Könnyed sportos ferdehátú az új Swift, egyenesen Japánból
Könnyebb, rövidebb, de tágasabb az új Suzuki Swift, turbós motort kap
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt az új Swift európai kivitele, könnyű karosszériája és turbós motorja igazán jó vezetési élménnyel kecsegtet, utóbbit ráadásul a Balenóval ellentétben hibridrendszerrel is kérhetjük.
Így néz ki a hozzánk is érkező új Suzuki Swift. Formájában és stílusjegyeiben sokat megtartottak az elődtől, az összhatás viszont egész más
Vártuk már az új Swiftet, a Genfi Autószalon standján meg is mutatták. A japán kisautó igaz már nem a mi autónk, mégis annak érezzük, és valószínűleg ez így is lesz a továbbiakban is. Ugyanis a Swift igazán ígéretes, a Baleno padlólemezére épülő kisautó ugyan csak ötajtós kivitelben érkezik, a hátsó kilincseket ügyesen elrejtették. A mokány kisautó ráadásul vezetési élményben is igencsak kalandos élményeket nyújthat, az új Swift csupán 840 kilót nyom, miközben a karosszéria merevségén javítottak a gyártó szerint. Motorkínálata még érdekesebb, az eddigi hiányt most némileg pótolni fogják.
Sportos az alul enyhén lapított kormány, a sofőr felé fordított középkonzol is a vezetés élményére lett kihegyezve. 840 kilós önsúlyával a Swift igazán jó játékszernek ígérkezik
1.2 DUALJET | 1.2 DUALJET SHVS | 1.0 BOOSTERJET | 1.0 BOOSTERJET SHVS | |||
Hajtás | 2WD | AWD | 2WD | AWD | 2WD | |
Hosszúság | 3840 | |||||
Szélesség | 1735 | |||||
Magasság | 1495 | 1520 | 1495 | 1520 | 1495 | |
Tengelytáv | 2450 | |||||
Fordulókör | 4800 |
A Balenóban és az új Ignisben megismert 1,2-es szívó négyhengeres Dualjet benzinmotorral kezdődik a kínálat. A 90 lóerős motor az Ignist nagyon ügyesen mozgatja, így a hasonló súlycsoportú Swifttől sem várhatunk mást. Fölötte a már ismert 110 lóerős háromhengeres turbós benzinest is megkapjuk, a kínálat csúcsa a Swiftnél is a könnyű, SHVS hibridrendszerrel megtámogatott kivitel, amit akár a turbós motorhoz is kérhetünk, így a Balenóból hiányolt fürgeséget megkaphatjuk kedvező fogyasztás mellett. Hajtása alapból első, de Allgrip összkerékhajtás is elérhető.
Alacsonyabb, rövidebb, tengelytávja mégis hosszabb, így a beltér tágasabb elődjénél
Motor | 1.2 DUALJET | 1.0 BOOSTERJET |
Motorkód | K12C | K10C DITC |
Hengerek, szelepek száma | 4/16 | 3/12 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1242 | 998 |
Teljesítmény [LE/kW] | 90/66 | 110/82 |
Nyomaték [Nm] | 120 | 170(160) |
Gyorsulás | 11,9 | 10,6 |
Végsebesség [km/h] | 180 | 195 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,3 (4,0) | 4,6 (4,3) |
Az új Swift 1 centivel rövidebb, 1,5 centivel alacsonyabb és 4 centivel szélesebb elődjénél, tengelytávja viszont 2 centivel nőtt. Ezzel a teljes beltér 25%-kal tágasabb, valamint csomagtere is 265 literre növekedett. A műszerfal középső részét 5 fokkal a vezető felé fordították, rajta 7 colos érintőkijelzős multimédiás fejegységet találunk. Utóbbira telefonunk kijelzőjét is tükrözhetjük, a kormány mögötti 4,2 colos TFT monitoron pedig az autó állapotáról kapunk információkat. Kamerával és lézerszenzorokkal pásztázza maga előtt az utat, ütközés elkerülése érdekében figyelmezteti a sofőrt, előtöltéssel felkészíti a fékrendszert a vészfékezésre, hogy ha a sofőr rátaposna a fékre, azonnali fékhatást kapjon. Sávelhagyás-figyelő, automata, LED nappali menetfényes fényszórók és adaptív tempomat is befért az apró karosszériába. Alapfelszereltség a manuális klíma, a bőrkormány és a DAB tuneres rádió, egy csomaggal feljebb már tolatókamerát, 7 colos kijelzőt navigációval, automata klímát és kulcs nélküli nyitás-indítási rendszert is kapunk.
A hibridrendszer nem csak a szívó, hanem az 1,0 literes turbós motorhoz is elérhető, így nem csak takarékos, de dinamikus is lesz az Swift SHVS
A régi Swiftekbe még csomagolni is lehetett ezekbe??
Csak csökkentik a súlyt és emelik a LE számát..de minek. Úgy sem lehet kihasználni.
Netán hogy gyűljön a pénz a focipályákra? Nemrég a Bp – Pécs 6-os úton a 160 valamely km + 800 nál
bemértek és 45.000, re taksálták a 82 kmh sebességem !! Sem-milyen jel nem jelezte hogy nyílt úton..
netán egy ottfelejtett és felborul útjavítási táblánál mértek lesből !!
lehet….az én véleményem ebből a szempontból nem releváns, mert nekem sok minden egy ilyen magasított ál-terepjáró-kombi csak nem mókány 😀 de ettől a swifttől jobb az biztos, még azokkal a tulajdonságokkal is.
Mokány? Inkább csak nem randa mint az S-cross..
És mert mokány kinézetű suv, különben hiába lenne olcsó.
Bezzenev: Azért viszik a Vitarát, mert olcsó 🙂
2005-ös új swifttel durrantottak a szutyukiék, azóta csak csúnyítják szerencsétlen autót…..érthetetlen. na mind1, a konkurencia számtalan és jobban is néznek ki, szóval túl nagy jövőt már nem jósolok a swiftnek, ha nem hoznak ki valami autóformájú autót újra. nagy mákjuk van a vitarával, ami szerintem megint nem egy nagy durr, de valamiért viszik az emberek.
Háát, nem tudom de ez most úgy nem jön át. A hátsó rész kicsit VW Polo-s, a front résszel meg úgy nagyon nem tudok mit kezdeni.