Kortalan komolyság – Mazda6 Sportkombi
Mazda6 Sportkombi G192 Revolution Top teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szívó, vagy turbó? Egyre kevesebb lehetősége van választani annak, aki új autót vesz, esetleg céges keretből választ. A Mazda6 ellenpélda.
Újabb kortalan forma, akárcsak az első Mazda6 volt. Kodo dizájn ide vagy oda, ami szép, azt nem kell magyarázni, és szerencsére a frissítéssel sem rontottak rajta
Meddig vágyunk még rá? Olyanok a Mazdák, mint maguk a japán emberek. Ránézésre nagyon nehéz megsaccolni a korukat, van, aki 50 évesen sem néz ki többnek 18-nál. Engem például teljesen meglepett, mikor a CX-5-ből megérkezett a második generáció – ami egyébként teljesen úgy néz ki, mint előtte. Ennyire rohan az idő, hogy már le is pergett egy modellciklus a Mazda Kodo dizájnját viselő első modellnél? És igen, a következő pedig a 6-os lesz, pedig olyan, mintha épp csak most jelent volna meg, ráadásul frissült is, de hiszen annyira mutatós, új és izgalmas. De telik az idő, csak nem felette. Mindegy mennyit és milyet próbálunk belőle, az mindig ugyanolyan, és ugyanannyira vagyunk vele elégedettek.
Szigorú orr, jellegzetes, emlékezetes megjelenés. A csomagtérajtó felárral sem nyílik motorosan, csak hagyományosan működik, akárcsak a Skyaktiv benzinmotor
Sportkombi, valamiért így kell hívni egy tisztességes családi puttonyost, mert ha nem sportos, akkor nehéz eladni. Mondjuk a Mazda6 G192 tényleg sportos
Érzelemmel teli. Egy dolog a külső, de pont a Mazda6 az, ami mellett nem lehet elmenni. Sok gyártó szerint az organikus formákat fogadja be legkönnyebben az ember, és a Kodo dizájn színtisztán erre épül. Egy Volkswagen, vagy egy Audi ilyen érzések kiváltására alkalmatlan. Épp gurultam Budapest külvárosának egyik kis utcáján, mikor a távolban megláttam egy fehér szedán 6-ost, és pár pillanatig csak bámultam, hogy mennyire dögös, még messziről is. Jellegzetes, vad, elegáns, mindent el lehet mondani róla csak azt nem, hogy unalmas. Épp csak picit rántották össze az orrát a frissítésnél, változott a nappali menetfény, egy picit a hűtőrács is, de semmi drasztikus, így van ez jól.
Markáns és egyedi az új LED-nappali menetfény, valamivel kisebb maga a lámpa és vastagabb a benyúló króm, de valójában semmi komoly nem történt
Egészen kicsi és vékony a kilincs, nagyszerű a fogása! Kulcs nélküli nyitás-indítás is van, de nyomógombos az ajtó. A 6-os kiállása elég jó, szépen szólnak a kipufogók
Odabent is változott. Ami jót tett a hatosnak a ráncfelvarrásnál, az a műszerfal változása. Korábban egy egészen kicsi kijelző volt beleépítve ugyanilyen magasan, de egészen addig tartott a műszerfal is. Most alacsonyabbra szabták, cserébe tabletszerűen ágaskodik az álló helyzetben érintéssel is irányítható kijelző. Szellősebb így odabent, az már egyszer biztos, ráadásul modernebbnek is hat, és nem annyira gagyi a megoldás, mint némelyik Mercedesnél. Vannak különös megoldások odabent, viszont rendkívül kényelmes tud lenni az üléspozíció. Mivel ez a motor csak a Revolution Top felszereltséghez érhető el, így bőrözött a beltér, ráadásul ez a fehér igazán jól mutat. Jól tart az ülés, de egyszerre komfortos is, az egyetlen furcsaság a középkonzol, amin a könyöklő nem mozgatható és egészen hátul van, 180 centimmel hozzá sem ért a könyököm, de a középkonzol vékony széle is párnázott, azon is kényelmes könyökölni.
Változott a műszerfal, új a központi kijelző, ami már ágaskodik a vékonyított műszerfal tetején. A fehér bőr kényes, de megéri megtanulni vigyázni rá, ettől is szellősebb és érdekesebb az utastér
[BANNER type="1"]
Tágas a hely hátul is, van lábtér rendesen, középre ha nem fontos, ne ültessünk senkit. Jó oldaltartásúak az ülések, hosszú távon is pihentető bennük ülni
Ergonomikus, de valami furcsa. Logikus a belső elrendezése, már ami a műszerfalat, a kezelőszerveket és a gombokat illeti. Nagynak tűnik a kormány. Lehet, hogy az is, de ez inkább csak azért lehet furcsa, mert a markolata vékonyabb, mint amit megszoktunk. Ez viszont nem hátrány, nekem bejön, és szerintem nem vagyok vele egyedül. Súlyosan kattannak a gombok, a volán sincs agyonszervózva. Anyagból sem találunk nagyon silányat, vagy annak tűnőt. Egészen gépszerű az érzet odabent, masszív és biztonságos kocsinak érződik. Látszik, hogy sokat dolgoztak az apró részleteken, elég szépek a varrások és a gombok kialakításai, azok LED-jei viszont a legolcsóbbak, amit bármelyik boltban kapni lehet. Nem tudom hová tenni, olyan fényerejük van, ami még nappal is zavaró, és ebből a középkonzolon elég sok van.
