km-rel az órájában. Kérdés, mennyit lehet alkudni a 3,3 milliós árból, de egy próbát tuti megérne. És még egy japán, sőt ugye összkerékhajtásával unikum: a Subaru Impreza. Egyet találtunk 107 lovas 1.5-ösként. Az szól mellette, hogy relatíve kevés van belőle. Hegyen tetszik lakni? Télen áldás lesz a 4x4.

És akkor nézzük az etalont, a Golfot - a Volkswagen bestsellerével szemben szörnyen szigorúak voltunk, s csak egy szűk ársávban mustráltuk (2,9-3,3 M Ft). Standard 1.4-es vagy 1.6-os benzinmotorral nem ajánljuk, TSI-t ebben a körben nem láttunk. Láttunk V-öst is, nem csak VI-ost - mindenesetre egy Golf VI 2.0 CR, tehát már nem PD TDI pazar autó, de a széria végéről egy V-ös sem megvetendő DSG-vel... Átlagosan jó helykínálat, átlagos, 350 literes csomagtér, minőség, megbízhatóság, durva szervizszámlák.
Végezetül lássuk a megtűrt cseh rokont, a hatalmas rakterével parádézó Skoda Octaviát - szerintünk egyetlen egy baj van vele, ez pedig az ára, ami jól elszállt annak "köszönhetően", hogy mindenki ajnározza. Mi is. Hiszen Golf-minőség. Listánkba valamiért csak benzinmotorral került, de nem probléma, az 1.2 TSI-t például kifejezetten ajánlani tudjuk. Igen, az Octavia szervizelése sem olcsó mulatság, de a konkurensek zöménél még mindig kevésbé pénztárca-sorvasztó. Tágas, vezetése gyerekjáték, felszereltsége átlagosan jó, mi kéne még? Több lóerő, olyan embléma, ami mögé nem kevesen agymosott prémiumságot gondolnak? Látható, hogy ebben a sávban Audi, BMW, Mercedes szinte már egyenlő Hondával vagy Skodával - márpedig a mi favoritjaink a Civic és az Octavia. Meg a Golf.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Általában elolvasom ezeket a cikkeket, mert segíthetnek annak aki autóvásárlást tervez. De ez a mostani nem egy “egyenes koncepció” mentén született, ez egy káosz szerintem. A cikk elején a következő feltétel olvasható: “….. aki egy-egy tömegmárkát alapból elutasít…..”
    Szerintem a felsoroltakból tömegmárka a Honda, a Mazda, a Skoda, a Volkswagen. A prémiumkategóriába sorolható az Audi, és a Merci, igaz az már végképp magas, hogy a Merci A osztály mit keres ebben a kategóriában. Marad az Alfa, a Lancia, és a Subaru. Ezek nem tömegmárkák, az biztos, és mondjuk nekem egyik sem kellene.
    Ha a Skoda szerepel, akkor felsorolni is sok lenne mit kellene még megnézni. A teljesség igénye nélkül: Ford, Focus, Renault Megane, Fluance, Citroen C4, Peugeot 308, Fiat Bravo, Toyota Corolla, Auris, Kia Ceed, Hyundai I30, Opel Astra, Chevrolet Cruze, és még biztos kihagytam párat.
    Amúgy ha a cikkben felsoroltak közül kellene választanim, akkor valamelyik TSI Octavia kellene, ha kisebb csomagtartó is megfelel, akkor meg egy A3.

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Kicsit irónia is,kicsit valóság is.Nem vagyok olasz autó párti,az életben nem vennék egy jó eséllyel gondot a nyakamba,ha van más opció is.De ez meglátás kérdése,pontosan ezért tudnak minden autót eladni,mert kinek ez,kinek az…Én a Focusom megbízhatóságával sem vagyok elégedett,csak a felszereltségével,meg a vezethetőségével.Ha legközelebb cserélek kocsit azért körülnézek Japán benzinesben,mert azzal vitatkozni nem lehet,azok messze megbízhatóbbak bármelyiknél.Csak a benya ára 🙁 ….

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    A Golf majmolás úgy gondolom nem alaptalan. Igaz a 20 évvel ezelőtti mítosz lengi körül mind a mai napig és ez adja el. De amennyire tudom az összes többi gyártó autóinál is előjönnek gyakran problémák, csak azoknak valahogy nincs ekkora visszhangja……

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Azon az állásponton vagyok, hogy nem kellene dízel Opel. Ebben van elég sok elfogultság az általam kedvelt VW konszern javára, viszont amit ezzel a J Astrával szemben tapasztaltunk az még jobban megerősítette az álláspontomat. Ugyan soha nem volt még Opelem.

