Közel 30 millió forintról startol az új BMW villany SUV ára

Körbejártuk az új BMW iX-et. Egyelőre csak álltában.

Az első olyan szabadidő-autóként hirdeti a BMW az iX-et, amelyet az alapoktól villanyautónak építettek. A formaterv egyértelműen megosztó, de az utastér mindenkit levesz a lábáról.

Élőben minden más. Mindig elfeledkezek erről, aztán valamilyen újonnan bemutatott autó újra és újra arcul csap, megmutatván, hogy a képek csalókák. Ez a helyzet a BMW új villany városi terepjárójával is. Képeken furcsának tűntek az arányai, a valóságban viszont nagyon is eltalálták, és arról lehet vitatkozni, hogy a hatalmas vesék már metszőfognak számítanak-e, az biztos, hogy az iX megjelenése tekintélyt parancsoló élőben. Méretei alapján picit hosszabb az X5-nél, de nem éri el az X7 hosszát. Mindkettőnél keskenyebb, a magassága pedig megegyezik az X6-oséval. Így talán már egy picit jobban elképzelhető, hogy miféle öszvér ez. De a forma talán a legkevésbé jelentős újdonság. Az új 4-es megjelenése óta már bőven volt idő megszokni az új arculatot, a villanyautóknál is ugyanez lesz, csak a hűtőmaszkok ugye zártak maradnak. Aktív lamellákat lentebb kell keresni a lökhárító alján, ott áramlik be a levegő, illetve a lökhárítók szélén elhelyezett díszek sem teljesen öncélúak, ott is áthalad a levegő. A BMW embléma pedig nem más, mint a szélvédőmosó folyadék tartályának a „kupakja”. Felnyitva ott lehet betölteni a mosószert. Az autó oldalát nézve is feltűnik néhány apró formai játék, például a C-oszlop betétje, amely mintha az oldalablakok folytatása lenne, de enyhe domborítás is jutott a hátsó kerékjárati ívekre, bár ezt sem a fehér, sem a fekete fényezés nem adja át túl látványosan.

Ám, ahogy említettem, sokkal fontosabb, hogy ez a SUV, avagy SAV, ahogy a BMW-nél nevezik, az alapoktól villanyautónak készült.

Ez az első szabadidő-autó, amit így terveztek a bajorok, a hangsúly a SUV-on van, az i3-at most ne keverjük ide. Habár még meg is tehetnénk akár abból a szempontból, hogy a szénszálas műanyag az iX szerkezetében is feltűnik. De nem az egész váz készül ebből az anyagból, ahogy az i3 esetében. Csupán tartalmazza ezt is, amit a legjobban a csomagtérnyílás szélein, illetve nyitott ajtóknál a küszöbökön lehet felfedezni. Az autó hátsó része pedig egyértelműen minimalista, de a „csíklámpák” tökéletesen elvégzik feladatukat, kipufogóvégek helyett pedig diffúzor hatású betéteket kapunk.
Hirdetés
BMW iX- méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4953196716963000500-1750

Hirdetés

Az autót a dingolfingi gyárban készítik, ahol a beépített akkumulátorcellák teljes termelési folyamatához szükséges energiát kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki. A vállalat a nagyfeszültségű akkumulátorokhoz szükséges kobaltot és lítiumot ellenőrzött ausztrál és marokkói forrásokból szerzi be, ahonnan az alapanyagokat közvetlenül akkumulátorcella-gyártó partnereihez szállítja. Az elektromos motorok szinkronmotor-alapelv szerinti működése lehetővé teszi az erőforrások ritkaföldfémektől mentes sorozatgyártását, a tömegtermelés folyamataiban ráadásul kizárólag napenergia felhasználásával előállított alumíniumot használnak.

Emellett újrahasznosított műanyag nagyarányú alkalmazásával is hozzájárulnak a környezetbarátabb gyártáshoz. A modell utasterében például FSC-igazolt faanyagot használnak, tehát állománymegújító erdőgazdálkodásból származó fát.