Balon a fontos gombok, a start-stop csak akkor állítja le a motort, ha teljesen lenyomjuk a fékpedált megállásnál. Van radaros tempomat és a start gomb is szem előtt van
Érintős a kijelző, de a tekerővel egyszerűbb rajta matatni. A középkonzol LED-jei rendkívül olcsó hatásúak, egyszerű sárga fénnyel vakítanak vezetés közben
Hagyományosan szívó. A Mazda továbbra is kitart a hagyományos szívómotoroknál – és ha minden igaz, akkor a Wankelnél is, de ne kiabáljuk el – pontosabban a magas kompressziójú Skyaktiv motoroknál. Tudom, sokaknak már csak a Mazda az autó, éppen ezért. Ez kicsit sarkos vélemény, de valahol igazuk van, mert van egy hagyományos működésű, a korrektnél ebben az esetben kicsit nagyobb, normális négyhengeres motor az autó orrában. Ami ráadásul finoman szólva korrektül, de inkább nagyon jól viszi a hatalmas karosszériát. 2,5 liter, 192 lóerő, ami elég magasan, 5700-as fordulatnál érkezik, de addig vidáman pörög a motor és egy nagyobb gázfröccsre sem torpan meg és csinál úgy, mintha nem hinné el, hogy gyorsítani akarunk. Igazi japán, pörgetni való. És kell is pörgetni, mivel a 256 Nm nyomaték is csak 3500-nál érkezik. Nincs ezzel semmi baj, mert egyáltalán nem lomha, még a hatfokozatú normál bolygóműves automata váltóval sem.
Sportos karakterű a 192 lovas, 2,5 literes szívó benzinmotor, szereti és bírja is, ha pörgetik, cserébe elég jó menetdinamikát nyújt
Sok a gomb, mégis a műszerek közti kijelzőt egyetlen eggyel kell irányítanunk. A head-up kijelző jó, hogy van, de nem vetít sokkal magasabbra, mint a műszerek
Élvezhető családi. Valódi családszállító, 522 literes csomagterét bátran pakolhatjuk, és a hátsó sorban sem lesz panasz a helyszűkére. Emellett meg rendes, általában bombabiztos futóműve van, így nem csak gyorsítani, de kanyarodni is elég jó élmény vele. Ráadásul már alap a G-Vectoring rendszer, amivel még biztosabb és egyszerűbb a forszírozott kanyarvétel is. Megszerettem, már csak azért is, ahogy mozog, hogy nem kell minden egyes gyorsításnál életet lehelnem a turbóba, és hogy olyan hangja van, amilyet egy négyhengeres motortól elvárunk, talán picit sportosabb is. A legjobb viszont, hogy normális, kicsit élvezkedős használat mellett 8,2-8,3 literes fogyasztást produkált. Sokan összetennék a kezüket, ha ilyen dinamika mellett ilyen fogyasztást produkálna az autójuk, itt meg még automata váltó is van. Rendkívül autószerű a Mazda6, sőt, megértem, aki ilyennel jár, én is szívesen tenném minden nap.
Jó megjelenésű, élvezetesen vezethető és viszonylag keveset fogyasztó a 192 lovas motor, 8,2 volt a legjobb átlagom vele, nem visszafogottan vezetve. Bőven vállalható
Sajnos ki kell benneteket àbràndítanom egy flotta kezelő cèg most beszèlt le róla, sajnos voltak olyan 3èves pèldànyok ahol volt rozsdàsodàs, a 3-asoknál igaz jellemzőbb!, Nem èrtem a festèk rèteg is mièrt fele a nèmetekènek!? Mièrt nem hasznàlnak galvanizàlt komponenseket? Japànok gyàrtanak tartós autókat….. !? A motorja minden bizonnyal tartós….
Bizony jól sikerült, az új generáció abban fog különbözni, hogy még szűkebb lesz a lámpatest 😀
Kíváncsi leszek majd az új generációra, mert ezt a formát már csak elrontani lehet. Állítólag a Skyactiv-os Mazdáknál már nem jellemző a korábbi rozsdásodási hajlam sem, tehát bitang jól összeállt ez a „Kodo-csomag”.
Nem kérdés ha 10M van és új autó kell átlagos használatra akkor csak ez jönne szóba.