Lakóautó után most terepjáró készült a Toyota Priusból

Ez a Toyota Prius havas utakon és a sivatagban is jól boldogulna

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első nagy sorozatú hibridnek számító Toyota Priusnak számos fanatikusa van már, akad aki lakóautót, más terepjárót épített hibridjéből. Most utóbbira mutatunk példát.

Ablakfóliázás, matricák, légterelők, mélynyomós hifi - ilyesmikre gondolhattak a japánok, amikor a Prius utólagos átalakításaira gondoltak. Aligha feltételezték, hogy lesz olyan, aki lakóautót épít belőle, de még ennél merészebb kreálmányok is születtek, például hatajtós limuzin és bukókeretes kabrió, most pedig itt van az a terepjáró verzió, ami úgy fest, mintha a Dakarra fejlesztették volna.
Hirdetés
A módosítások egyszerűek, de hatékonyak: az egyedi futóművel jelentős emelést kapott a Prius, az első lökhárító díszbetétjét feketére festették, ami jól mutat a fehér fényezéssel. De a legfeltűnőbbek a hatalmas kerekek a durva mintázatú BF Goodrich terepgumikkal, amelyek még egy Land Cruiseren is nagynak tűnnének. Nem is fértek be a Prius alá, ezért a futómű emelésén túl a kerékjáratok szélesítésére is szükség volt.
Hirdetés

Arról sajnos nincs információ, hogy a terepes Prius maradt-e elsőkerék-meghajtású, ám ez a hibrid rendszer komplexitását ismerve valószínűsíthető.

Ebből a harmadik generációs modellből még nem gyártottak összkerékhajtású változatot, de a negyedik Priust már a forgalmazás kezdetétől, 2015-től lehetett négy hajtott kerékkel kérni Japánban (Prius AWD-e), és 2018-as modellfrissítés után az Egyesült Államokban is. Az E-Four összkerékhajtási rendszerben (amely nagyjából 1700 dollárba, bő félmillió forintba került a vásárlóknak) nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó tengely között: előbbit a bolygóműves hibrid rendszer hajtja a szokásos módon, a hátsó tengelyt pedig egy tőle független villanymotor (saját vezérléssel, fordulatszám-csökkentő áttétellel és differenciálművel), amikor nagyobb tapadásra van szükség.
Ami Japánban elkészült, ahhoz hasonló az USA-ban is!
Nem csak Japánban jutott eszébe egy Prius-tulajdonosnak, hogy jó lenne néha úttalan utakra menni az autóval. Pár éve az Egyesült Államokban egy digitális nomád azt találta ki, hogy távmunka közben minden államba ellátogat, hogy felfedezze azokban a legszebb, egyben autóval legnehezebben megközelíthető helyeket, és hogy mindenhol lefotózza magát a „Welcome to the ... state” tábla előtt.
Hirdetés
Először egy hatalmas, utánfutóval ellátott Ford F-450 pickupot akart venni erre a célra, de aztán rájött arra, hogy a harmadik generációs Priusa is alkalmas lehet a feladatra pár apró módosítás után, és így rengeteg pénzt spórolt meg, többek között az üzemanyagon is. Mivel a piacon nem talált olyan kiegészítőket a hibrid autóhoz, amelyek terepjárásra alkalmassá tették volna, saját maga fejlesztette ki ezeket. Később, a túrabeszámolóinak köszönhetően egyre nagyobb igény mutatkozott a kiegészítőkre, ezért elkezdte értékesíteni őket a Priusoverlanding.com oldalon. A webshopban ma már a második, a harmadik, a negyedik generációs Priushoz, sőt, az Amerikában kapható Prius V és Prius C modellekhez is kaphatók különböző „outdoor” kiegészítők, többek között futóműemelő kitek hosszabb rugókkal, vonóhorog helyére beépíthető tartókonzolok és rájuk telepíthető tárolódobozok, hátsó ülés helyére beépíthető fém asztalok, bivalyerős és kis fogyasztású kiegészítő LED-lámpák, sátorral felszerelhető, áramvonalas, speciálisan a Priushoz tervezett tetőcsomagtartók és ablakárnyékolók, fém alvázvédő lemezek. De a legötletesebb extra az első Toyota embléma helyére beépített csörlő, amelynek segítségével az igazán szorult helyzetekből ki is tudja magát menteni a Prius.
Forrás: Smarter Media
Fotók: Autoevolution, Priusoverlanding.com
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?