Továbbá cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőrt és más természetes anyagokat is felhasználnak, míg a padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók. Állítólag ezzel a cserzési eljárással a bőrfelületek nem válnak töredezetté, vagy legalábbis sokkal tovább maradnak épek a jelenlegi bőrburkolatoknál. Ha már szóba jött az utastér, meg kell említenem, hogy sajnos a belső fotózást nem engedték, mert az infotainment rendszer még nem végleges, így csak a gyári képeket tudjuk megmutatni. Ami azért nagy kár, mert a kiállított autóban a középkonzol fa berakása csodásan mutat az üveg tekerőgombbal, amivel az iDrive legfrissebb generációját lehet kezelni. De hát ugye, amint említettem a szoftver még nem a végleges. Futurisztikus a hajlított kijelző is, ami enyhén a vezető felé fordul, BMW-hez méltóan. A közvetlenül a vezető előtti része 12,3 colos, a „maradék” pedig 14,9 col méretű. Továbbá szokatlan kicsit a „hatszögletű” kormány, de aztán gyorsan alkalmazkodik hozzá a kéz. Összességében minimalista az egész, de mégis élettel teli, maximálisan ergonomikus, de legfőképp otthonos.

És ez is volt a tervezők célja, hogy az eddig megszokott „autóképtől” kicsit elrugaszkodjanak, és egy otthonos „szobát alakítsanak ki.

Sikerült, és nem csak elöl. Hátul is fenséges a kényelem, az ülésekbe itt is kérhető mélynyomó, így a zenehallgatás teljesen új élményt ad, mert a zsigereiben érzi az ember a basszust. Végül a panorámatető is hoz újdonságot: elhagyták a rolót, az üvegfelület homályosítható el, hogy ne engedjen be annyi napfényt. A Boeing Dreamlinerek ablakán tapasztalhatott ilyet, aki már utazott a nagy repülővel, ez most a BMW-nél is megjelenik. Viszont kihagytak egy ziccert, mert az autó orrában nem alakítottak ki csomagteret, bár a gyáriak szerint bőségesen elegendő a hátsó, alaphelyzetben is 500 literes puttony. Kétféle hajtáslánc közül választhatnak az ügyfelek. Mindkettő összkerékhajtású, az iX xDrive50 modell esetében 523 lóerő a teljesítmény és 764 Nm a forgatónyomaték, az iX xDrive40 modell esetében pedig 240 326 lóerő a maximális teljesítmény és 630 Nm a forgatónyomaték. Előbbi 4,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h tempóra a testes autót, a másiknak 6,1 másodperc szükséges ehhez.

Az iX xDrive50 padlólemezébe 105,2 kWh nettó kapacitású akkupakk került, ami akár 630 km hatótávra is elegendő energiát tárol, míg a BMW iX xDrive40 padlólemezébe 71 kWh nettó kapacitású akkumulátort építettek be, ennek hatótávolsága maximum 425 kilométer.

Előbbi esetében akár 200 kW kapacitású DC villámtöltés, míg az xDrive40 modell esetében akár 150 kW kapacitású villámtöltés is elérhető, amellyel a töltöttségi szint 35 perc, illetve 31 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra emelhető. Később majd az iX M60 is csatlakozik a kínálathoz 600 lóerővel, de először a fentebb említett két hajtáslánccal érkezik novemberben a márkakereskedésekbe az iX.

Az xDrive40 alapára 27 990 000 forint lesz, az xDrive50 pedig 33 990 000 forintról indul.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

        • 2021.07.19. at 21:53
          Permalink

          Én már az oviban kinőttem abból, hogy a saját véleményemmel untassak bárkit is egy kocsi kinézetéről. Szánalom, hogy pl. az akku temperálás részletei helyett az autó kinézetéről megy a kommentelés egy felnőtteknek szóló autós oldalon.

          • 2021.07.21. at 09:53
            Permalink

            Márpedig akkor is ronda!!! Miféle ízlésficamos ember vagy te!? Hova tetted a szemedet!? Nézz már rá, hát hogy néz ez ki!? Azt se tudni, jön-e vagy megy!!! Hódpofa!!! 😀

          • 2021.07.21. at 13:39
            Permalink

            Felnőttek itt? Ugyanaz a pár nyomorult okoskodik itt 6-8 éve csalfarómeóval az élen. Felnőttek nincsenek már régen. Itt hagytuk nekik ezt az óvodát.

  • 2021.07.17. at 22:13
    Permalink

    Elképesztő hogy valaki erre így azt mondta mehet jó lesz, csak az a kreténebb aki erre azt mondja rendben utalom a 30 misit mert ez így jó lesz. Talán a hülye Berki és nem a tornászra gondolok természetesen.

  • 2021.07.21. at 17:03
    Permalink

    @Kempelen: Lehet, hogy nem fellengzősködnék azzal a múlttal, ami neked van. Tudod, bizonyítottan több nicknév egyidejű használata az oldalon, miegymás… 😀 Amúgy meg ez még mindig egy szórakoztató oldal…

Vélemény, hozzászólás?