Körkép: a bőség zavara – Ford Focus generációk használtan

Bőséges a választék használt Ford Focusokból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idén már húszéves Ford Focus eddigi három generációjából bőségesen lehet válogatni a hazai használtautó-piacon.


Néhány napja megemlékeztünk a Ford Focus 20. születésnapjáról, ám akkor a hangsúlyt az első generáció kapta. Most itt az ideje, hogy a többiről is szót ejtsünk, hiszen a használtautó-piac egyik meghatározó típusa.

Az első generáció rövid története kapcsán szó esett a motorpalettájáról is, illetve a megbízhatóságáról. Arról azonban nem, hogy milyen árfekvésben juthat hozzá a használtautók iránt érdeklődő vásárló. A Használtautó.hu felületén körülbelül 700 darab első generációs Focus közül lehet válogatni, már 350 000 forinttól! Természetesen a nagyon olcsó példányokkal érdemes vigyázni, érdemesebb a drágábbak között körülnézni. A legdrágábbak valahol 1,3-1,4 millió forint környékén keresik új gazdájukat (az RS változatokból akad drágább).

Ezek többnyire keveset futott, jó állapotban lévő autók, de a megfelelően karbantartott Focusok esetében még a nagyobb futásteljesítmény láttán sem kell megijedni.

Nem véletlenül állt a 2000-es évek elején a megbízhatósági statisztikák élén. A benzines motorokban a gyújtótrafó az egyetlen igazán gyenge pont. (A saját 120 ezret futott Focusomban már kétszer kellett cserélni). Bár ritkák, mint a fehér hollók, a TDDi dízelmotorral felszerelt példányokban az EGR szelep rakoncátlankodhat, és annak cseréje nem egyszerű művelet. További érv az első generációs Focusok mellett, hogy az alkatrészek sem túl drágák hozzá, ezért is érdemes bátran böngészni közöttük.

A második generáció 2004-ben lépett piacra és igencsak nehéz dolga volt, hiszen jóval konzervatívabb formavilágot örökölt, mint az elődje, ugyanakkor az utastéri anyagok minősége nagyot ugrott pozitív irányba. A vásárlók szerették ezt az autót is, így az eladások szépen alakultak, ezért a használtautó-piacon a második generációból is bőségesen lehet válogatni. A 2007-es ráncfelvarrás során a Kinetic dizájn vonalaival kicsit izgalmasabbra faragták a karosszériát, illetve ezt a generációt már a kabriók kedvelői is bátran kereshetik, hiszen a Pininfarina nevével fémjelzett keménytetős Focus CC-ből is akad néhány eladó példány.
Hirdetés
A megbízhatósági listákon a második generáció már nem hozta az előd fantasztikus eredményeit, ám még így is a legmegbízhatóbb típusok között tartják számon. A legkevésbé az 1,6 literes szívó benzinmotor lutri, amelyet az előző generációból gyakorlatilag változatlanul emeltek át. Akad 1,4 literes is, de a nehezebb második generációs Focushoz az már kevés, az 1,8 FlexiFuel pedig csak abban az időszakban kamatoztathatta képességeit, amikor az E85-ös üzemanyag népszerűbb és olcsóbb volt. A kétliteres benzines sem túl problémás erőforrás, viszont hatékonyság szempontjából nem ésszerű választás.

Dízelek frontján viszont szélesedett a kínálat az első generációhoz képest, hiszen a „kettes fóka” már a „dízelboom” idején született (amikor boldog-boldogtalan dízelt vásárolt függetlenül a valós igényektől), ráadásul a flottavásárlók is felfigyeltek rá.

Sőt,korábban még a rendőrség is használt Focusokat, szóval a bátrabbak a hatóság kisebb-nagyobb mértékben meggyötört példányai közül is választhatnak. A négyhengeres 1.6 TDCi motort a PSA konszernnel együttműködve fejlesztették ki, de létezik 1,8-as és kétliteres dízel is. Ahogy a benzinesnél, úgy a dízelek esetében is az 1,6 literes változatról érkezik a legkevesebb kritika. Árak tekintetében már 800 ezer forinttól lehet kettes Focust találni, a legdrágábbak viszont a hatmillió forint feletti tartományba is belekóstolnak. Igaz, utóbbiak a különleges első futóművel felszerelt RS változatok.

A harmadik generáció már jóval élesebb váltást hozott a formaterv területén, valószínűleg azért is, mert az egész világnak meg akart vele felelni a kékoválos márka. Szakítani kívántak a különböző piacokra különböző autók elvével (az USA-ban például még az első generáció elcsúfított változatát forgalmazták, amikor Európában már a második generációt), és globális formatervekre váltottak.

A harmadik Focus így egy furcsa keverék lett, ám minden téren fejlődött.

A motorkínálat alapja az 1,6 literes Duratec benzinmotor 85, 105 és 125 lóerős változatokkal, emellett a downsizing jegyében megjelent a palettán az egyliteres háromhengeres EcoBoost 100 és 125 lóerős teljesítménnyel, de a megbízhatóbbnak ígérkező négyhengeres, 1,6-os turbók is a kínálat részét képezik 150 és 180 lóerővel (természetesen RS modell ebből is készült 2,3 literes motorral és 350 lóerővel). Dízelfronton az 1.6 TDCi és a 2.0 TDCi verziók választhatók, összesen három teljesítménylépcsővel. Mivel még aránylag fiatalok a harmadik generáció példányai, természetesen ezeknél lehet a legkevesebb hibára számítani, viszont az áruk is jóval húzósabb, ugyanis 1,8 millió forinttól indulnak, a felső határ pedig, bőven 10 millió forint feletti, ha az RS változatot is nézzük.

Száz szónak is egy a vége, a Ford Focusok között szinte mindenki megtalálhatja az igényeinek megfelelő autót. Mivel a három generáció húsz évet fed le, akadnak olcsó, de sokat futott példányok, középkorú megkímélt darabok és egészen új, hibátlan példányok is, lehet válogatni. Irány a Használtautó.hu!
A Ford Focus három generációja és jellemző áraik a Használtautón
ModellMotorokÉvjáratKilométeróra-állásVételár
Ford Focus Ibenzin: 1,4 75 LE, 1,6, 100 LE, 1,8, 115 LE, 2,0, 130 LE, 2,0, 170 LE, 2,0, 215 LE, dízel: 1,8, 100 LE, 1,8 115 LE1998-200451 000-
370 000 km
350 000-1 500 000 Ft
Ford Focus IIbenzin: 1,4, 80 LE, 1,6, 105 LE, 1,6, 115 LE, 1,8, 125 LE, 2,0, 145 LE, 2,5, 220 LE, 2,5, 300 LE, dízel: 1,6, 90 LE, 1,6, 110 LE, 1,8, 115 LE, 2,0, 110 LE, 2,0, 135 LE2004-201060 000-
425 000 km
800 000-6 000 000 Ft
Ford Focus IIIbenzin: 1,0, 100 LE, 1,0, 125 LE 1,6, 85 LE, 1,6, 105 LE, 1,6, 125 LE, 1,6, 150 LE, 1,6 , 180 LE, 2,3, 350 LE, dízel: 1,6 95, LE, 1,6, 115 LE, 2,0, 140 LE2010-20187000-
250 000 km
1 800 000- 10 500 000 Ft

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?