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Nagyon elegem van már abból,hogy “Golf kategória”,meg az “etalon golf”!Tudnám hogy ezt mire alapozza tisztelt szerkesztő úr!?Az elmúlt hónapban már ki tudja hanyadszor olvasom ezen kifejezéseket!A IV-es Golf óta ahol a riválisokkal ellentétben,alul maradt az Év autója választáson(focus nyert)sem produkál semmit!Sőt az 5-ös,6-os,és az új 7-est messziről alig lehet megkülönböztetni(unalmas,szürke,amit ön is Írt)+irreális árú,ezt kifelejtette!Manapság minőségben már a Kóreaiak is tudják azt amit egy golf!A német konkurensekről nem is beszélve!Egy focusnak jobb a futóműve,váltója,és az év motorját is ők csinálták ugye az ecoboost-ot!És melyikből adták el a legtöbbet a világon?Hát persze hogy nem a Golfból,hanem a focusból!(nincs focusom,és nem is tervezem még mielőtt elfogultsággal vádolna bárki,csak olvasom az autós hÍreket)!Én külföldön élek(Ausztráliában)És itt nincs golf kategória,sokkal több mostani kóreai,autó,vagy focus rohangál mint golf!Szóval nem tudom hol etalon,szerintem csak Magyarországon,vagy a szerkesztő úr fejében!De az tény és való hogy Magyarországon van ez a Golf majmolás!

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    az én főnökömnek V6 4X4 Insigniája van aut. váltóval.Egyetértek hibrydpassat véleményével.Valami hihetetlen lassúak ezek az Opel autómaták…a futóműve a Focusomhoz képest olyan,mint egy velencei gondola viharban (úgy billeg komolyabb kanyarsebességnél)
    Egy barátomnak volt egy 2011-es Audi A3 1.6crtdi.Próbáltam magam is és Ő is panaszkodott sokat rá.Lomha,elindulásnál nagyon fulladékony volt.Mikor 15.000km-nél hetente járt szervízbe,mert csörgött valami a motorban.Gariba szinte már mindent kicseréltek Neki,de soha nem szűnt meg a probléma.Eladta,vett egy A3 2.0crtdi-t.Na az igen 🙂 Ezzel csak azt szeretném mondani,hogy választhatsz sokminden alapján,legyen az márkahűség,szóbeszéd,vagy az épp ilyen cikkek.Mázli kell,hogy akár 3 milláért is,de ne nyúlj bele a kakiba…
    Amúgy ha megfigyelitek a legtöbb autószerelőnek valamilyen olasz autója van.Miért?Mert szeretnek aláfeküdni minden héten 🙂
    Velem sem kell egyetérteni…

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Engem másfél hónapja ” vert bele a betonba ” egy diesel Vectrás topik társ , hogy minek csinálom a feszkót , amikor elkezdtem sorolni a diesel opel motorok alapvető hibáit .Szerinte csak a neten panaszkodó néhány tulaj elégedetlen a technikával , és több tízezren pedig nagyon elégedettek , csak nem mutatják ki .Ezek alapján milyen állásponton vagy ?

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Tenessi:
    Az általad leírtaknak pont az ellenkezőjét tudom elmondani. Családban van J Astra ST 2,0 hiperdizel + 6-os automata váltó. A váltója egy kb 10 évvel ezelőtti 4 sebességes váltóként viselkedik, durván vált és lassú. Teljesítmény az nagyon jó 170 le, megy rendesen. De a megbízhatósága az csapnivaló. 2-3 hetente szerviz a legkülönbözőbb problémákkal. az autó 1,5 éves 100000 km van benne. ezzel szemben az octavia 1,6 crtdi-vel egyenlőre semmilyen probléma nem volt. jelenleg 80000 km van benne.

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Kedves Milán!

    Köszönjük a felvetést! Az észrevétel jogos, is meg nem is, a piaci körkép a visszajelzések alapján az olvasókat érdeklő téma, de természetesen a többi, felvetett téma is érdekes, dolgozunk olyanokon is!

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Én sem értem, hogy a Skodri mitől komolyabb mint egy Corolla, Astra, vagy Focus? Szerintem is kicsit önkényes (szubjektív) megítélés ez a 10-es lista. Volt szerencsém 2x 2000km-t autózni egy új Octavia 1.6 diesellel. Nem mondom, hogy rossz autó, de amennyiért azt megvette a cégem, annyiért egy J Astra is megvehető lett volna az 1.7 tdci 125 lovas (130?) változatban, némileg jobb felszereltséggel. Nyilvánvalóan elfogult vagyok az Astrával mint Opeles, de szerintem a J Astra legalább olyan jó mint a 6-os Golf. A Skodri Octavia inkább a Cruze kihívója.
    Nem kötelező velem egyetérteni. 😀

  • 2017.10.30. at 14:19
    Permalink

    Szervusztok! Már megint egy fura összeállitás, a Golf kategoriába a kis Merci és az Audi soha nem tartozott bele / méretek, stb / ellenben az Opel, Ford, Renault, Citroen,Toyota, ujabban KIA egyértelmüen ide tartozik. Mondjátok csak hány Lancia ill. Alfa fut nálunk ebben a kategoriában…..fura az izlésetek , olyan távol vagytok a hétköznapi autózástól, mint a politikusok a valóságtól……vagy már itt is ök irányitanak??

Vélemény, hozzászólás?