Lakóautó után most terepjáró készült a Toyota Priusból
Ez a Toyota Prius havas utakon és a sivatagban is jól boldogulna
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az első nagy sorozatú hibridnek számító Toyota Priusnak számos fanatikusa van már, akad aki lakóautót, más terepjárót épített hibridjéből. Most utóbbira mutatunk példát.
Egy japán Prius-tulaj ránézésre valódi terepjárót készített autójából
Arról sajnos nincs információ, hogy a terepes Prius maradt-e elsőkerék-meghajtású, ám ez a hibrid rendszer komplexitását ismerve valószínűsíthető.
Ebből a harmadik generációs modellből még nem gyártottak összkerékhajtású változatot, de a negyedik Priust már a forgalmazás kezdetétől, 2015-től lehetett négy hajtott kerékkel kérni Japánban (Prius AWD-e), és 2018-as modellfrissítés után az Egyesült Államokban is. Az E-Four összkerékhajtási rendszerben (amely nagyjából 1700 dollárba, bő félmillió forintba került a vásárlóknak) nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó tengely között: előbbit a bolygóműves hibrid rendszer hajtja a szokásos módon, a hátsó tengelyt pedig egy tőle független villanymotor (saját vezérléssel, fordulatszám-csökkentő áttétellel és differenciálművel), amikor nagyobb tapadásra van szükség.Ami Japánban elkészült, ahhoz hasonló az USA-ban is!
Nem csak Japánban jutott eszébe egy Prius-tulajdonosnak, hogy jó lenne néha úttalan utakra menni az autóval. Pár éve az Egyesült Államokban egy digitális nomád azt találta ki, hogy távmunka közben minden államba ellátogat, hogy felfedezze azokban a legszebb, egyben autóval legnehezebben megközelíthető helyeket, és hogy mindenhol lefotózza magát a „Welcome to the ... state” tábla előtt.
Túraautónak is bevethető a takarékos üzemű Prius
Számos utólagos kiegészítő rendelhető ma már a Priusokhoz is
Forrás: Smarter Media
Fotók: Autoevolution, Priusoverlanding.com